Koleos glavni dasa na asfaltu

Renault Koleos predstavljen je juče u Srbiji, a mi smo, kao i naše kolege, imali priliku da vozimo ovu grdosiju na četiri točka





Na proputovanju od Beograda, preko Fruške gore, do Novog Sada, njegove okoline i nazad do prestonice, ovaj četvorotočkaš nam je pokazao ko će u narednom periodu vladati drumskim saobraćajem u D-SUV segmentu! U Srbiji se proda oko 100 četvorotočkaša u ovoj klasi na mesečnom nivou. Međutim, posle prve vožnje i utiska, kako stvari stoje ovaj lepotan na četiri točka otkinuće bar polovinu prodaje od ostalih proizvođača u narednom periodu. Koleos ima moćan dizajn, prefinjen i luksuzan izgled, odličan pogon na sva četiri točka, maksimalno je udoban, a o moćnim dizel motorima i da ne pričamo.

Spreman za sva iskušenja

Ukratko. Njegova spoljašnjost je svakako osveženje za sve one koji vole ovu marku automobila. Unutrašnjost pleni i osvaja vozača na prvi pogled, kao i sve putnike u vozilu. Međutim, ono što je najlepše jeste kada se stisne papučica gasa. Ovaj lepotan “brije” i može da stane na crtu sa mnogim sportskim automobilima. Imali smo tu čast da ispod haube ovog SUV vozila imamo agregat 2.0 dCi sa motorom snage od 175 KS. Startan je u svakom smislu reči i ono što je najbitnije je da nije bučan. Odlični automatski CVT-X Tronik menjač je doveden do savršenstva.

Ono što treba reći jeste da je ovaj četvorotočkaš dizajniran zajedno sa njegovim kolegom Talisman-om, i za njih možemo reći da su braća po liniji, začetnici jedne velike Renault ideje, koja će u narednom period osvajati sve više srca vozača. Logo znak proizvođača dominira i sa prednje i zadnje strane vozila. Prednja svetla kod Koleosa su u obliku latiničnog slova C i daju izuzetno neobičan izgled vozilu, kao i LED svetla na zadnjem delu, koja su non-stop upaljena i daju specifičan izgled ovom automobilu. Renault-ovi inženjeri su na ovom modelu skrojili snažne horizontalne linije, mišićave izbočine i visoki razmak od tla. Ova momčina je dugačka 4,67 metara, širok je 1,8, u visinu se proteže na 1,67 metara, a međuosovinski razmak je 2,7 metara.

Prilagođen vozaču i putnicima

Njegova unutrašnjost je uređena na jednom sasvim novom nivou. Renault-ovi inženjeri su vodili računa o svakom detalju u vozilu, pa se stiče veliki utisak da ovaj automobil vodi maksimalno računa o vozaču i svim putnicima u vozilu. Prostora za ramena i noge ima gde god sedeli u vozilu. Zadnja klupa je maksimalno široka, a prostora ima i za dvometraše. Utisak kvaliteta je u skladu sa onim što kupci očekuju od luksuznih SUV modela i limuzina segmenta D, a postignut je upotrebom robusnih, vrhunskih materijala.

Primera radi, umetci na upravljaču, ručici menjača i okvirima ventilacijskih otvora novog Koleos-a izrađeni su od privlačnog mat hroma, a središnja konzola je izrađena od izdržljivih materijala prijatnih na dodir. Unutrašnjost krase i meki materijali od kojih su izrađeni armaturna ploča i obloge vrata. Kožne presvlake i kožom presvučeni nasloni za ruke putnika krase kontrastni šavovi.

Užitak putovanja dodatno povećava LED ambijentalno osvetljenje koje može biti zelene, plave, žute, crvene ili ljubičaste boje, u zavisnosti od raspoloženja vozača i putnika. Unutrašnjost novog Koleos-a je izuzetno provazdušna zahvaljujući velikom staklenom krovu (površine 0,80 m2) koji se proteže preko zadnjih sedišta i koji se može otvoriti. Još jedna odlika dostojna premium modela jeste i prednji držač za čaše koji može biti grejan ili hlađen.

