Mercedes GLA - Snaga i lepota

Mercedes tradicionalno nudi najbolje od najboljeg, što je naravno slučaj i sa novom GLA klasom

    foto: Đorđe Bošković
    Podeli
  • MERCEDES GLA - Za sve podloge
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Mecedes GLA 200 CDI predstavlja novi doživljaj kompaktnog SUV modela, raspoložen u svakom trenutku za vožnju na svim tipovima podloge. Osvežen je onoliko koliko je potrebno, kako bi se reklo da je ovaj automobil nov među svojim kolegama na četiri točka! Međutim, i ti mali detalji koji su promenjeni produžuju ovom modelu životni vek kako na asfaltu, tako i u prodaji.

Sportski opredeljen

Ovaj četvorotočkaš je dinamičan i sportski opredeljen. Istoveremno pruža apsolutnu praktičnost i bezbednost u svakodnevnoj vožnji. Kao prvi Mercedes u segmentu kompaktnih SUV vozila, ispoljava visok stepen upravljivosti u gradskoj vožnji, vrlo je živahan na neravnim podlogama, a na otvorenom putu pruža maksimalnu agilnost.

U krivinama je maksimalno stabilan za ovu klasu vozila, dok je na pravcu izuzetno agilan. Nova generacija 4MATIC pogona na svim točkovima čupa vozilo i iz najvećih rupa, i to sa potpuno varijabilnom raspodelom obrtnog momenta. Njegova unutrašnjost je mešavina nasleđa i savremenog duha, dok spoljašnjost pleni na svakom metru asfalta.

Dimenzije vozila za svaku pohvalu

Redakcija makina.rs imala je priliku da testira ovog nemačkog četvorotočkaša u verziji 2.2d 4Matic sa motorom snage od 136 KS. Krenuli bi od njegovih dimenzija. Ova momčina je dugačka 4,4 metara, širok je nešto više od dva, u visinu se proteže na nešto ispod 1,5 metara, dok je međuosovinsko rastojanje 2,69 metara. Njegove dimenzije govore da bi trebalo da se radi o izuzetno komfornom automobilu. U to smo se uverili i sami.

Komforan za sve pare

Novi GLA u svojoj odaji pruža komfor za pet odraslih osoba, i to bez guranja. Sedišta su veoma kvalitetna i udobna na dužim relacijama, na zadnjoj klupi obezbeđen je maksimalni nivo sedenja, a može „ugostiti" i izrazito visoke putnike. Ono što je najbitnije za vozača jeste to da u vozilu diše u maksimalnom prostoru za glavu, ramena i noge. Jednostavno, vozač koristi odlični raspoloživi prostor u kabini. Putnici koji sede nazad nisu zanemareni zahvaljujući ravnoteži između prostora kojim raspolažu u visini i širini vozila.

Sve na svom mestu

Svako dugme je postavljeno gde treba, pa tako vozač ne mora da brine da li će izgubiti i najmanju koncentraciju tokom vožnje. Sve mu je nadohvat ruke. Pogled na fino izvajanu instrument tablu govori više od reči. Stilski je maksimalno doterana i stvara jedinstvenu atmosferu u vozilu. Pregledna je, a najveći napredak u kabini može se osetiti na materijalima koji su prvoklasni. Zahvaljujući većem međuosovinskom rastojanju i pomeranju instrument table prema napred, stvoreno je više prostora u unutrašnjosti.

Dizajn kontrolne table se sastoji od mekih linija koje okružuju instrumente na njemu i daju mu stil kao kombinaciju čvrstine, funkcionalnosti i elegancije. Predstavlja trijumf stila i kvaliteta upotrebljenog materijala koji je istovremeno čvrst i pouzdan. Tabla sa instrumentima je u potpunosti okrenuta prema vozaču, dok grafika instrumenata omogućava jednostavno, neposredno čitanje informacija, zahvaljujući velikim, veoma dobro vidljivim ciframa. Sa sigurnošću uvodi nivo unutrašnjosti i kvaliteta u novu dimenziju, kao sportsku crtu sa utegnutim glatkim linijama. Ono što je najbitnije je da je buka u kabini svedena bukvalno na minimum.

