Škoda Enyaq iV i Octavia na istoj proizvodnoj liniji

Potpuno električni SUV automobil Škoda Enyaq iV proizvodi se na istoj proizvodnoj liniji kao i modeli Octavia i Karoq

    foto: Škoda
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Fabrika u Mladoj Boleslav je jedini proizvodni pogon u okviru Volkswagen grupe gde se zajedno proizvode automobili sa dve različite platforme. Dok se drugi električni automobili Volkswagen grupe izrađeni na MEB platformi proizvode u namenskim fabrikama, Škoda je odlučila da započne „paralelnu proizvodnju“ sa prvim električnim automobilom na MEB platformi. Cilj je da se postigne maksimalna fleksibilnost proizvodnje i da se što efikasnije iskoriste kapaciteti proizvodnih linija.

Aleš Bureš

-Jedan od razloga zašto je proizvodnja automobila Enyaq iV integrisana u proizvodne linije modela Octavia je oslobađanje proizvodnih kapaciteta u fabrici za proizvodnju drugih modela - kaže Aleš Bureš, rukovodilac Planiranja proizvodnje automobila.

Fleksibilna organizacija

Zaposleni u fabrici u Mladoj Boleslav su navikli na fleksibilnost na Octavia proizvodnoj liniji. Ovde je organizovan i deo proizvodnje modela Karoq, a nekada se proizvodio i Rapid. Za razliku od modela Octava, Rapid je bio zasnovan na sopstvenoj platformi, a ne na MQB platformi Volkswagen grupe.

-Bez obzira na to integracija je bila izazov za Škodu. Kombinovanje proizvodnje automobila na MEB i MQB platformama na optimalan način zahtevao je mukotrpan rad, uglavnom sektora za planiranje, ali i ostalih sektora u kompaniji - opisuje Bureš.

Michael Oeljeklaus

-Enyaq iV je prvi Škoda serijski model koji je od početka dizajniran kao električni automobil. To postavlja različite zahteve za proizvodne procese i redosled proizvodnih operacija u odnosu na modele sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem - kaže Michael Oeljeklaus, član Škoda upravnog odbora odgovoran za proizvodnju i logistiku.

Prema njegovom mišljenju, izabrano rešenje omogućava fleksibilnu reakciju na potražnju automobila.

-Ovo rešenje nam daje mogućnost da dnevno proizvedemo između 250 i 350 automobila Enyaq iV u našoj glavnoj fabrici. To znači da smo spremni odmah da reagujemo na potražnju na tržištu, istovremeno osiguravajući da proizvodne linije budu u punoj upotrebi u svim okolnostima - dodaje Oeljeklaus.

Baterije i head-up ekrani

Iako fleksibilnost na proizvodnoj liniji Octavia nije ništa novo, paralelna MQB i MEB proizvodnja je zahtevala posebne modifikacije. U ove modifikacije, koje sprovodimo od prošlog leta, ukupno je uloženo 32 miliona evra. Uprkos ovogodišnjim komplikacijama izazvanim pandemijom Covid-19, proizvodna linija je reorganizovana prema rasporedu.

-Najveće promene koje smo uveli bile su u montaži, gde je najuočljivija razlika između motora sa unutrašnjim sagorevanjem i proizvodnje električnih automobila. Ovde smo morali da se nosimo sa specifičnim novim MEB komponentama povezanim sa električnim automobilima i sa većom ukupnom težinom e-automobila - kaže Aleš Bureš.

U skladu sa zahtevima sa težinom, dodati su ciklusi na liniji za montažu i izvršena su prilagođavanja sklopa šasije. Takođe, uvedena je nova radna stanica za ugradnju baterija. Na primer, postoje nove tehnologije za rukovanje teškim baterijama, a nova radna stanica za modifikovanje head-up displeja je još jedan zanimljiv dodatak. Enyaq iV je prvi Škoda model sa novom vrstom head-up ekrana sa mnogo većom površinom za projekciju i karakteristikama augmented reality, a ovo rešenje je zbog toga mnogo zahtevnije u proizvodnom smislu od tradicionalnog head-up ekrana. Takođe, izvršena su manja prilagođavanja nosive konstrukcije proizvodne zgrade.

-Napravili smo mala prilagođavanja nekih nosača, ali smo morali da izvršimo potpunu proveru strukturnih kapaciteta - objašnjava Aleš Bureš.

Tokom promena, češki proizvođač automobila posvetio je veliku pažnju bezbednosti, posebno u pogledu rukovanja baterijama. Škoda je uvela i opsežne mere zaštite od požara, uključujući instaliranje termo kamera koje kontinuirano nadziru temperaturu u proizvodnoj hali i aktiviraju alarm ako temperatura u bilo kom trenutku odstupi od određenog opsega.

Komentari(0)

sortiraj