

Glavni urbanista Marko Stojčić rekao je da će građani na Savskom trgu dobiti novi najznačajniji i veoma lep prostor, ne samo u smislu uređenosti, već i u urbanističko-arhitektonskom smislu
-On će po svom značaju uvek biti posle Trga republike, ali po svom urbanističko-arhitektonskom konceptu će možda biti i ispred. Spomenik Stefanu Nemanji je prava mera za trg te veličine i pozicije. Vrlo je precizno i pedantno postavljen i ni u kom delu ne narušava prostor. Trg je potpuno drugačije koncipiran, ima kružnu saobraćajnicu koja ga ograničava, tuda će funkcionisati saobraćaj, a ono što je novo je podijum ispred zgrade Železničke stanice - istakao je Stojčić.
Kako je pojasnio, zgrada Železničke stanice je sanirana
spolja, a uskoro kreće izrada projektne dokumentacije, pa će biti obezbeđeni
depoi i sve što podrazumeva ozbiljan muzej.
-Čitav taj prostor dobija potpuno drugačiji duh i funkciju.
Spomenik Stefanu Nemanji je autorski, autentičan rad i urađen je onako kako smo
se nadali i kako smo očekivali - rekao je Stojčić i dodao da je siguran da će
posle 27. januara, kada je planirano zvanično otvavanje trga, svi građani
Beograda i oni koji ga posećuju moći da vide nesvakidašnje i kvalitetno
autorsko delo, kao i najveći trg u Beogradu.
Govoreći o Autobuskoj stanici Stojčić je rekao da je ona u
završnoj fazi i nakon izgradnje pristupnih saobraćajnica, perona i pomoćnih
objekata, biće spremna da primi prve autobuse.
-To će svakako biti u ovoj godini i imaćemo potpuno novu
Autobusku stanicu koja će zadovoljiti potrebe ovako velikog grada - kazao je
Stojčić i dodao da stara stanica sada potpuno funkcioniše.
Govoreći o Makiškom polju Stojčić je rekao da ni jedan
argument ne postoji da se od toga odustane.
-Ovaj plan je jako veliki, najveći koji smo uradili u prošloj
godini, a imali smo 64 primedbe. To je veoma mali broj primedbi za tako velkiki
prostor. Na tom potezu je oko 1.000 vlasnika, što je znak da je ovaj plan
urađen u skladu sa zahtevima vlasnika parcela. Oni su fizička lica i građani
Beograda. Plan je urađen za vlasnike parcela, a za nas najvažniji deo ovog
plana je depo za metro. U sve to uključeno je 320 stručnih ljudi, Francuzi,
Italijani i drugi inženjeri, koji su zajedno sa nama učestvovali u pozicioniranju
i svemu drugom u vezi sa metroom. Tu će biti depo za prvu i drugu liniju
metroa. To je van uže zone vodoizvorišta i nešto što svaka država na svetu,
koja ima takav sistem vodosnabedevanja, mora da sačuva - pojasnio je Stojčić.
Kako je naveo, imamo Obrenovački put koji je jasna fizička i
geografska granica između zona vodoizvorišta.
-Sve analize i studije koje su urađene godinama unazad govore
da je prirodna granica za vodoizvorište Obrenovački put, što znači da iz pravca
Beograda ka Obrenovcu čitava desna strana između Obrenovačkog puta i Save ne
sme biti urbanizovana. To bi značilo ugrožavanje vodosnabdevanja grada
Beograda. Leva strana je van uže zone vodoizvorišta, znači da se može
urbanizovati. Generalni urbanistički plan iz 1974. godine je rekao da u toj
zoni ima gradnje - zaključio je Stojčić.
(RTS)
Komentari(0)