Ljubav na prvi gas

Novi Kijin model je brz, udoban i maksimalno ekonomičan. Do stotke sitiže za jedanaest sekundi, a na pređenih 100 kilometara potroši odličnih 6,8 litara dizela





Kada su Kijini inženjeri stvarali novi model Sportage mislili su bukvalno na sve - od dugih putovanja, udobnih sedišta, potrošnje goriva, menjača, agregata, upravljivosti, pa sve do komfornog sedenja i maksimalnog prostora u delu prtljažnog prostora. Jednostavno, donosi i više nego što očekujete od jednog četvorotočkaša u ovom segmentu. Dovoljno je da vam se pogledi ukrste sa novim Sportage, a zajednička avantura istog momenta počinje. Za njega bi se ukratko reklo da je savršen automobil koji vaše zajedničko putovanje čini nezaboravnim iskustvom.

Spoj inovacije i dizajna

Impresivne karakteristike nove Kia Sportage sigurno će promeniti mnoga pravila u svojoj klasi! Ova grdosija na četiri točka je privlačan i neodoljiv u svakom smislu reči. Stil, elegancija, energičan prednji i zadnji deo vozila, aerodinamička linija, spoj inovacije i dizajna, potpuno nova tehnologija krova, koja se naslanja direktno na zadnje staklo, svaka linija vozila naglašena odličnom završnom obradom sa hromiranim detaljima, luksuzan, ali ne i preteran u detaljima, čine ovo vozilo da se odvaja se od drugih sportskih terenaca.

Redakcija MAKINA.RS imala je priliku da testira ovog gorostasa u verziji 1.7 CRDi sa motorom snage od 141 KS. Kada smo seli u ovo vozilo, i posle nekoliko pređenih kilometara, dajemo sebi za pravo da ga zovemo “Avanturista sa stilom”. I zaista je tako. Ovaj novi Kijin model je nešto što se sa sigurnošću izdvaja kod ovog proizvođača automobila na prvo mesto, iako ima dosta dobrih četvorotočkaša u svojoj “garaži”. Na i u njemu se nalazi sve na svom mestu, kako bi se vozač i putnici osećali kao pravi avanturisti koji će preći na desetine hiljada kilometara, preko brda i dolina, asfalta i planina, i u ovom vozilu se osećati sigurno, bezbedno i spokojno ma gde god putovali. Sigurno vas neće izdati ni na jednom metru puta.

Upečatljiv i jedinstven izgled

Njegov adut, pored odličnog agregata, je svakako dizajn, koji se izdvaja od većine modela u klasi. Jednostavno je jedinstven! Upečatljiv izgled ovog četvorotočkaša u sebi krije mnogo više od lepe spoljašnosti. Ističe se kombinacijom kvaliteta obrade s jedne, a podjednake udobnosti i bezbedne vožnje za sve putnike u vozilu s druge strane. Precizne linije i njegov profil donose snažni i potpuno novi stil, dok široka karoserija poboljšava stabilnost prilikom upravljanja. S velikim bi-xsenon prednjim i LED dnevnim svetlima osiguravaju da put ispred vas u svakom trenutku bude savršeno osvetljen. Dinamična prednja svetla, koja se prilagođavaju položaju upravljača, omogućuju u svakom trenutku kristalno čist i osvetljen put. Impresivna zadnja LED svetla, snažno osvetljavaju i iza vas uvek će ostaviti jedinstven izgled. Još odvažniji izgled spoljašnosti ostavljaju i 19-inčne aluminijumske felne.

Ovaj odlični višenamenski SUV je spreman da se uhvati u koštac s preprekama svom snagom. Ispod haube se nalazi moćni dizelaš. Od nule do stotke ubrzava za samo deset sekundi, a maksimalna brzina koju smo isterali na cajgeru bila je dobrih 180 km/h. I pri velikoj brzini Sportage je maksimalno stabilan. Dinamični dizel agregat je ekonomičan. U gradskoj vožnji ovaj četvorotočkaš potroši oko osam litara, dok na otvorenom putu na pređenih 100 kilometara iz rezervoara iscuri svega 6,8 litara dizela. Moramo napomenuti da na papučici gasa nismo ni najmanje bili nežni, ali nismo imali ni “ciglu” na istoj, ali uvek je bila “nategnuta” na maksimumu. Za četvorotočkaša koji je težak 1.545 kilograma, možemo slobodno reći, kao i britkoj vožnji, i da nije veliki potrošač. Kočioni sistem i pri velikim brzinama vozilo skoro pa zaustavlja u „mestu“. Može se reći za ovaj tip vozila i impresivno. Dužina nove Kijine uzdanice je 4,48 metara, u širinu se proteže na 1,85, u visinu se penje na 1,63, a međuosovinski razmak je 2,67 metara. Zapremina prtljažnika je 503, a kada se zadnja klupa obori dobija se fantastičnih 1.492 litara, i tada u njega možete smestiti sve od „igle do lokomotive“.

