Škoda Rapid - Pređenih 200.000 kilometara prava sitnica

Na testu makina.rs našao se jedan "polovnjak", i to sa pređenih 200.000 kilometara. Reč je o Škodi Rapid Style, koji je ispod haube imao agregat 1.6 TDI sa motorom snage od 105 KS

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Testiranje novih automobila zna da bude jako zanimljivo. Pomalo i iscrpljujuće, kako bi u nekoliko dana vožnje prikazali bar deo onoga šta je proizvođač automobila spustio sa novih fabričkih traka. Vozili smo tokom šesnaestogodišnjeg novinarskog automobilskog staža na stotine novih primeraka. Međutim, ovoga puta imali smo u rukama model Škoda Rapid star četiri i po godine, koji je na svojim točkovima prevalio 200.000 kilometara! Polovnu Škodinu momčinu vozili smo čak tri meseca. Imali smo prilike za taj period sasvim dovoljno vremena da uočimo sve njegove prednosti i mane, kao i kako se njegov vlasnik ophodio prema njemu od 2016. godine. A ophodio se domaćinski, kako i treba prema jednom novom ili polovnom automobilu.

Tačna servisna knjiga otkriva sve "bolesti"

Servisna knjiga i redovni servisi su prvo što treba da pogledate kada kupujete polovan automobil. Ako toga nema, onda i njegova prošlost je sumljiva kada je pređena kilometraža i održavanje u pitanju. U Srbiji pri kupovini polovnih automobila može i Koperfild da pozavidi mađioničarskim trikovima, kao i lažima o pređenim kilometrima i očuvanosti vozila. Ukoliko je automobil kao "čaša" ili nigde "udaran", kao i "NOVO, NOVO, NOVO", nešto podebelo sa tim četvorotočkašem nije u redu, pre svega bi rekli da se čita da je prešao "milion kilometara"!

Prodavac je spreman na sve kako bi vam "udomio" svog četvorotočkaša, ali ukoliko ne pregledate automobil kod ovlašćenog servisera "mačka u džaku" vam ne gine. Venčanje sa ne proverenim automobilima vas može koštati jednog tradicionalnog venčanja za to vozilo, gde ćete ga kasnije prodati iz besa za mali novac samo kako bi ga se otarasili. Istorija "bolesti" ili njegova lična karta je najbitnija stvar, bilo da je prešao 20 ili 400.000 kilometara.

Odlična kupovina

Da se vratimo gde smo krenuli! Kada je pravljen Škoda Rapid je osmišljen tako da bude otporan na vreme i pređene kilometre. Proizvođač je u tome i uspeo. Kada spomenemo 200.000 pređenih kilometara za našeg polovnog Rapida može se reći da je prava sitnica. Ne možemo reći da je savršen, ali svakako možemo da je odlična kupovina ukoliko je redovno održavan i vođena maksimalna briga o njemu. Prvo moramo reći da je naš Rapid održavan u ovlašćenom servisu u Srbiji, i to na sve predviđene intervale servisiranja. U protekle četiri i po godine na redovna servisiranja ukupno je uloženo oko 3.000 evra, i to na intervalu od 15.000 pređenih kilometara. Treći veliki servis po elektronskoj servisnoj knjižici je planiran na 210.000 pređenih kilometara, jer je prvi rađen na 70.000.

Agregat 1.6 sa 105 KS

Agregat koji se nalazio ispod haube Škodine momčine je 1.6 TDI sa motorom snage od 105 KS. Dovoljno je snažan i najveća je prednost Rapida. I posle pređenih kilometara i dalje ima odlične vozne karakteristike. Uparen je sa petostepenim manuelnim menjačem. Ovaj motor i menjač su namenjeni onima koji prelaze dosta kilometara. Izdržljivi su i pre svega kvalitetni. Tek kada smo podigli haubu možemo reći da je ovaj automobil prevalio kilometražu zabeleženu na satu. Njegov poklopac i ostali delovi na agregatu su vidno prljavi, ali ono što je najbitnije je da radi kao "švajcarski sat". Zvuk motora je u jednom "tonalitetu" i radi bez greške. Koliko god izgledalo prljavo, preporuka je da se pri kupovini i vidi sva prljavština, pre nego kada vam preprodavci nalickaju i raznim hemikalijama očiste motor. Onda tek ne znate gde ste došli, a gde pošli. Motor je najlakše oprati, a vraćenu kilometražu teško da možete obrisati i kasnije od "babe napraviti devojku".

