Krstarica na četiri točka

Mercedes E-klasa nova je zvezda na automobilskom nebu! Nemački inženjeri su napravili pun pogodak sa novom verzijom ovog modela, a mi pružamo ruku i kažemo: „Svaka čast!”

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Mercedes definitivno zaslužuje posebno mesto u ovoj našoj automobilskoj priči iz najmanje dva razloga! Prvi je svakako ozbiljnost na svetskom nivou i izvanredni rezultati koje pravi ovaj automobilski gigant. Drugo, kvalitet vozila koji je neuporediv u svakom segmentu, i to na najvišem mogućem nivou. Međutim, ovo sve zajedno je doprinelo da se nova E-klasa, u karavan verziji, skroji u jedan od najposebnijih četvorotočkaša koji kruže drumovima širom sveta.

Definitivno - poseban

Ne znamo da li ćete se složiti sa nama ako kažemo da ovaj automobil definitivno nema pravog konkurenta u svojoj klasi, ali uzimamo rizik na svoju ruku i kažemo da je ovo najbolji četvorotočkaš koji smo vozili iz ove nemačke automobilske škole. Poseban je i pripada kategoriji sportskih karavana sa pogonom na četiri točka. Pleni izgledom, i „kupuje“ na prvi pogled.

Ispod haube pravo adrenalinsko blago

Redakcija makina.rs imala je jedinstvenu priliku da testira Mercedesovu premijum uzdanicu na četiri točka E 220d 4MATIC All-Terrain u verziji 1.950 kubika sa motorom snage od 194 KS. Ovaj karavan nudi veliku dozu ekstravagancije i luksuza, vozaču se nudi na tacni kako bi uživao u svim segmentima vožnje. Porodičan je, a ujedno toliko sportski i neodoljiv.

Kada smo vozili ovaj automobil pitali smo se od čega da krenemo i nahvalimo sve što nas je kupilo u četvorodnevnom drajverisanju. Unutrašnjost, menjač, motor, kvalitet, izgled… Jednostavno na eci, peci, pec…

Tera na gas

„Zapao” je agregat. Motor od 1.950 kubika sa 194 KS bukvalno pokreće karoseriju ove nemačke perjanice, teške 1.820 kilograma, u „pola stote”. U svakom momentu vozača tera da papučica gasa uvek bude na maksimumu. Moćan motor nove E-klase pri mirovanju ili tokom ljute vožnje bukvalno reži i para uši kada stisnete gas, kao da ima 4.0 kubika i 500 konjskih snaga ispod haube. A kada to uradite, pomešana doza adrenalina i straha je već na vrhuncu.

Izuzetno mali potrošač

Kada je reč o potrošnji rezultati su nestvarni, u koje smo i mi jedva poverovali. U normalnoj vožnji, poštujući saobraćajne propise, ovaj lepotan iz rezervoara isteruje samo 5,2 litre dizela! Neverovatno, ali istinito. Na njegovu ukupnu težinu, kao i četiri putnika u vozilu jednostavno je neverovatan podatak.

Ništa manje nije štedljiviji ni u gradu, gde nam je kompjuter pokazao isto odličnu potrošnju. Kada nismo bili nežni prema njemu, skala se penje na skormnih 7,2 litara na pređenih 100 kilometara.

Do stotke za osam sekundi

Stiskanjem papučice gasa nova E-klasa melje asfalt pred sobom. S lakoćom stižete do stotke, i to za odličnih osam sekundi, a maksimalna brzina na testu, koliko nam je dozvoljavao najduži pravac, u devetoj brzini, iznosila je 210 km/h! Jedna trećina gasa je ostala do patosa, pa tako možemo reći da sa stisnutom papučicom do „patosa” može se cajger popeti na sigurnih 230 km/h.

Pored mnogo kvaliteta, brzina i snaga su jednostavno ono što se izdvaja kod njega. Sedišta su dizajnirana kako bi se osigurala maksimalna udobnost gde god sedeli u vozilu tokom dugih putovanja, pa vas tako brz i oštar ulazak iz krivina neće baciti sa sedla već će vas u ravni volana ostaviti kao da vozite na otvorenom putu.

