G-klasa je ponovo rođena

Novi Mercedes-Benz G-klase ugledao je svetlost dana i publici se predstavio u vrhunskoj formi

    foto: Mercedes-Benz
    Podeli
  • Terensko vozilo kompanije Mercedes-Benz
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Na putu i van njega, u bilo kojim uslovima vožnje, ovo terensko vozilo zadivljuje svojim performansama, najnovijim sistemima podrške, izvanrednom upravljivošću i bezbednošću. Istovremeno, novo vešanje, režimi vožnje Dynamic Select, G-režim i tri različite stoprocentne blokade diferencijala poboljšavaju ne samo komfor tokom vožnje već i agilnost vozila na bilo kojoj podlozi.

Cena 107.040 evra

Kada je u pitanju karoserija, glavni akcenat stavljen je na povećanje čvrstoće i poboljšanje veze između vešanja i pogonskog sklopa sa rešetkastim okvirom. Kada izađe na tržište u maju ove godine, G-klasa će biti dostupna po početnoj ceni od 107.040 evra (cena u Nemačkoj sa PDV-om). U specifikaciju su uključene i nove karakteristike kao što su LED prednja svetla, sistemi pomoći u vožnji, enterijer visokog kvaliteta sa kožnim sedištima i novo vešanje.

Prilagođena modernom dobu

Ovo luksuzno terensko vozilo kompanije Mercedes-Benz već dugo se smatra ikonom dizajna. Spoljni izgled ovog vozila nije se značajno promenio od 1979. godine. Klasični elementi i dalje imaju svoje veoma specifične namene baš kao i ranije, i daju G-klasi njen jedinstven izgled. I dalje ima karakterističnu kvaku i zvuk prilikom zatvaranja, robusnu spoljašnju zaštitnu traku, vidljiv rezervni točak na zadnjim vratima i istaknute pokazivače smera. Ovakve izvanredne karakteristike zajedno sa ravnim linijama definišu poseban izgled ovog terenskog vozila.

Unapređeni dizajn G-klase prati filozofiju Sensual Purity, a istovremeno, ostaje veran karakteru originala. U skladu sa time, šarke sa spoljne strane vrata i karakterističan izgled haube preneti su na novu generaciju. Nova G-klasa je duža za 53 mm i šira za 121 mm i još bolje se ponaša kako na putu, tako i van njega. Izgleda kao da je napravljena iz jednog komada. Sve površine imaju strog dizajn i više napetosti dok je njihov kvalitet doveden na još viši nivo. Rezultat toga su uži i precizniji zazori i harmoničniji prelazi. Uz to, blatobrani i branici su više integrisani u karoseriju i čine skladniju celinu.

Enterijer radikalno izmenjen

Dok je eksterijer zadržao poznati izgled, enterijer G-klase je radikalno izmenjen. Dobijen je moderan izgled koji daje drugačije tumačenje klasične spoljašnjosti vozila. Sa karakterom terenskog vozila i vrhunskom luksuznom opremom, već na prvi pogled i dodir jasno je da su u izradi korišćeni samo materijali visokog kvaliteta. Završna obrada svakog detalja rađena je ručno i sa najvećom posvećenošću.

Potpuno redizajnirana instrument tabla sa jasno raspoređenim instrumentima ističe vanvremenske okrugle analogne brojčanike kao standard. Drugim rečima, ljubitelji klasičnih okruglih instrumenata neće biti razočarani u novu G-klasu. Dva ekrana od 12,3 inča vizuelno se spajaju u Widescreen cockpit ispod zajedničke staklene zaštite. Vozači mogu da biraju između tri različita stila ekrana - Classic, Sport i Progressive.

Više mesta za sve

Promenjene dimenzije G-klase, sada veće, koriste ne samo vozaču i suvozaču već i putnicima na zadnjem sedištu. Zadnja sedišta se mogu preklopiti za 60, 40 ili 100 odsto. Sedišta u su standardno opremljena brojnim funkcijama udobnosti, a dizajnirana su ergonomski što obezbeđuje veći komfor i bočnu potporu. Ovaj komfor prilikom vožnje dodatno se može unaprediti pomoću opcije Active Multicontour Seat Package. Uz posebna multikontur sedišta, ovaj paket obuhvata funkcije poput različitih režima masaže, klimatizovana sedišta i brzo zagrevanje sedišta.

