Kia Stonic - Krosover koji spaja snagu i lepotu

Kia Motors predstavila je u Beogradu svoj novi model pod nazivom Stonic, atraktivni i kompaktni korosover B segmenta





Ovaj četvorotočkaš, koji je plod tesne saradnje Kijinog evropskog i korejskog dizajnerskog centra, proizvodiće u fabrici u gradu Sohari, u Južnoj Koreji. Novi Stonic je atraktivan i samouveren kompaktni krosover s pravim evropskim dizajnerskim ukusom, koji je postao Kijin model sa najviše mogućnosti personalizacije eksterijera i enterijera. Ispod haube nalaze se tri benzinska i jedan dizel agregat. Dolaze u kombinaciji sa manuelnim menjačem, što omogućava niske emisije štetnih gasova i skromnu potrošnju goriva.

Kako navode u Kiji, vožnja i upravljivost podešeni su za maksimalno pružanje užitka u vožnji. Karoserija je napravljena od naprednog čelika visoke čvrstoće (AHSS) i vozaču daje izvanrednu samouverenost, a svim putnicima vrhunsku udobnost. Ovaj četvorotočkaš je jedan od najpametnijih automobila u svom segmentu, sa dosta širokom ponudom tehnologije.

Pametni raspored nudi prostranu kabinu i omogućava svestranost u smeštanju prtljaga. Automobil, kao i sve ostale nove Kije, standardno dolazi sa sedmogodišnjom fabričkom garancijom, koja važi za celo vozilo. Stonic će za Kiju biti važan model u jednom od najvećih i najbrže rastućih segmenata automobila. Trenutno se u segmentu B-SUV u Evropi godišnje proda 1,1 milion vozila, oko 7 % ukupnog tržišta, i po očekivanjima će do 2020. godine narasti na dva miliona vozila godišnje.

Dizajn Stonica je vodio Kijin dizajnerski centar u Frankfurtu, a konačni rezultat je plod saradnje sa Kijinim dizajnerskim centrom u južnokorejskom gradu Namyang. Kompaktne dimenzije i nisko težište vozila dozvoljavaju elegantan izgled, inspirisan oblikom, funkcijom i samouverenom pojavom većih sportskih terenaca. Sa kratkim prepustom u kombinaciji sa dugim poklopcem motora i niskom linijom krova donosi sportski i ubedljiv izgled na putu.

Crne obrube i zaštitni poklopci podvozja napred i pozadi izgledaju lepo, dok krovni nosači naglašavaju praktičnost vozila. Veliki uticaj na dizajn novog modela imala je filozofija Kijinog vođe dizajna, legendarnog Nemca Petera Schreyera - Jednostavnost ravnih linija. Rezultat je jedan od Kijinih najatraktivnijih modela do sada, koji je zahvaljujući brojnim karakterističnim dizajnerskim elementima već na prvi pogled prepoznatljiv. Kijina karakteristična maska u obliku “tigrovog nosa” je osvežena novim trodimenzionalnim hromiranim okvirom, dok široki C stubovi odražavaju Kijin pečat. Karoserija je sačuvala oštre vodoravne linije sa meko dizajniranim udubljenjima.

Na prednjem delu vozila paralelne linije se protežu uzduž maske motora i tako se spajaju sa linijama ramena. Meko dizajnirana udubljenja na prednjem delu su u suprotnosti s oštrim vodoravnim linijama maske motora, niže postavljenim otvorima za protok vazduha, ukrasnim poklopcem podvozja i svetlima za maglu. Širinu, koja iznosi tačno 1,76 metara, naglašavaju zaobljeni farovi sa tankim, ali do najmanjeg detalja dizajniranim LED dnevnim svetlima.

Gledajući s boka, nisku liniju krova dopunjuju A stubovi, koji su malo pomaknuti unazad kao i kod većine konkurentskih modela u B-SUV segmentu, što vozilu daje izgled dužeg poklopca motora nego što je u stvarnosti i tako nudi sportski, nazad pomaknut, dinamičan izgled. Stonik u visinu ide na odličnih 1.52 metara, u dužinu se proteže na 4.14 metara, sa međuosovinskim razmakom od 2.58 metara. Glatke površine vrata zaključuju oštre linije ramena, dok bočne ukrasne lajsne na spoju s crnim obrubama i meko dizajniranim udubljenjima donose primesu agresivnosti. Bočne linije, kao i linije ramena i zadnji blatobrani se završavaju na zadnjem kraju, što kreira širok, mišićav dizajn.