Devetostepeni menjač kao „vojna podrška”

Kao „vojna podrška” motoru je fenomenalni menjač od čak devet brzina. Šta reći, a ne zaplakati od automobilske radosti, a pomalo i tuge kada se prisetimo da ga moramo vratiti u ulicu Omladinskih brigada.

Inovativni 9G-tronik menjač sa dvostrukim kvačilom odlično je, kako smo već rekli, spojen sa agregatom. Doteran je i upakovan kao manekenka na modnoj pisti. Šalu na stranu, menjač je čvrsto spojen sa motorom koji se odlikuje brzom promenom stepena prenosa, što dovodi do brže promene, a na ovaj način se pojačava i efekat kočionog sistema vozila. Ukratko, pruža idealnu iskorišćenost snage motora.

Stabilan i snažan

Već na prvim kilometrima pokazao je svu svoju stabilnost i snagu. Upravljati vozilom je jednostavno baš onako kako bi svaki vozač voleo - udobno i čvrsto stojeći na asfaltu. Precizan je i maksilmalno tačan kada je volan u pitanju. Prilagođen je za vožnju na raznim tipovima podloge, pa se tako može lako drajverisati gde god poželite, jer pogon na sva četiri točka može izvući vozilo i iz najnepristupačnijih terena, po čime se i razlikuje od ostalih vozila u karavan verziji.

Ono najbitnije je da je na pravcu više nego agilan, dok je u krivinama izuzetno stabilan. Iako smo ga vozili po mnogobrojnim kamenolomima i zavlačili po seoskim ne asfaltiranim putevima, gde se pokazao vrhunski, rekli bi da se najbolje vozi na autoputu. Tu jednostavno sve staje i nastaje E-klasa, koja sve čini da putovanje od 1000 kilometara bude bolje nego u avionu. Komfornu i dinamičnu vožnju omogućavaju novo oslanjanje, neuobičajeno širok trag točkova i veliko međuosovinsko rastojanje.

Ogroman prtljažnik

Nova „mečka” je dugačka 4,94 metara, široka 1,86, u visinu se proteže na 1,49, a međuosovinski razmak je 2,93 metara. Treba reći da je od običnog karavana viši za skoro tri centimetra. Visina kod ovog vozila se može povećati manuelno za 20 milimetara, pri brzini do 35 kilometara na čas. Čim je prekoračite ovaj lepotan se vraća u normalu. Ogromni prtljažni prostor ima fantastičnih 640 litara. Međutim, kada se obori zadnja klupa ona se penje na 1820 litara, gde se mogu utovariti mnoge veće gabaritne stvari. Zadnja vrata su široka i vrlo praktična.

Bezbednost na prvom mestu

Mercedes bezbednost putnika uvek stavlja na prvo mesto. Tako je i kod ovog četvorotočkaša. Ne smemo reći da je bezbedan 100 odsto, ali pored mnogobrojnih aktivnih i pasivnih bezbednosnih stavki i sveobuhvatne moderne sigurnosne karakteristike koji ovaj automobil ima, izdvojili bi nekoliko, a to je sprečavanje sudara sa drugim vozilima koja dolaze s bočnih strana ili s pešacima, kao i aktivni asistent za voznu traku koji pomaže sprečavanju udara sa četvorotočkašima koja stižu iz suprotnog pravca…

Vodeće tehnologije

Ovaj „nemac” nudi najviše od elegancije i sportskog imidža. Budućim vlasnicima novi Mercedesov karavan sa pogonom na četiri točka nudi vodeće tehnologije zapakovane u sportsku i visokokvalitetnu karoseriju.

