Kia XCeed - Novitet vredan pažnje, ali mnogo žedan

Iz Kije nešto sasvim novo i drugačije! Na naše drumove stigao je četvorotočkaš koji je za kratko vreme širom sveta osvojio nekoliko prestižnih nagrada. Reč je o modelu Kia XCeed

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Za ovog urbanog krosovera može se reći da se razlikuje i izdvaja od mnogih četvorotočkaša na ulici! Njegova spoljašnjost i unutrašnjost se bukvalno "lepi" za oko većini prolaznika. Kombinuje praktičnost terenca sa sportskim karakterom i upravljivošću hečbeka. Kia XCeed je napravljen na osnovi Ceeda, kao jednog od najprostranijih vozila u kompaktnom segmentu.

Redakcija makina.rs imala je priliku da testira novog Kijinog lepotana na četiri točka. XCeed se pokazao kao željan i raspoložen da u svakom trenutku vozaču pruži dobro drajverisanje ka mnogobrojnim pustolovinama, pa čak i „blažu“ vožnju van asfaltne podloge.

Odlične dimenzije

Iako izgled govori da se pri kupovini svrstava u kombinaciju "momačko-devojačkog" četvorotočkaša, kod XCeed odlične dimenzije nameću se i kao dobro porodično vozilo. Ova momčina u dužinu se proteže na 4,39 metara, u širinu ide na dobrih 1,82, u visinu 1,49 dok je međuosovinsko rastojanje 2,65 metara. Zadnji prepust kod ovog vozila zaslužan je za duži prtljažnik, čija zapremina iznosi 426 litara.

Ukoliko se zadnja klupa obori zapremina prtljažnog prostora penje se na dobrih 1378 litara. Svestranost omogućavaju deljiva klupa, u razmeri 40:20:40, električno otvaranje-zatvaranje prtljažnika, dvostruko dno u prtljažniku koje se može odstraniti i tako ponuditi još više prostora ili omogućava skrivenu pregradu u prtljažniku. "Gepek" nije ogroman, ali dovoljan da se smeste dve srednje i na njih dve manje putne torbe.

Pozicioniran između petovratnog Ceeda i Sportage-a, XCeed još uvek pruža sličnu prostranost u unutrašnjosti i prtljažniku kao najprodavaniji sportski terenci u Evropi. Kia XCeed je 85 milimetara duži od petovratnog Ceeda i 90 milimetara kraći od Sportage-a. Kao što smo rekli, njegova maksimalna visina krova je 1.495 mm, što znači da je 48 mm viši od Ceeda i 155 mm niži od Sportage-a. Vozačima omogućava niži centar gravitacije od višeg rođaka i nešto viši položaj od običnog Ceeda.

Agregat 1.4 T-GDi sa 140 KS

Na testu ispod haube se našao četvorocilindarski 1.4 T-GDi agregat koji "isteruje" 140 KS i ima obrtni moment od 242 Nm. Motor je uparen sa sedmostepenim DCT automatskim menjačem, koji je, što bi se reklo, podešen za sva iskušenja i skrojen da oduševi sve koji vole brzu dinamiku prenosa. Ukoliko želite da manuelno menjate brzine, i to malim prstom, uvek su vam na raspolaganju komande na menjaču da ih "šaltate" iz plusa u minus i obrnuto.

Mislimo da za tim nema potrebe, jer ukoliko kupujete automobil sa automatskim menjačem dovoljno je „brzinu“ postaviti u „D“ i uživati u vožnji. Za ovaj motor treba reći da je za one vozače koji su na granici zahtevnosti! U kabini ne možemo reći da je bučan pri normalnoj vožnji, ali ako stisnete papučicu gasa “skalu” na bubnim opnama neće podići na makisimum, ali svakako će biti neprijatan zvuk za vaše uši.

Potrošnja i nije za pohvalu

Kao što smo rekli u naslovu teksta ovaj model je svakako novitet vredan pažnje, ali kada je u pitanju njegova potrošnja benzina, tu je mnogo žedan! Nema potrebe da za njim vučete cisternu sa benzinom, ali svakako je neprijatno gledati skalu pokazivača ostatka "vatrene vodice" u vozilu kako brzo klizi i pada ka minimumu. Pored mnogobrojnih prednosti koje nudi ovaj Kijin četvorotočkaš, ne može se baš pohvaliti da je štedljiv kada je u pitanju gradska vožnja.

