Koja je cena remonta turbine i kako se određuje

Odgovor na veoma učestalo pitanje koliko tačno košta remont turbine je teško odmah dati, jer ne postoji precizan cenovnik po kojem se to može utvrditi za svaki pojedinačni tip vozila

    foto: TS Božec
    Podeli


Cena remonta turbine se ne može odrediti samo na osnovu modela i marke automobila, jer se precizna cena može utvrditi isključivo tek nakon defektaže, tačnije nakon što vozilo odvezete u turbo servis. Cena reparacije turbine zavisi od brojnih faktora, jer kompletan servis turbokompresora podrazumeva demontažu i montažu turbine uz remont, kao i delimičnu ili kompletnu zamenu delova. Zato se cena remonta turbine formira prvenstveno uzimajući u obzir tri najbitnija faktora - cenu zamenskih delova, stepen oštećenja turbine i ukupnog vremena koje je potrebno za remont.

Kako se određuje cena remonta turbine

Cena remonta se, pre svega, određuje na osnovu defektaže, odnosno pregleda delova, što znači da ukoliko želite da znate preciznu cenu, turbina će morati da se rasklopi. Cena, takođe, zavisi i od stepena oštećenja pojedinačnih delova, ali i tipa turbine, odnosno tipa geometrije, kažu za makinu.rs u www.turboservisbozec.rs.

Naime, postoje dva tipa turbine. Turbine sa elektronskim ventilom i turbine sa vakuum ventilom, pritom, turbine sa elektronskim ventilom su složenije, tako da su i delovi za njih nešto skuplji. Takođe, postoji mogućnost da je uzrok kvara na turbini otkazivanje elektronike ili nekog drugog dela motora, a tada se u standardnu cenu turbo servisa mora uračunati i cena za popravku tog kvara.

Cena turbo servisa od 200 do 400 evra

Cena turbo servisa se kreće od 200 do 350 evra, dok je raspon cena za teretni program od 200 do 400 evra. Međutim, ovo su samo okvirni rasponi koji najviše zavise od stepena kvara turbine, a tačna cena se može utvrditi tek nakon defektaže, nakon dolaska u servis ili slanja pokvarene turbine poštom. Ovde treba napomenuti da, ako se turbina šalje poštom, klijent mora da uračuna i troškove skidanja i montiranja turbine koji se obavljaju u nekom drugom servisu, kao i troškove poštarine.

-Važno je imati na umu da je proces defektaže u turbo servisu Božec transparentan, tako da, ukoliko to želite, možete lično prisustvovati rasklapanju turbine, kažu u ovom servisu. Turbina se najbolje servisira skinuta, potpuno rastavljena i potpuno očišćena i odmašćena, a svaki iskusniji serviser će odmah po osnovnom rastavljanju utvrditi o kakvom kvaru se radi i da li je isplativo vršiti remont. Međutim, praksa je pokazala da se manje-više sve turbine mogu vrlo uspešno remontovati ukoliko njihovo kućište nije mehanički oštećeno, a vozilo je odmah nakon remonta turbine spremno za vožnju.

Redovne kontrole

Čak i ako ne postoje nikakvi simptomi kvara na turbini i automobil generalno nema nikakvih problema, savetuje se da se turbina kontroliše na svakih godinu dana. Ukoliko se uoči kvar ili neka nepravilnost u radu turbine, tada bi trebalo da se uradi redovan mini turbo servis koji uključuje zamenu ležajeva, karika i semeringa, pri čemu je okvirna cena tog mini turbo servisa oko 180 evra.

Drugi stepen remonta podrazumeva zamenu osovine i lopatica, ali ukoliko se pregledom i uređajima utvrdi da oni nisu oštećeni, ova tri elementa nije neophodno menjati. Turbina sadrži i takozvanu zaptivnu ploču ili poklopac kućišta, koji se obično ne menja, a ako se radi o takozvanim turbinama sa promenljivom geometrijom, u višem stepenu remonta je potrebno menjati i ovaj statorski deo.

Komentari(0)

sortiraj