Unutrašnjost - poplava iznenađenja

Njegova unutrašnjost donosi poplavu iznenađenja. Ima velikodušni prostor u predelu za noge, ramena i glavu gde god sedeli u vozilu. Zvučna izolacija je jednostavno svedena na minimum. Kada uđete u vozilo i zatvorite vrata, upalite automobil, rad motora skoro da se i ne čuje. Tako je i pri velikim brzinama. Sedišta su udobna i elektronski se pomeraju u više pravaca. Kada pogledate kompletnu instrument tablu, prosto vam dođe da padnete u nesvest od uzbuđenja i radosti zbog nove tehnologije ili da jednostavno izađete iz automobila od sramote i neznanja. Reklo bi se, kao na prvom sastanku sa voljenom devojkom koja vas je do sada odbijala bar deset puta. Trema je i u jednom i drugom činu!

Zahvaljujući naprednoj tehnologiji u dizajnu enterijera, svaki prekidač je idealno smešten. U njemu nije sve nadohvat ruke, već je sve nadohvat malog prsta. Centralna konzola se proteže u jednoj liniji i izgleda svemirski. Prosto je nemoguće opisati, jednostavno je treba doživeti, ali isto toliko upoznati, razgledati, pomilovati… Kompletno je digitalizovana, sa odvojena dva displeja, a kada se popale svi sistemi i pokazivači jednostavno deluje kao da ste u svemirskom brodu. Ima dosta aluminijumskih detalja, dok je gornji deo ploče „tapaciran” kožom.

Jedinstvene komande na volanu

Na multifunkcionalnom volanu nalaze se komande osetljive na dodir. Leva strana volana kontroliše levi displej, dok to isto važi i za desnu stranu. Nešto sasvim novo i verujte nam na reč veoma zanimljivo.

Mada je trebalo bar pola dana da se naviknemo, ali kada se naviknete osećaj je zaista neponovljiv. Za kompletni multimedijalni sistem jednostavno vam treba mini obuka kako bi savladali sve komande koje pruža. Na zadnjoj klupi ima mesta za troje odraslih putnika, i to bez guranja.

Prepoznatljiv na svakom koraku

Kod ove nemačke trokrake zvezde prednja maska je znatno „namunjena”, dok je bočna strana još elegantnija. Prednja svetla su izrađena u modernoj LED tehnologiji, a gledajući je sa zadnje strane ima karakteristike različitih stilova koji naglašavaju osećaj mišićavog automobila koji čvrsto vlada na putu. Osim toga, kao i prednja svetla, inovativna su i zadnja, koja takođe koriste LED tehnologiju, i to ne samo zbog stila nego i preventivne sigurnosti.

Manje svemirske tehnologije, više vožnje

Sa ovim vozilom jednostavno je lako i puno nefilozofirati sa „namunjenom” tehnologijom koja u početku stvara pravu ludnicu u glavi! Pogotovo kada vratite ovaj automobil posle četiri dana i sednete u svoj četvorotočkaš koje nema ni „T” od tehnologije ili od te iste tehnologije ima samo prednje elektropodizače.

Jednostavno, treba ubaciti menjač u „D”, staviti ruke na volan, stisnuti papučicu gasa do maksimuma i zajedno sa svojom porodicom, prijateljima, kumovima otići u jednu pravu automobilsku avanturu.

Cena 66.890 evra

Za kraj moramo reći, ono što je najbitnije za ovog četvorotočkaša, a to je njegova cena. Ona je 66.890 evra, u najvećem paketu opreme! Mora se priznati da je za srpski džep ovo dosta novca. Međutim, kada znamo koji kvalitet pruža vozaču ova ljuta mašina, a i svim putnicima u vozilu, onda ova svota novca i nije velika. Naravno, ako imate jedno pola miliona evra na računu. Pored kupovine treba ga i održavati u ovlašćenom servisu gde servisi nisu ni malo jeftini. Jednostavno, kada se bolje pogleda, ovaj automobil i nije za svakoga!

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 1.950

Snaga 194 KS

Ubrzanje 8 sekundi

Potrošnja 5,2-7,2l

Maksimalna brzina 210 km/h

Cena 55.000 - 66.890 evra

Komentari(0)

sortiraj