Kraj sezone F4 šampionata u Italiji i Nemačkoj

F4 šampionat koji omogućava Abarth se završio uspesima norveškog vozača Denisa Haugera u Italiji i Francuza Tea Puršea u Nemačkoj

    foto: FCA
    Podeli




U Italiji, mladi Norvežanin Denis Hauger je osvojio šampionat pobedivši u 12 trka, ispred Brazilca Đanluke Petekofa i Estonca Pola Erona, završavajući prvi među novajlijama. Šampionat Italije je jedno od takmičenja sa najviše međunarodnih vozača na svetu. Naime, prvih 14 mesta su zauzeli vozači različitih nacionalnosti, sa tri kontinenta. Osamnaest ih je predstavljalo svoju naciju, a 38 vozača učestvuje u seriji koja se vozi u Italiji.

ADAC F4 šampionat koji je omogućio Abarth je bio neodoljiv i veoma borben, serija trka ove kategorije u Nemačkoj sa 30 vozača. Francuz Teo Purše je pobedio, a bio je brži od Norvežanina Haugera (koji je učestvovao u oba šampionata) i Artura Leklera iz Monaka, brata Ferrari vozača. Zabava i takmičenje su ključne reči šampionata u Italiji i Nemačkoj u F4 kategoriji zahvaljujuči brendu Abarth. Ova dva takmičenja sa jednim brendom su samo za mlade vozače iz sveta kartinga, koji žele da nastave svoje karijere u svetu jednoseda.

Svrha ovih šampionata je da dozvoli mladim talentima, starijim od 15 godina, da se takmiče u vožnji bolida. 1,4 T-Jet Abarth motor, isti kao i u automobilima Abarth 595 i 695, sa turbo-punjačem niske inercije, razvija maksimalnih 160 konjskih snaga na 5,500 opm, sa maksimalnim obrtnim momentom od 240 Nm na 3,500 opm. Odnos težine i konjskih snaga od 3,5 KS po kilogramu je veoma dobar, i dozvoljava da automobili imaju odlične performanse i čine šampionate formativnim iskustvom i dobrom pripremom za naredne serije.

Iskustvo u trkanju, koje predstavlja veoma težak ispit, omogućilo je motoru 1,4 T-Jet Abarth da dostigne ekstremno visok nivo performansi i pouzdanosti u takmičarskom šampionatu, i istovremeno omogućava njegovu pristupačnost, dozvoljava pilotima da uče na visokom nivou. Ova filozofija se poklapa sa onom koju neguje brend Abarth koji je, još na početku, sa svojim osnivačem Karlom, omogućio generacijama vozača da zasijaju uz male rizike.

Ukoliko su na početku kompleti za modifikovanje bili poznati zbog toga što su dozvoljavali malim automobilima da budu konkurentni u redovnim i brdskim trkama, danas je ponuda šira zahvaljujući motoru koji je idealan za sve mlade ljude širom sveta koji su pokazali svoj talenat u prvih šest sezona F4 šampionata u Italiji pod upravo uz pomoć ovog brenda, i u prvih pet sezona ADAC F4 šampionata koje je takođe priredio Abarth.

Još uvek postoji veliko interesovanje za ove F4 šampionate brenda, što je dokaz valjanosti veoma edukativnog jednoseda, koji dozvoljava mladim vozačima iz sveta kartinga da steknu iskustvo zahvaljujući Abarth T-Jet motoru sa 160 KS, koji je solidan, moćan i pouzdan. Jednosed kojeg su izabrali mnogi sinovi poznatih vozača, poput Nemca Mika Šumahera, sina velikog šampiona Mihaela, njegovog rođaka Davida (sina Ralfa Šumahera, Brazilca Enca Fitipaldija, unuka dvostrukog F1 šampiona Emersona.

Komentari(0)

sortiraj