Prtljažnik zadovoljava sve potrebe

Ono što smo primetili jeste inteligentno osmišljen prostor za odlaganje sitnica sa mnogobrojnim pregradama i držačima. Mesta za odlaganje stvari je na svakom koraku. Prtljažni prostor za ovu klasu vozila je, reklo bi se, na nivou i može da zadovolji sve potrebe jedne velike porodice. Zapremina prtljažnog prostora je 421 litar, što je sasvim dovoljno da se u njega utera tri veće putne torbe, kao i dobar deo raznih sitnica. Obaranjem zadnje klupe dobija se više nego dupli prostor, pa tako ukoliko vam se pokvari frižider, nećete razmišljati da pozovete komšiju sa kombijem da ga prevezete do majstora.

Male promene, novi detalji

Prednji deo karoserije, kao i pozadi, jedinstven je u klasi, sa istaknutim branikom i ispupčenim, visoko postavljenim farovima, kao I Mercedesovom trokrakom zvezdom. Njegova spoljašnjost izgleda jednostavno dobro do detalja, i to počev od migavca, rešetke hladnjaka, istaknute linije karoserije, haube… Međutim, na njegovoj spoljašnjosti najveće promene pretrpela su svetla za maglu, prednji branik, rešetka na prednjoj masci, dok je na zadnjem delu vozila došlo do promene svetlosne grupacije. Horizontalne linije karoserije čine da ova serija izgleda još bolje u pogledu kvaliteta i stvaranju modernog izgleda.

Uživanje u vožnji

Za kraj smo ostavili ono najbolje! Jednostavno, pored udobnosti i komfora koje nudi GLA za sve putnike u vozilu, u ovom četvorotočkašu tvrdimo da se najbolje oseća vozač. Samo paljenje motora i dodir volana, stvara jednu veliku automobilsku ljubav! Sedmostepeni automatski menjač sa duplim kvačilom 7G-DCT je proveren i svoj posao radi na najbolji mogući način. Perfektan menjač povećava performanse motora zadržavajući veoma nisku potrošnju goriva. Menjač sa duplim kvačilom ima sportski duh i brzo menja stepene prenosa, i to u nekoliko stotih delova sekunde. Ukoliko želite da sami menjate stepen prenosa, treba napomenuti da komanda na upravljaču omogućava i podešavanje odabrane brzine.

Novi GLA tokom vožnje dobro prijanja na asfalt, a upravljanje njime omogućava laganu i sigurnu vožnju, bez obzira da li je reč o kratkom ili dugom putu. Sve pohvale idu i na račun upravljača koji je pri malim brzinama vrlo lagan i daje visok nivo okretnosti, dok je pri većim brzinama vrlo precizan i čvrst.

Do stotke za 9,5 sekundi

Besprekorno leži na putu, i to zahvaljujući odličnom kvalitetu vešanja za sve tipove podloge. Međutim, ono što najviše krasi ovog četvorotočkaša jeste potrošnja goriva. Na otvorenom putu iz rezervoara iscuri odličnih 5,7 litara dizela, dok na pređenih 100 kilometara u gradskoj vožnji nemačka perjanica istera 7,3 litara. Do stotke smo sa njim stigli za 9,5 sekundi, dobrim delom zahvaljujući 7G-TRONIC menjaču. Maksimalnu brzinu na cajgeru smo uspeli da isteramo čitavih 200 km/h.

Bezbedan, ali jednostavno skup

Kada je Mercedes u pitanju, za njegovu bezbednost ne treba trošiti reči. Pored odličnih karakteristika i dizajna, ovaj automobil pruža i visok nivo pasivne i aktivne sigurnosti, nudeći optimalnu zaštitu bez kompromisa.

Novi nemački četvorotočkaš je jednostavno spreman da uvek krstari na svim vrstama podloge puta. Iako nema velikih razlika između ovog i prethodnog modela, GLA i sa sitnim promenama dokazuje ko je glavna faca kada su u pitanju vozila u njegovom segmentu.

Nije baš sve bajno i sjajno

Međutim, da ne bi bilo sve bajno i sjajno kada je GLA u pitanju, ono što nam se ne sviđa je svakako njegova cena. Model koji smo mi vozili košta tričavih 46.711 evra! Možda za evropskog kupca ovaj novac nije toliko veliki, ali nažalost za naše tržište i kupovnu moć je za većinu svako ogromno.

Možda će se u Mercedesu zadovoljiti sa prodatih 30 primeraka, ili kojim komadom više na godišnjem nivou u Srbiji, ali jednostavno naše mišljenje je da on zaslužuje po kvalitetu da kod nas u vlasništvu upravlja najmanje hiljadu vozača.

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 2.2

Snaga 136 KS

Ubrzanje 9,5 sekundi

Potrošnja 5,7-7,3l

Maksimalna brzina 200 km/h

Cena 46.711 evra

Komentari(0)

sortiraj