Mališan stvoren za gradsku vožnju

Novi „tvingo“ ima izuzetnu voznu dinamiku, specifičan dizajn, konfornu kabinu i izuzetno štedljiv agregat

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli




Treća generacija „reno tvingo“ nudi nešto sasvim novo kada su u pitanju mali gradski automobili. Ovaj „francuz“ je jedinstven u svojoj klasi, a pored malih dimenzija, glavni argument ovog mališana je i izuzetno štedljiv motor. Novi „tvingo“ se lako usklađuje vozačevim željama i dizajniran je za mladu populaciju.

Okretni krug čak 8,6 metara

Ekipa MAKINA.RS imala je priliku da testira ovu malu „ljutu guju“ u verziji Tce 0,9 kubika sa motorom snage od 90 KS. Potpuno novi francuski automobil će sigurno pomrsiti račune konkurenciji u klasi. Možemo reći za njega da je promenio potpuno lični opis. Lepši je i bolji od svojih prethodnika. Sada izgleda sigurno i dinamično. Konstruisan je specijalno za gradsku vožnju, pa sada njegov okretni krug iznosi čak 8,6 metara! Od svoje braće se razlikuje kako dizajnerski, tako i po dimenzijama i motoru. Dugačak je 3,6 metara, širok 1,6, u visinu se proteže na 1,5, dok mu je međuosovinsko rastojanje 2,5 metara. Povećane dimenzije kod „tvinga“ kao posledicu daju više mesta u kabini i prtljažniku.

Fantastičan motor

Kod ovog malog gradskog lepotana iznenađenje je svakako motor koji je „upakovan“ iznad zadnje osovine, a ispred „haube“, koja se inače zaključava sa spoljašnje strane, sada se nalazi samo akumulator, posuda za vodu, kočiono ulje i rashladna tečnost. Na pređenih 100 kilometara u gradskoj vožnji „tvingo“ iz rezervoara istera odličnih sedam litara benzina, a na otvorenom putu samo 5,5 litara. Odlični agregat je dobro „postavljen“, kao i provereni „renoov“ petostepeni manuelni menjač. U svoje pregrade ulazi brzo i precizno. Na „cajgeru“ ovog omalenog francuza isterali smo brzinu na 165 km/h, a do stotke stižemo za 14 sekundi. Pored čvrste i sigurne konstrukcije karoserije, svaki „tvingo“ u opremi ima standardno ABS, ESP, ASR i EBA sisteme, vazdušne jastuke...

Udoban i prostran

Ovaj četvorotočkaš pruža odličnu udobnost i mnogo prostora u kabini, i donosi mnogo iznenađenja. Instrument tabla u potpunosti je okrenuta prema vozaču, dok grafika omogućava jednostavno neposredno čitanje informacija zahvaljujući velikim i veoma dobro vidljivim ciframa. U njemu ima dovoljno prostora za četiri putnika, a pregrada za razne sitnice ima na pretek. Prtljažni prostor se „širi“ na nešto manje od 200 litara i u njega se mogu smestiti dve odsrednje putne torbe. Treba reći da je novi francuski četvorotočkaš na „EuroNcap“ testu dobio četiri zvezdice za bezbednost putnika.

Testirani model u „top“ paketu opreme košta 10.900 evra. Međutim, „tvingo“ se u manjem paketu opreme prodaje već za 7.990 evra. Treba istaći da je „Reno“ sa ovim malim modelom napravio pun pogodak kada su u pitanju mali gradski četvorotočkaši.


Tekst

Dragan Stanimirović


LIČNA KARTA

Zapremina motora 0,9 Tce

Snaga 90 KS

Ubrzanje 14 sekundi

Potrošnja 5,5-7

Maksimalna brzina 165 km/h

Cena 10.900 evra

Komentari(0)

sortiraj