Novo vešanje

G-klasa ima još bolje performanse van puta dok je na putu mnogo agilnija, dinamičnija i udobnija od svog prethodnika. Tako ostaje verna sebi zahvaljujući standardnom rešetkastom okviru šasije, trima stoprocentnim blokadama diferencijala i smanjenju obrtnog momenta zupčanika van puta. Novo vešanje je nastalo kao zajednički poduhvat kompanija Mercedes-Benz G GmbH i Mercedes-AMG GmbH. Rezultat je nezavisno vešanje sa prednjom osovinom u obliku dvostruke viljuške u kombinaciji sa krutom zadnjom osovinom.

Ovako opremljena sa odstojanjem od 270 mm između tla i ose prednje osovine, G-klasa poseduje mnogo potencijala za maksimalno samopouzdanje i zadovoljstvo tokom vožnje van puta. Brojke govore za sebe. Sposobnost uspona uz padinu je do 100% na pogodnim površinama. Odstojanje između tla i osovina je veće za 6 mm i sada iznosi 24,1 cm. Maksimalna dubina gaza sada je 70 cm pri vožnji kroz vodu i blato što iznosi dodatnih 10 cm. Vozilo je stabilno pri nagibu od 35° uz dodatnih 7°. Zahvaljujući nezavisnom vešanju, bilo je moguće poboljšati čvrstinu prednjeg dela karoserije. Potporna šipka, poznata i kao viseći most, sada povezuje prednje potporne šipke što povećava torzionu čvrstinu rešetkastog okvira. Pozadi, za razliku od prethodnika, novu krutu osovinu kontrolišu četiri vučne poluge sa svake strane Panhard šipke.

Dynamic Select je sada dostupan u pet režima vožnje. Ovo omogućava podešavanje karakteristika vozila u roku od nekoliko sekundi samo jednim pritiskom na dugme jer sistem modifikuje karakteristike motora, transmisije, vešanja, navigacije i sistem pomoći u vožnji prema komandi vozača. Četiri programa Comfort, Sport, Eco i Individual mogu se lako podesiti putem Dynamic Select prekidača. U ECO režimu, moguć je stil vožnje sa posebno optimizovanom potrošnjom goriva.

Novi G režim

Jedan od preduslova za poboljšano upravljanje van puta jeste novi G režim. G-klasa prelazi na G režim nezavisno od izabranog režima vožnje čim se jedna od tri blokade diferencijala aktivira ili se vozi sa manje obrtaja. Ovaj režim za vožnju van puta adaptira prilagodljivu amortizaciju šasije i upravljanje kao i karakteristike papučice za gas izbegavajući bespotrebne promene stepena prenosa čime se obezbeđuje optimalna kontrola i maksimalna mogućnost van puta. Signal u vidu malog slova G diskretno se pali na instrument tabli.

Zahvaljujući novom dizajnu osovine, performanse G-klase na putu su poboljšane. Agilna je kao što je i udobna i daje vozaču bolji osećaj pri upravljanju. Van puta, čvršća je u držanju pravca i agilna i laka za vožnju. Koristeći digitalni prototip, razvojni inženjeri su simulirali radni vek pojedinačnih komponenti i zatvorenih sistema da bi otkrili na kojim mestima bi bilo moguće koristiti lakše sirove materijale. „Dijeta“ je uspela jer je G-klasa izgubila oko 170 kilograma. Nova mešavina materijala obuhvata jak, izdržljiv i ultra izdržljiv čelik i aluminijum kao i unapređen proces proizvodnje u fabrici Magna Steyr, u Austriji. Tvrda karoserija je napravljena od čelika različitog kvaliteta dok su spojleri, hauba i vrata napravljeni od aluminijuma.

Moćna i efikasna

U novoj G 500 (potrošnja goriva, kombinovano: 11,1 l/100 km; kombinovano CO2 emisija: 263 g/km) četvorolitarski V8 benzinski motor visokih performansi stara se za snažan pogon. Novi biturbo motor proizvodi 422 KS i ima maksimalni obrtni momenat od 610 Nm u rasponu od 2.000 do 4.750 obrtaja u minutu.

Što se prenosa snage tiče, kako bi se zadovoljile potrebe ovog vozila van terena posebno je adaptiran 9G Tronic automatski prenos sa konverzijom obrtnog momenta. Inženjeri su softverskom aplikacijom uspeli da skrate proces prenosa i odziva devetostepenog sistema prenosa. Veliki prenosni odnos ne samo da čini vožnju tišom i udobnijom, naročito pri manjim brzinama, već istovremeno doprinosi smanjenju potrošnje goriva.

Komentari(0)

sortiraj