Ne možemo reći "ukoliko imate ciglu na gasu", već ćemo napisati ako volite malo britkiju vožnju, ali samo malo, ovaj automobil zna da vam istera pozamašnu svotu novca iz novčanika i obraduje mnoge pumpadžije i njihove vlasnike. Ukoliko vam papučica gasa svaki dan bude na maksimumu, vi ste pravi vozač za njih! Ukoliko ga vozite svakodnevno, možda vam na kraju godine zbog potrošnje goriva dodele i diplomu.

Kako „kaže“ kompjuter kod XCeed-a, u gradskoj vožnji iz rezervoara istera ko od šale ozbiljnih 10 litara benzina! Moramo reći da ga nismo „arčili“, već smo ga vozili umerenim tempom, pa u jačem drajverisanju ovaj lepotan može da potrošnju popne i koju litru više. Kada se pridoda da ovaj automobil sa benzinskim agregatom košta u najačem paketu opreme, i to sa popustom, 27.490 evra (redovna cena 30.490 evra), dolazimo u ozbiljan problem pri kupovini istog!

Pri „keširanju“ novog automobila svakako treba razmišljati i kako da vam od njega novac mnogo „ne kalira“ za koju godinu, jer morate misliti i kako tog četvorotočkaša sutradan i „udati“, a ova „mlada“ zbog potrošnje sa teškom mukom kasnije će naći pravog „mladoženju“! Međutim, kada smo ga isterali na otvoren put i vozili do brzine od 130 km/h, iz rezervoara je isterivao osam litara benzina na pređenih 100 kilometara.

Do stotke za deset sekundi

Posle „venčanja“ vraćamo se na ono od čega je skrojen. Kada stisnete papučicu gasa motor od 0 do 100 km/h stiže za 10 sekundi. Iako povišen, sa odličnim ubrzanjem može se jednostavno porediti i sa sportskim automobilima. Maksimalnu brzinu na cajgeru isterujemo na 180 km/h, gde je papučica gasa imala još prostora za napredak u brzini. Nije bilo potrebe za tim, jer ovaj automobil i nije za takav vid vožnje. Kia Xceed se i pri većim brzinama pokazao kao odlično upravljiv i stabilan.

Zanimljiva unutrašnjost vozila

Dizajniran je sa ciljem da pruži fin prostor u kabini. Proizvođač je u tome uspeo, ali ovoga puta u više sportskom stilu i kompaktnijim dizajnom. Njegova kabina je napredna i inovativna, jednostavna i kvalitetna. Možemo reći da je sastavljena za jednog vozača kako bi potpuno uživao u vožnji. Završna obrada je na nivou na kome bi i trebala da bude - odlična. Sve je na svom mestu i nadohvat ruke. Instrument tabla je pregledna i uvek raspoloživa da u datom trenutku da sve pravovremene informacije. Tu su sve moderne tehnološke inovacije koje vozaču, a i putnicima, olakšava da budu opušteni tokom vožnje.

Srednji deo konzole blago je okrenutom prema vozaču. Nudi sportski položaj sedenja, što omogućava bolji pregled puta ispred sebe. Veliki ekran na dodir sa infotainment sistemom odskače na centralnoj tabli, dok niže postavljena instrument tabla nudi puno “tačskrin” prekidača, tastera i brojača namenjenih upravljanju jačinom muzike, grejanja i hlađenja. Ergonomski prekidači napravljeni su kako bi vozačima omogućavali brzu promenu ambijenta u kabini bez skretanja pogleda sa puta duže nego što je to potrebno.

Unutrašnjost je obrađena savremenim, na dodir mekšim materijalima, sa modernom armaturnom tablom koja donosi prefinjen ambijent. Nudi puno prostora u unutrašnjosti za putnike koji sede napred i pozadi. Sa položajem bokova koji su na svakom sedištu postavljeni 44 mm više nego kod Ceeda nudi lakše ulaženje i izlaženje iz vozila. Staklene površine u obliku polumeseca i "fastbek" krovna linija omogućavaju onima koji sede pozadi svetao, prozračan ambijent i više prostora u predelu glave. Novi Kia XCeed vozaču pruža jedinstven vožnju, kao i odličnu upravljivost. Zabavan je svakako tokom vožnje, zahvaljujući drugačijem oslanjanju, kompaktnijim spoljnim dimenzijama, nižem centru gravitacije i nižoj masi vozila.

