Kia punim gasom na tržišta električnih vozila u Evropi

Kia Motors Europe počinje s Električnom misijom na najnaprednijim tržištima za električne automobile - na severu Evrope

    foto: KIA
    Podeli




Njen partner ovom projektu je preduzeće World Shopper, koje se bavi istraživanjem automobilske delatnosti. Ekipa World Shoppera, koju čine istraživači iz automobilske industrije, 13. februara je ispred Kijinog evropskog sedišta u Frankfurtu krenula na put s potpuno električnim krosoverom eNiro. Projektna ekipa će u narednih deset dana posetiti mesta na severu Evrope, što će im pomoći kod kreiranja budućnosti električne mobilnosti. Na toj misiji s e-Nirom će kroz Nemačku, Holandiju, Dansku, Švedsku i Norvešku preći više od 4.000 kilometara.

Analitičari World Shoppera će se susresti s glavnim akterima elektrifikacije u svakoj od tih zemalja i pomoću intervjua s regionalnim vlastima, savetnicima i poslovnim ljudima iz prve ruke dobiti uvid u trendove električne mobilnosti u Evropi. Istraživači će se susresti i s korisnicima, koji će podeliti svoja iskustva o punjenju vozila i raspoloživoj infrastrukturi, a i pregledati šta mogu uraditi kako bi električna i hibridna vozila postala “nova uobičajena” vozila.

Izveštaj u Ženevi

Kvalitativni rezultati projekta Električna misija biće predstavljeni na Kijinim društvenim kanalima i objavljeni u novom izveštaju, kojeg će predstaviti na martovskom salonu automobila u Ženevi. Izveštaj će čitaocima omogućiti pristup podacima na zabavan način, a Kiji omogućiti da svojim kupcima širom Evrope i dalje pruža najprimerenija električna vozila i s tim povezane usluge.

Ricardo Oliveira, osnivač World Shoppera

-Pošto se ekosistem, koji podržava priključna vozila, širi, sve više vlasnika vozila razmišlja o alternativnim pogonima, ali uprkos tome je još uvek dosta prepreka, koje otežavaju masovni prelazak na električna vozila. Ovaj projekt će nam omogućiti da se naučimo kako se neke zemlje i regije hvataju u koštac s tim preprekama i saznamo šta trebamo uraditi da više vozača ubedimo u prednosti priključnih vozila. Kia e-Niro će biti odličan saputnik na našem putovanju, jer razbija mitove i brige u vezi s električnim vozilima, koje brinu brojne vozače - kaže Ricardo Oliveira, osnivač World Shoppera.

Artur Martins, Kia Motors Europe

-Kia e-Niro je više od bilo kojeg drugog električnog automobila, predstavljenog na tržištu, uklonio prepreke, koje imaju vozači kod shvatanja električne mobilnosti. S dugim dometom, nultim emisijama izduva i elegantnim dizajnom praktičnog krosovera želimo reći vozačima da prestanu razmišljati o električnim vozilima nego da ih počnu voziti. Kijino partnerstvo s World Shopperom će nam pomoći u našim nastojanjima da ohrabrimo vozače da “krenu na struju”. Rezultate tog istraživanja ćemo iskoristiti i kako bi prilagodili naša vozila i usluge potrebama korisnika koje se stalno menjaju. Nadamo se da će zaključci projekta Električna misija svojim korisnim uvidom pomoći regionalnim vladama i poslovnim ljudima da pokrenu masovniju upotrebu električnih vozila - rekao je Artur Martins, potpredsednik marketinga i planiranja proizvoda u Kia Motors Europe.

Domet e-Niro 455 kilometara

Kijin prvi potpuno električni krosover e-Niro nudi domet do 455 kilometara s jednim punjenjem (do 615 kilometara u gradu). Novi Kia e-Niro, koji se već prodaje u nekim evropskim zemljama, nudi veći domet od mnogih benzinskih vozila i većine električnih vozila (čak i više od mnogo skupljih električnih vozila), uz nulte emisije izduvnih gasova. Njegova jedinstvena kombinacija stila i praktičnosti dolazi zajedno s Kijinom nenadmašivom sedmogodišnjom garancijom (do 150.000 kilometara, prve tri godine bez ograničenja pređenih kilometara), koja obuhvata i baterije i elektromotor.

Kia e-Niro je na raspolaganju s litijum-jonskom polimernom baterijom kapaciteta od 64 kWh ili s baterijom kapaciteta 39,2 kWh, koja nudi domet do 289 kilometara. Za punjenje baterije snažnije varijante e-Nira (64 kWh) na brzim punionicama snage 100 kW sa 20 % na 80 % baterije potrebne su samo 42 minute. Novi e-Niro praviće društvo postojećim varijantama klasičnog hibridnog i plug-in hibridnog Nira, koji su od lansiranja 2016. godine širom sveta prodati u više od 250.000 primeraka, od toga u Evropi više od 90.000.

S obzirom da su u mnogim zemljama EU i EFTA kupcima električnih i plug-in vozila na raspolaganju brojne povlastice (oslobođeni dodatnih trošarina, besplatan parking na posebnim parkinzima, dozvola za vožnju na saobraćajnim trakama namenjenim javnom prevozu) i subvencije (na primer u Sloveniji subvencija za električna vozila iznosi 7.500 evra, a za plug-in hibride 4.500 evra, u Hrvatskoj 10.803 evra odnosno 5.402 evra za plug-in vozila), koje bitno utiču na omasovljavanje ovakvih vozila, nadati se da će i kod nas kupcima novih vozila biti na raspolaganju neke od gore navedenih povoljnosti.

Komentari(0)

sortiraj