Udobnost u kojoj mogu uživati putnici u novom Koleosu Initiale Paris naglašena je posebnom završnom obradom i standardnom opremom, koja uključuje presvlake od Napa kože crne ili sive boje, obuhvatajuće naslone za glavu na prednjim sedištima, upravljač i ručicu menjača presvučene kožom, posebne umetke Initiale Paris na instrument tabli i oblogama vrata, instrument tablu presvučenu Napa kožom sa ukrasnim šavovima, grejana i ventilisana prednja sedišta sa električnim podešavanjem u šest smerova kao i vozačevo sedište podesivo u lumbalnom delu u dva smera, višeslojne bočne prozore za još tišu vožnju, oznake Initiale Paris u unutrašnjosti na pragovima vrata, umetku na upravljaču, izvezene na naslonima prednjih sedišta, na ukrasnim elementima na poleđini prednjih naslona za glavu, ekskluzivne tepihe, indukcijsko bežično punjenje pametnog telefona, poseban ključ Initiale Paris, kao i audio sistem BOSE© sa 13 vrhunskih zvučnika. Dostupna su dva formata ekrana u zavisnosti od verzije, i to 7-inčni vodoravno postavljeni ili 8,7-inčni vertikalno postavljeni, besprekorno integrisani u armaturnu ploču vozila na kojima se nalaze sve važne informacije i funkcije koje želite da odaberete.

Prtljažni prostor od 1.795 litara

Prednja vrata kod Koleosa otvaraju se pod širokim uglom od 70 odsto, a zadnja na čak 77 odsto, pa je sam ulazak u vozilo više nego prostran za celo telo. Dizajn vrata sprečava prljanje pragova i odeće putnika prilikom ulaska u automobile ili izlaska iz njega. Prtljažni prostor ima 579 litara, a kada se zadnja klupa obori dobija se nestvarnih 1.795 litara. Otvaranje prtljažnog prostora je vrlo jednostavno. Dovoljno je da samo jednom “mahnete” nogom ispod vozila vrata gepeka će se sama otvoriti, a istim principom i zatvoriti. Prvi put kod ovog četvorotočkaša dolazi i automatska kuka koja može da “povuče” dve tone tereta. Novi Koleos je prvo vozilo ovog tipa koje se može opremiti motorizovanom kukom za vuču koja omogućava potpuno automatsko postavljanje bez upotrebe alata. Jednostavnim pritiskom na taster u prtljažniku kuka se izvlači i spremna je za upotrebu za samo 15 sekundi. Blokirajući sistem automatski sprečava njeno izvlačenje ako senzori otkriju prepreku.

Dva dizel agregata

Paleta agregata i menjača novog Koleos-a sastavljena je u skladu sa potrebama i očekivanjima vozača. Ponudu čine dva dizel motora snage 130, odnosno 170 KS. Ovi motori snagu na točkove prenose ili putem automatskog menjača X-Tronic ili šestostepenog ručnog menjača. Ova dva dizel motora ispunjavaju zahteve norme Euro 6b i samim tim su opremljena sistemima Stop&Start, filterom za ugljen dioksid (NOx) i filterom čađi. Prvi od navedenih je 1.6 dCi, motor hvaljen zbog svoje efikasnosti i užitka koji donosi u vožnji. Najveća snaga ovog četvorocilindarskog motora sa 16 ventila jeste 130 KS pri 4000 o/min, a najveći obrtni moment 320 Nm, dostupan od 1750 do 2250 o/min. Njegova izuzetno efikasna konstrukcija smanjene zapremine (kvadratna arhitektura, turbopunjač) rezultat je stručnosti koju je Renault stekao učestvovanjem u automobilskim trkama, a posebno u Formuli 1. Ovaj motor je dostupan samo sa pogonom na prednje točkove, ali na raspolaganju su i automatski menjač X-Tronic i šestostepeni ručni menjač, u zavisnosti od tržišta.

Motor 2.0 dCi je najsnažniji agregat dostupan u novom Koleos-u. Četvorocilindrični agregat sa 16 ventila opremljen je turbopunjačem promenljive geometrije, vodom za ubrizgavanje goriva pod pritiskom od 1600 bara i piezo-električnim ubrizgavanjem. Najveću snagu od 175 KS razvija pri 3750 o/min, a najveći obrtni moment od 380 Nm dostupan je od 2000 do 3000 o/min. Ovaj motor donosi snažan odziv pri srednjim obrtajima i žustra ubrzanja zahvaljujući izdašnom obrtnom momentu dostupnom u širokom rasponu obrtaja. Može se kombinovati ili sa automatskim menjačem X-Tronic (sa pogonom na prednje ili sve točkove) ili šestostepenim ručnim menjačem (samo u verziji sa pogonom na sve točkove).