Mali potrošač

Potrošnja goriva je na zavidnom nivou. Ono što bi izdvojili je svakako njegova potrošnja na otvorenom putu. Do 100 km/h Rapid isteruje sjajnih 4,5 litara dizela, dok je do 130 km/h kompjuter pokazivao 5,2 litre. U gradskoj vožnji iz rezervoara je u najvećoj beogradskoj saobraćajnoj gužvi isterivao maksimalnih 6,8 litara dizela. Ekonomičan je kada se poštuju svi saobraćajni propisi, a ukoliko imate "ciglu na gasu" onda slobodno možete dodati bar jednu litru više kada je potrošnja u pitanju. Ima dovoljno snage za brza preticanja, što je jako bitno ukoliko se nalazite na nekoj od srpskih krivudavih magistrala.

Na auto-putu je gospodar svog prostora i jednostavno diše sa podlogom ispred sebe. Maksimalnu brzinu na cajgeru isterujemo na odličnih 170 km/h. Zvučna izolacija je i dalje dobro prisutna i na nivou, pa zvuk motora do 130 km/h i dalje fino "prede" bez opterećenja za bubne opne, a malo veća buka u vozilu primetna je pri brzini od 140 km/h. Turbina mu omogućava veću odzivnost i bolje ubrzavanje pri niskom broju obrtaja, čime povećava sportski osećaj u gradu i na otvorenom putu. Do 100 km/h stiže za finih 12 sekundi.

Menjač na duge staze

Kada je u pitanju njegov menjač radi se o proverenoj mehanici koja radi bez greške i dobro je postavljen. Malo duži hod ručice petostepenog menjača je jasan i u svoje pregrade ulazi maksimalno precizno. Brzo se privikavate na njega jer je dimenzionalno kratak i fino prijanja za ruku. Kvačilo je mekano što vozaču čini u gradskim uslovima vožnje znatno olakšano "drajverisanje". Ocenjujemo ga sa jako dobrom ocenom.

Pneumatici - 185/65 R 15

Škoda Rapid je dugačak 4,48 metara, širok je 1,70, u visinu se proteže na 1,46, dok je međuosovinsko rastojanje 2,60 metara. Težak je 1280 kilograma, vozi se na pneumaticima - 185/65 R 15. Poseduje nove zimske i letnje gume, gde je vlasnik i u tom segmentu vodio računa pogotovo kada je bilo vreme menjanja sa "letnjih na zimske", i obrnuto. Što se tiče vožnje i njegovog "trapa" utegnut je maksimalno. Međutim, primećujemo tokom zaustavljanja vozila jače škripanje pločica, pogotovo na nizbrdici, gde je očigledno predviđen interval menjanja istih. Volan je i dalje precizan, a automobil upravljiv u krivinama i na pravcu. Sasvim se dobro ponaša kako na manjim tako i pri većim brzinama. Što se tiče njegove bezbednosti treba napomenuti da je po tadašnjim kriterijumima ovaj model 2012. godine dobio pet zvezdica na testu Euro NCAP-a.

Očuvana unutrašnjost

Njegova unutrašnjost ima prostora za pet odraslih putnika i izuzetno je praktična, a ukoliko sede dvoje na zadnjoj klupi, "baškarenje" je zagarantovano. Ono što prvo "upada u oči" kada sednete u ovo vozilo je svakako odlično očuvana instrument tabla. Ne možemo reći da je nova, ali posle četiri i po godine nigde nije naprsla i nema vidne promene od sunca ili oguljenosti. Iako preovladava dosta plastike, ipak je izuzetno kvalitetna i potraćaje dugo godina. Uočavamo da kožni volan nije nigde pohaban, što velika pohvala ide na račun proizvođača. Ručica menjača, kao i ukrasna koža oko njega je na par sitnih mesta oguljena, ali nije za menjanje. Komandna tabla je čvršća na dodir, ali odlično očuvana.