Kod ovog modela nudi se devet jednobojnih karoserija i pet boja krova, što čini do 20 dvobojnih kombinacija. Dolazi sa aluminijumskim naplatcima od 15 ili 17 inča. Kako kažu u Kiji, njihov novi model svojom živahnom upravljivošću i sportskim voznim svojstvima u segment B-SUV donosi uzbudljiv i samouveren karakter, koji će zadovoljiti i najzahtevnije evropske ukuse. Cilj razvojnog odeljenja je bio spojiti sportsku i preciznu upravljivost sa stabilnošću vozila u vožnji, kao i vožnju pri većim brzinama. Predstavlja nova podešavanja prednjeg i zadnjeg oslanjanja, čime su ga učinili posebnim, jer se može pohvaliti zabavnim voznim karakterom. Hidraulični kompenzator krajnjeg položaja amortizera na prednjoj osovini bolje „guta“ neravnine na putevima i istovremeno smanjuje plivanje vozila pri većim brzinama. Upravljivost je i podešena za brže okretanje i pruža preciznije okretanje upravljačkog obruča.

Brojni sistemi bezbednosti

Tehnologija će, kao i sigurnost, igrati ključnu ulogu pri unapređenju vozačkog iskustva kod ovog modela. Stonicov prednji pogon standardno nudi elektronsku kontrolu stabilnosti (ESC) i pomoćni sistem stabilnosti (VSM). Na raspolaganju su i dodatna asistencijska pomagala za pomoć vozaču, koja čine automobil komotnijim i vozača samouvereniji. Nudi još mnoštvo sistema bezbednosti. Izdvaja se sistem za kontrolu proklizavanja pogonskih točkova TVB. Radi se o novom obliku sistema za kontrolu proklizavanja točkova, koji na klizavim krivudavim putevima, gde kod točka na koji je na unutrašnjoj strani krivine može doći do proklizavanja, deluje pri većim brzinama i bez oduzimanja obrtnog momenta motora. Novitet je i CBC sistem koji koči unutrašnje točkove pri vožnji u krivini i održava smer i poboljšava voznu stabilnost, kao i sistem za održavanje stabilnosti pri vožnji pravo SLS, koji prilikom snažnog kočenja zaustavlja svaki pojedinačni točak.

Laki i efikasni motori

Stonicovu ponudu motora čine Kijini najnapredniji i najpouzdaniji benzinski i dizel motori, napravljeni za postizanje maksimalne efikasnosti, performansi i uživanja u vožnji. Očekuje se da će kod kupaca širom Evrope najbolje kotirati 1.0 T-GDI benzinski motor sa turbopunjačem. Trocilindrični turbo motor omogućava trenutno ubrzanje i izvanrednu efikasnost, dok se istovremeno može pohvaliti manjom masom na prednjoj osovini i trenutnim odazivom upravljača. Laki 1,0-litarski T-GDI motor dostiže maksimalnu snagu 120 KS pri 6.000 obrtaja u minutu, a najveći obrtni moment 172 Nm u rasponu od 1.500 do 4.000 o/min. Verzija sa 100 KS kupcima će biti raspoloživa od sredine 2018. godine. Ona sa 120 KS ubrzava od 0 do 100 km/h za 10,3 sekunde i u proseku troši pet litara na pređenih 100 kilometara.

Na raspolaganju su i benzinski motori sa multipoint ubrizgavanjem (MPI). Agregat 1,25-litarski ima najveću snagu 84 KS i 122 Nm obrtnog momenta. Motor 1,4-litarski proizvodi maksimalnih 100 KS i 133 Nm obrtnog momenta. Oba MPI motora imaju novi deljeni sistem hlađenja sa regulacionim ventilom protoka. Boljim održavanjem temperature u vožnji i skraćenjem vremena grejanja motora smanjuje se i potrošnja goriva.