Automatski DCT menjač za primer

Sedmostepeni DCT automatski menjač sa dvostrukim kvačilom odlično je uparen sa agregatom i vozaču pruža nesvakidašnje iskustvo i uzbuđenje sportske vožnje. Ono što treba istaći jeste da je maksimalno efikasan i njegov odziv je za primer. Menjač obavlja promenu bez prekida vučne sile i u „pola“ sekunde menja stepen prenosa. Sedmostepeni automatski menjač kod ove grdosije poboljšava performanse, kao i znatno smanjenje potrošnje goriva.

Njegova unutrašnjost je pre svega elegantna i prilagođena kako vozaču tako i svim putnicima u vozilu. “Pun” je modernih tehnologija. Dizajn kabine oslikava performanse sportskih automobila kojima je inspirisan, materijalima nežnim na dodir i odlično izvajanom instrument tablom kao garancija visokog kvaliteta. Veoma, pre svega kvalitetna kabina, dizajnirana je da primi pet odraslih osoba. Materijali premijum kvaliteta korišćeni su gotovo u celoj kabini. Potpuno novi ergonomski kokpit je orjentisan ka vozaču. Sve funkcije su nadohvat ruke, savršeno su postavljene, reklo bi se bez greške. Lako su uočljive i jednostavne za korišćenje. Instrument tabla sa Supervision sportskim meračima i velikim 4,2 TFT-LCD displejom omogućuje precizne informacije o detaljima putovanja uključujući i detaljna upustva navigacionog sistema i korisne podatke vezane za putovanje. Udobnost vozačevog sedišta je pojačana potporom za kičmu, dok se oba prednja sedišta pomeraju elektronski. Hvalimo i zadnju klupu koja je prostrana i izuzetno udobna. Panoramski krov vizuelno proširuje enterijer i stvara sliku većeg prostora u vozilu. Manjih pregrada za odlaganje sitnih stvari ima na pretek, pa tako nećete razmišljati gde da ih odložite , a da ih ne bacate po sedištima.

Brojni sistemi beznednosti

Njegova jaka čelična struktura spada u najsnažnije u klasi. Brojni sistemi bezbednosti obezbeđuju visok stepen sigurnosti za sve putnike u vozilu. Sistem elektronske kontrole stabilnosti obezbeđuje izvanrednu ravnotežu na svim tipovima podloge i pri različitim vremenskim uslovima, dok kontrola održavanja konstantne brzine vožnju na dužim putovanjima čini pravo zadovoljstvo. Autonomni sistem kočenja u nuždi može istovremeno detektovati vozila i pešake u blizini. Senzori i kamera za praćenje blizine i brzine vozila, upozoravaju vozača u slučaju potencijalne opasnosti. Ako potrebna reakcija vozača izostane, automobil automatski koči kako bi izbegao ili ublažio nesreću. Kia Sportage ima i inteligentni ključ. On omogućava jednostavno otključavanje i zaključavanje vozila bez ključa, a Start-Stop prekidač omogućava pokretanje i gašenje motora jednostavnim pritiskom na prekidač. Ono što bi izdvojili kod ovog vozila je i Smart Parking Assist sistem, zadnja kamera prilikom kretanja vozila unazad, sistem informacija o ograničenju brzine, High Beam Assist sistem koji automatski menja duga i kratka svetla kako bi se prilagodio uslovima na putu, praktični bežični punjač koji omogućava punjenje pametnog telefona i USB priključak s funkcijom brzog punjenja na zadnjoj klupi, sistem nadzora pritiska u pneumaticima, grejna prednja i zadnja sedišta…

Glas kupaca, nagrada od J. D. Power

Da naše tvrdnje i hvalospevi na račun ovog Kijinog modela idu u prilog govori podatak da je model Sportage najviše plasirani srednje veliki sportski terenac u studiji IQS o kvalitetu po J.D. Power. Naime, studija IQS 2016, koja se izvodi već 30 godina, istražuje problem sa kojima se suočavaju vlasnici vozila u prvih 90 dana vlasništva. Studija koja izvodi J.D. Power, globalna kompanija koja predstavlja glas kupaca, postavila je Kia Sportage na 1. mesto u kategoriji srednje velikih sportskih terenaca.

Za kraj ono što je najbitnije kod srpskih kupaca i vozača jeste njegova cena. Najjeftiniji model Sportage je 17.990 evra i to u opremi LX Active, benzinskim agregatom 1.6 GDI sa odličnih 132 konjske snage. Najskuplji u “top” opremi, EX Luxury Dynamax, je model koji ispod haube nosi agregat 2.0 CRDi sa 185 KS, dok je najjeftiniji dizel agregat od 20.990 evra sa paketom opreme LX Fun, motorom 1.7 CRDi sa 115 KS. Sedmogodišnja garancija na ovo vozilo potvrđuje njegov kvalitet, pouzdanost i dinamičnost.

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 1.7 CRDi

Snaga 141 KS

Ubrzanje 19 sekundi

Potrošnja 6,8-8 l

Maks. brzina 180 km/h

Više slika Kia Sportage možete videti na našoj Facebook stranici makina.rs

Komentari(0)

sortiraj