Automatski menjač X-Tronic

Automatski menjač X-Tronic osmišljen je da osigura veći užitak u vožnji i smanjenu potrošnju goriva u poređenju sa tradicionalnim ručnim menjačima. Njegove prednosti uključuju trenutan odziv na snažna ubrzanja, uglađeniju, tišu vožnju kao i smanjenu potrošnju goriva pri konstantnim brzinama. Za razliku od prethodnih bezstepenih menjača, X-Tronic menjač novog Koleos-a ponaša se više kao automatski menjač fiksnih odnosa kad vozač želi snažno da ubrzava. Istovremeno ovaj bezstepeni menjač bestrzajno menja stepene prenosa pri lakšim ubrzanjima, kao na primer u gustom saobraćaju. Zahvaljujući varijabilnim odnosima, menjač X-Tronic nudi beskonačan broj stepeni prenosa kojim garantuje stalno prilagođavanje broja obrtaja i opterećenja motora za efikasniju potrošnju goriva i niski nivo buke. Vozač ima opciju da odabere sedmostepeni sekvencionalni način rada kako bi mogao da koči motorom.

Kristalno čist zvuk

Bose i Renault sarađuju od 2008. godine kako bi osmislili i prilagodili vrhunske audio sisteme za Renault-ove luksuzne modele. Kako bi postigao izuzetan nivo kvaliteta zvuka u novom Koleos-u, Bose je razvio poseban sistem koji u obzir uzima akustične osobine unutrašnjosti. Sistem se sastoji od 13 vrhunskih zvučnika. Posebno prilagođena tehnologija ugrađena u novi Koleos spaja kristalno čist kvalitet zvuka s realističnim zvukom dostojnim verziji uživo. Zahvaljujući tehnologiji Bose Centrepoint putnici su okruženi bogatim uravnoteženim zvukom bez obzira na to gde sede u automobilu.

Efikasna I jednostavna tehnologija pogona 4x4

Pogon ALL MODE 4x4 dostupan u novom Koleos-u opremljen je tehnologijom koja je proverena u milionima vozila Alijanse Renault-Nissan prodatim širom sveta. Ovaj sistem pogona na sva četiri točka neprestano kontroliše nivo prianjanja kako bi osigurao optimalnu vuču, bez obzira na uslove. Za razliku od mnogih konkurenata, novi Koleos i dalje ima taster koji vozaču omogućava da odabere način prenosa snage. Taster je smešten levo od upravljača i omogućava vozaču da na jednostavan način odabere neki od tri načina rada - 2WD, 4WD AUTO ili ekskluzivni 4WD LOCK.

Ne smemo da zaboravimo i ne napišemo da je ovaj model bezbedan “za sve pare”. Naime on je na strogim Euro NCAP testovima osvojio maksimalan broj zvezdica u bezbednosti. Za kraj cena novog Renault Koleos-a je, reklo bi se, više nego odlična. Sa popustom u startu prodaje u Srbiji od 1.000 evra, ovaj novi francuski četvorotočkaš se prodaje od 26.000 evra u paketu opreme ZEN, dok je u “ful” verziji cena 38.000 evra. Dugo smo čekali ovako kvalitetno vozilo, pa red je da mu kažemo – “Momčino, dobro došao!”.

Tekst

Dragan Stanimirović

Više slika Renault Koleos možete videti na našoj Facebook stranici makina.rs

Komentari(2)

sortiraj
Chupa Mercedes 23:15 | 04.10.2017
Zanimljivo štivo. Mozda bi ga i kupio kada bi imao lovu. Ili ako moze na jedno 1090 mesecnih rata?
2 0 odgovori
Dusan Mali 23:11 | 04.10.2017
Video sam vas juce iz autobusa kod Sajma. Bruka koliko je dobar autimobil. Hvala na tekstu i upotpunjenu informaciju iz prevoza :) Pozdrav za makinu
2 0 odgovori