Bezbednost i povezivost

XCeedov izbor naprednih tehnologija sa područja bezbednosti, povezivosti i infotainmenta čine ga jednim od tehnološki najopremljenijih predstavnika u svom segmentu. Jedan je od prvih modela u Evropi koji nudi Kijin inovativni telematski sistem UVO Connect, koji će odvesti vožnju u digitalnu eru. UVO Connect povezuje vozača sa svetom oko njega pružanjem važnih informacija preko "tačskrin" ekrana u kabini i vozačevog pametnog telefona.

Telematika donosi usluge uživo (Kia Live) na opcionom 10,25-inčnom TFT LCD širokom ekranu, sistem koristi svoju eSIM karticu za prenos i osvežavanje podataka uživo tokom vožnje. To uključuje saobraćajne informacije uživo, vremensku prognozu, zanimljiva mesta (POI), kao i detalje o parkiranju na ulici i na uređenim parkiralištima. Drugi deo sistema UVO Connect su dijagnostički podaci o vozilu i predviđenim vožnjama, što vozačima omogućava slanje rute vozilu pre početka putovanja i omogućava proveravanje lokacije vozila u svakom trenutku.

Opcioni navigacioni sistem sa 10,25-inčnim ekranom na dodir standardno donosi Bluetooth povezivost za više uređaja, putnicima omogućava povezivanje dva mobilna uređaja istovremeno, kao i upotrebu platformi Apple CarPlay i Android Auto. Napredni deljivi ekran korisnicima omogućava istovremeno upravljanje ili praćenje brojnih funkcija vozila, prilagođavanje ekrana za tri aplikacije i još nekoliko funkcija.

Aktivne asistencije i sigurnosna tehnologija

Novi krosover standardno je opremljen pomoćnim sistemom stabilnosti (VSM). Isti u saradnji sa sistemom stabilnosti (ESC) u slučaju prepoznavanja gubitka trakcije dodatno se brine za stabilnost vozila kod kočenja i kod vožnje u krivini. Nudi puno aktivnih asistencijskih i sigurnosnih tehnologija. To su između ostalog radarski tempomat sa funkcijom stani/kreni, upozorenje na vozila u mrtvom uglu, sistem za sprečavanje sudara sa prepoznavanjem vozila i pešaka, napredna funkcija informisanja o ograničenju brzine, pomoć kod parkiranja, sistem za održavanje vozila u voznoj traci i sistem za automatsko podešavanje dugih svetala.

Spoljašnji izgled za desetku

Gledajući ga iz profila primetan je relativno dug poklopac motora koji se proteže do A-stuba iza prednjih točkova, što daje vozilu sportsku, prema nazad zategnutu siluetu. Ima izraženu masku hladnjaka, kao i većim otvorom za protok vazduha. Svetla su novodizajnirana, sa Ceedovim karakterističnim LED svetlima u obliku kocki leda, nad kojima je pokazivač pravca koji se proteže preko blatobrana. Pozadi preovladavaju prepoznatljiva tanka high-tech LED svetla, koja iz nekih uglova izgledaju kao da se protežu do ramena. Izrazito zaobljene linije, koje se protežu vodoravno po vratima prtljažnika i zadnjem odbojniku daju vozilu širi, stabilniji stav. Zadnji deo vozila je dinamičan i moderan.

Oblik karoserije i visina vozila predstavljaju jednako robustan izgled koji privlači kupce ostalih sportskih terenaca iz Kijine ponude. XCeedova udaljenost od tla iznosi 172 mm sa 16-inčnim naplacima i 184 mm sa 18-inčnim naplacima, što je do 44 mm više u odnosu na petovratni Ceed. Obimni blatobrani, bočne obloge i krovni nosači srebrne boje vizuelno stvaraju čvršći izgled, a taj osećaj dodatno upotpunjuju metalne lajsne na zadnjem odbojniku.

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 1.4 T-GDi

Snaga 140 KS

Ubrzanje 10 sekundi

Potrošnja 8 - 10L

Maksimalna brzina 180 km/h

Komentari(0)

sortiraj