Najštedljiviji motor u Stonicu je Kijin 1,6-litarski dizel agregat snage 110 KS i obrtnim momentom od 260 Nm i zvaničnom potrošnjom goriva od 4,2 litara na pređenih 100 kilometara. Bypass ventil hladnjaka ulja omogućava motoru da se brže zagreva u odnosu na pređašnje verzije motora, dok nova pumpa za ulje omogućava efikasniju upotrebu kod povećavanja brzine motora. Svaki Stonicov motor dolazi uparen sa manuelnim menjačem, napravljenim za pružanje maksimalne efikasnosti i uglađenijeg menjanja brzina. Šestostepeni manuelni menjač je standardan kod svih motora, osim baznog 1.25 MPI gde je postavljen petostepeni stepen prenosa. Kako nam je rečeno u Kiji, trenutno ekskluzivno za Stonic usavršava se postojeći sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom (7DCT), koji stiže u 2018. godini u kombinaciji sa 1.0 T-GDI motorom.

Dizajn enterijera

Poput eksterijera, tako je i Stonicova kabina nastala pod uticajem evropskog dizajna koja kombinuje jednostavne linije i meko dizajnirane površine. Unutrašnjost donosi vajarske oblike sa geometrijskim linijama, a površina komandne table je napravljena na osnovu čistih linija. Široke, vodoravne linije armaturne ploče naglašavaju osjećaj prostranosti, ali je ipak suština kabine sakrivena u ugrađenoj tehnologiji i ergonomiji. Armaturna tabla je zbog veće upotrebljivosti blago okrenuta prema vozaču, dok je u središtu plutajući HMI interfejs (human-machine interface). Infotainment sistem sa ekranom osetljivim na dodir ima tek nekoliko tastera, postavljenih nešto više, u vozačevom vidnom polju kako bi ih vozač mogao dosegnuti bez pomeranja pogleda s puta. Stonicov ventilacioni sistem nalazi se ispod ekrana na dodir i njime se upravlja pomoću velikih okruglih prekidača.

U okviru svojih kompaktnih spoljnih dimenzija pametni raspored prostora omogućava maksimalnu prostranost za sve putnike. Pored toga tu su i upravljački obruč u obliku slova D sa zasečenim dnom i nešto više postavljena armaturna tabla sa ravnim dnom, što omogućava više prostora za kolena za vozača i suvozača. Rezervoar za gorivo od 45 litara je smešten ispod zadnje klupe, što putnicima na zadnjim sedištima ostavlja više prostora za noge i nizak položaj sedenja. Svestrani prtljažnik zapremine 352 litara ima dvostruko dno. Sa potpuno oborenim zadnjim sedištima nudi čak 1.155 litara zapremine u prtljažniku.

Nudi velik izbor intuitivnih tehnologija, koje povećavaju udobnost svih putnika. Kao jedan od najmodernijih automobila u svom segmentu Kijin novi B-SUV se može pohvaliti infotainment sistemom, koji jednostavno kombinuje funkcionalnost pametnog telefona sa ključnim funkcijama vozila. Veliki 7-inčni ekran na dodir u središtu armaturne table nudi kontrolu brojnih funkcija.

Stonic je napravljen na čvrstoj, ali lakoj platformi i karoseriji, što nudi maksimalnu pasivnu sigurnost. Veliki udeo nove karoserije čini napredni čelik visoke čvrstoće. Stonic nudi i opcioni sistem za upozoravanje na zamor vozača DAW, čiji cilj je sprečiti dekoncentraciju ili umor vozača. Kao i ostale Kije i Stonic je standardno opremljen sistemima stabilnosti ESC i VSM, s kojima održava stabilnost pri kočenju u krivinama, ukoliko detektuje proklizavanje vozila. Tu su i ostale tehnologije, koje pomažu vozaču - sistem za kontrolu proklizavanja pogonskih točkova TVB, kontrola kočenja u krivinama CBC, sistem za održavanje stabilnosti pri vožnji pravo SLS, kao i sistem kontrole pri polaženju uzbrdo HSA. Ovaj model u Srbiji se prodaje od 13.990 evra, dok je najskuplji 20.790 evra.

Komentari(0)

sortiraj