Sedišta su isto u dobrom stanju, na nekoliko mesta isflekana, sem dubinskog pranja nema potrebe za drugom korekcijom. Sedišta kod vozača i suvozača su udobna i spremna za kvalitetnu vožnju. Položaj vozača je i dalje na odličnom nivou gde se sedi opušteno i prirodno. Zadnja klupa je isto tako udobna, gde komfor za glavu, ruke i ramena ne zaostaje. Na sedištima nema većih promena ulegnuća. Sigurnosni pojasevi su i dalje bez greške, ali vozačevo je sa jedom manom. Ukoliko želite da se jednostavno prikačite i kako bi "utičnicu" ubacili u pregradu sigurnosnog pojasa morate da podignete naslon za ruku koji se nalazi između dva sedišta. Pomalo nervira ukoliko svakodnevno ulazite i izlazite iz vozila po nekoliko puta. "Nebo" nije plavo, ali je u beloj boji u kojoj je i bilo od prvog dana. U vozilu se nisu palile cigarete, što je jako bitno ukoliko želite da sačuvate čist "krov" sa unutrašnje strane

Komande vidljive i jasno postavljne

Svi natpisi na komandama u vozilu su i dalje vidljivi i nisu pohabani. Vozaču su precizno postavljene i na dohvat su ruke. Volan se može podići ili supustiti, kao i povući ka vama kako bi vam vožnja bila na odgovarajućem nivou. Ručica nije puno korišćena i bukvalno je kao nova. Svi parametri i pokazvači na instrument satu se vide jako dobro, a sve sijalice uredno rade što je jako bitno kada je u pitanju noćna vožnja. Električni podizači stakala na svim prozorima i "uzbrdo i nizbrdo" guraju stakla snažno. Međutim, primećujemo da u nekoliko navrata tokom vožnje vozačevo staklo dodiruje gumenu oblogu pa je škripanje znak za manji remont. Električni-podesivi retrovizori rade maksimalno dobro kako na levim, tako i na desnim vratima. Hvalimo i unutrašnji retrovizor koji i dalje stoji utegnuto. Patosnice u vozilu ispod zadnje klupe kao nove, dok su ispod prednjih sedišta skoro za menjanje. Ručice za izlazak iz vozila jasno očuvane i nisu pohabane. Automatska klima pre naše vožnje kompletno je servisirana za tople dane, pa je hlađenje bilo zagarantovano.

Prtljažni prostor za desetku

Ono što bi pohvalili i izdvojili je svakako i njegov prtljažni prostor koji ima odličnih 550 litara. Kada se otvori sve je uredno postavljeno i čisto. Rezervni točak, dizalica i propratni "materijal" nalaze se na predviđenom mestu kao i kod većine automobila u dubini "gepeka". Škodina vozila su poznata po komforu, pa tako pored kabine ni prtljažni prostor ne zaostaje gde možete smestiti tri veće putne torbe, dečija kolica, kao i mnogobrojne sitnice. Lako je dostupan i praktičan. Zadnja klupa je deljiva i jednostavno može da se preklopi, gde se nudi dodatni tovarni prostor. Prtljažnik je stvarno, na zavidnom nivou.

Privlačna spoljašnjost

Njegov spoljašnji izgled od samog početka proizvodnje izgledao je privlačno, kao jasno definisana gradska limuzina. Ima elegantne linije, agresivan prednji branik, istaknute bokove, prednja izdužena svetla, kao i atraktivnu prednju masku. Zadnji deo vozila podseća na manju direktorsku limuzinu sa fino integrisanim zadnjim svetlima. Ostavlja utisak finog, kako bi rekli, "narodnog automobila". Kada je u pitanju naš Rapid, što se tiče njegovog spoljašnjeg izgleda, možemo reći da je dosta očuvana. Ima par gradskih "grebanja" prilikom parkiranja na prednjem braniku, kao i nekoliko blažih udaraca na vratima koja nisu korodirala ili zarđala. Limarijski deluje jako kvalitetano i dobro potkovan kada je njegov "patos" u pitanju.

Za kraj, registracija ovog automobila iznosi oko 30.000 dinara. U oglasima 2016. godište prodaje se u rasponu od 7.000 do 9.000 evra u zavisnosti od opreme i motora ispod haube. Ono što je jako bitno jeste da ukoliko planirate kupovinu polovnog automobila svakako Škoda Rapid treba da vam bude jedna od prvih opcija. Proveren je, siguran i bezbedan automobil.

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 1.6 TDI

Snaga 105 KS

Maks. brzina 170 km/h

Ubrzanje 0-100 12 sekundi

Potrošnja 4,5 - 6,8 l

Cena od 7.000 do 9.000 evra

Komentari(0)

sortiraj