Škoda Fabia Monte Carlo - Dinamičnost u svom najčistijem obliku

Lansiranjem ove najnovije Monte Carlo verzije, Škoda upotpunjuje novu, četvrtu generaciju Fabia. Elegantno ime simbolizuje sportski životni stil od 2011. godine

    foto: Škoda
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Lansiranjem najnovije varijante Monte Carlo, Škoda upotpunjuje svoju novu, četvrtu generaciju modela Fabia. Slavno ime koje je Škoda prvobitno uvela isključivo za model Fabia simbolizuje sportski stil života od 2011. godine, a sve u znak sećanja na brojne pobede brenda na legendarnom reliju. Crni detalji karoserije naglašavaju dinamičan izgled novog automobila Fabia, dok unutrašnjost karakterišu crveni elementi i detalji u karbon stilu na naslonima za ruke i instrument tabli.

U ponudi četiri motora

Škoda nudi četiri motora za novu Fabia Monte Carlo, sa snagom u rasponu od 80 KS do 150 KS. Svi motori su iz EVO generacije Volkswagen grupe i ispunjavaju stroge zahteve Euro 6d standarda emisije. U kombinaciji sa opcionim rezervoarom od 50 litara, tri od četiri motora mogu da pređu više od 900 km u WLTP ciklusu. Novi četvorocilindrični 1.5 TSI u modelu Fabia Monte Carlo je posebno dinamičan. Motor vrhunskog opsega ima snagu od 150 KS i, u kombinaciji sa sedmostepenim DSG kao standardom, ubrzava automobil od 0 do 100 km/h za 8,0 sekundi, postižući maksimalnu brzinu od 225 km/h. U isto vreme, potrošnja goriva i emisija CO₂ su smanjeni zahvaljujući tehnologiji aktivnih cilindara, koja automatski isključuje dva od četiri cilindra kada je opterećenje motora malo.

Pored 1.5 TSI, linija motora dostupnih za Fabia Monte Carlo takođe uključuje dva trocilindrična 1.0 TSI. Varijanta sa snagom do 95 KS je opremljena petostepenim manuelnim menjačem, dok postoji izbor između šestostepenog manuelnog menjača i automatskog sedmostepenog DSG za 1.0 TSI koji proizvodi 110 KS. Oba TSI motora sa direktnim ubrizgavanjem imaju ultra tanak sloj obložen plazmom umesto košuljice cilindara od livenog gvožđa, što smanjuje unutrašnje trenje. Kroz bolju distribuciju toplote u komori za sagorevanje, ovo takođe smanjuje toplotno opterećenje motora. Sloj obložen prahom na oblogama je tanak samo 150 mm (0,15 mm).


Najslabiji motor za Fabia Monte Carlo je trocilindrični 1.0 MPI (ubrizgavanje u više tačaka), koji razvija snagu od 80 KS sa zapreminom od jednog litra. Motor MPI je razvijen od strane kompanije Škoda Auto i proizveden u Češkoj Republici. U kombinaciji sa opcionim rezervoarom za gorivo od 50 litara umesto standardnog rezervoara od 40 litara, trocilindrični motori mogu da pređu više od 900 km u WLTP ciklusu. Svi motori su u skladu sa strogim Euro 6d standardom za emisiju izduvnih gasova. Sportska šasija je dostupna kao opcija za sve modele, koja dolazi sa čvršćim oprugama i spuštena je za 15 mm za dinamičnije karakteristike vožnje.

Dinamične proporcije i emotivan dizajn sa crnim detaljima

Izgrađena na modularnoj platformi Volkswagen grupe MQB-A0, četvrta generacija modela Fabia ima dinamičnije proporcije i emotivniji dizajn. Ovaj izgled je dodatno poboljšan detaljima kao što su crna Škoda rešetka, prednje i zadnje maske specifične za ovaj model, crni zadnji difuzor i crne aluminijumske felne prečnika 16 do 18 inča. Polirane crne Proxima (16 inča) i Procyon (17 inča) aluminijumske felne su ekskluzivne za Fabia Monte Carlo.

Digitalna instrument tabla sa dinamičnijom pozadinom

Sada veća unutrašnjost ima sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu i trokraki multifunkcionalni volan kao standard. Unutrašnjost je pretežno crna, sa ukrasnom trakom na instrument tabli, delovima centralne konzole i kvakama na vratima sa daškom crvene boje. Nasloni za ruke na prednjim vratima i donji deo instrument table sa završnom obradom od karbonskih vlakana. Fabia Monte Carlo može biti opremljen svim bezbednosnim funkcijama i asistencijama, kao i infotainment sistemima dostupnim u asortimanu. Opciona digitalna instrument tabla pruža specifičnu, dinamičniju pozadinu za prikaz.

Napredni sistemi asistencije

Kao i ostali modeli u asortimanu, sportska varijanta Monte Carlo ima do devet vazdušnih jastuka i jedno je od najbezbednijih vozila u svom segmentu. Kako je četvrta generacija Škoda Fabia sada izgrađena na modularnoj platformi MQB-A0, aktivna i pasivna bezbednost automobila je još više porasla. Sistemi asistencije, kao što su Travel Assist i Park Assist, koji su ranije bili rezervisani za kategorije vozila višeg nivoa, sada debituju u ovom modelu. Za nov model Fabia, kompanija Škoda Auto je u potpunosti iskoristila mogućnosti koje nudi modularna platforma MQB-A0. Pored visokog nivoa torzijske krutosti karoserije zbog velikog udela čelika visoke čvrstoće, ultra-visoke čvrstoće i posebno kaljenih toplo oblikovanih čelika, MQB-A0 takođe omogućava korišćenje sistema asistencije koji su ranije bili rezervisani za više segmente.

Istorija - Sjaj, glamur i pobednički reliji

Naziv Monte Carlo ne odnosi se samo na čuveni reli, već i na Škoda sportske modele. Od 2011. godine varijante Monte Carlo podsećaju na velike sportske uspehe češkog brenda na „Monteu“. Godine 1936. Škoda Popular je zauzela drugo mesto, a kasnije je bila prvi model koji je dobio naziv Monte Carlo. Usledila je legendarna Škoda 130 RS 1977. godine, što je Škoda Fabia Rally2 ponovila 40 godina kasnije.

Godine 2021. Škoda je proslavila 120 godina rada u motosportu. Motocikl koji su razvili osnivači kompanije Vaclav Laurin i Vaclav Klement predstavljao je prvu značajnu prekretnicu kada se takmičio na trci na duge staze Pariz–Berlin 1901. Nakon što se prvi put pojavio na drugom reliju Monte Karlo 1912. godine, brend je zabeležio svoj prvi veliki uspeh na legendarnom događaju 1936. godine kada je Škoda Popular završio na drugom mestu u kategoriji automobila zapremine do 1.500 cc. U svetlu ovog uspeha, Škoda je potom lansirala specijalno izdanje i proizvela 70 automobila Popular Monte Carlo.

Komentari(0)

sortiraj