Škoda Scala osvojila pet zvezdica na Euro NCAP testu

Novi kompaktni model odlikuje aktivna i pasivna bezbednost. U kategoriji zaštite odraslih putnika, prostran kompaktni model osvojio je 97% poena, a dobila je i svih šest poena za zaštitu biciklista

    foto: ŠKODA
    Podeli




Škoda Scala je dobila najveći mogući rezultat od pet zvezdica u sveobuhvatnom testu koji obavlja nezavisni Evropski program za procenu novih automobila (Euro NCAP). To ga svrstava među najsigurnija vozila u svojoj kategoriji sa vrhunskim karakteristikama za bezbednost odraslih putnika i biciklista.

Christian Strube

-Inženjeri Škode neprestano rade na optimizaciji aktivne i pasivne bezbednosti naših modela. Kod modela Scala, na primer, uveli smo nekoliko novih sistema asistencije za klasu kompaktnih vozila, koji su do sada bili dostupni samo za vozila koja pripadaju višim segmentima. Osvajanje maksimalnih pet zvezdica na evropskom testu za bezbednost vozila potvrda je našeg svakodnevnog rada. Sve naše aktuelne serije modela zasluženo su osvojile najbolji rezultat na Euro NCAP testu što je, priznaćete, veliki uspeh - kaže Christian Strube, član Škoda borda za tehnološki razvoj.

Jedna od najviših ocena u istoriji Euro NCAP

Osim ukupne ocene od pet zvezdica, Škoda Scala je posebno visoko ocenjena za testove bezbednosti odraslih putnika i bezbednost biciklista. U kategoriji zaštite odraslih putnika, prostrani kompaktni model dobio je 97% poena. Ovo je jedna od najviših ocena u istoriji Euro NCAP, navode U Škodi. Ocenjivači su dodelili svih šest bodova za zaštitu biciklista, na šta je uticao sistem Front Assist sa prediktivnom zaštitom pešaka i biciklista, kao i City Emergency Brake funkcija, koje su sada uključene u obaveznu opremu. Prošle godine Assist je još jedna funkcija koja je deo standardne opreme za model Scala, dok Side Assist, koji upozorava vozača da mu se približava vozilo od pozadi ili iz mrtvog ugla, predstavlja opcionu karakteristiku koja nosi 3,5 od maksimalnih 4 poena za ovaj aspekt.

Vrhunska pasivna bezbednost

Izuzetno kruto telo ovog modela sa velikim deformacijskim zonama i izuzetno robustnom kabinom osigurava vrhunsku pasivnu bezbednost. Pored toga, kompaktni model dolazi sa čak devet vazdušnih jastuka, uključujući opcione vazdušne jastuke za kolena vozača i opcione bočne vazdušne jastuke za putnike na zadnjem sedištu. Dodatne bezbednosne funkcije predstavljaju sistem MultiCollision Brake, kao i Crew Protect Assist, ISOFIX i mnogi drugi.

Euro NCAP je osnovan 1997. godine

Euro NCAP je osnovan 1997. godine, a pored sadašnjih članova, tu je bilo i dvanaest članova ministarstva saobraćaja, automobilski klubovi, udruženja osiguranja i istraživački instituti iz osam evropskih zemalja. Konzorcijum se nalazi u belgijskom gradu Leuvenu. On sprovodi testove sa trenutnim modelima i procenjuje njihovu aktivnu i pasivnu bezbednost.

Tokom proteklih nekoliko godina, ovi testovi su postali sve strožiji i sada sadrže niz različitih scenarija sudara. Iako je u početku bio zasnovan isključivo na rezultatima testova sudara, konačne ocene danas daju veću težinu procenama aktivnih sigurnosnih sistema i dostupnih sistema pomoći vozaču.

Komentari(0)

sortiraj