Kia namerava da preoblikuje mobilnost u Evropi

Kia je predstavila model EV9, osvežila odvažnu strategiju brenda i predstavila najnovije inovacije, s kojima će preoblikovati mobilnost u Evropi i doprineti boljoj budućnosti za sve

    foto: KIA
    Podeli




Ova najava se temelji na uspešnoj strategiji "Plan S" s kojom Kia želi postati pružalac održivih rešenja mobilnosti na osnovu tri glavna stuba: "ljudi", "planeta" i "profit". U okviru ovih stubova Kia želi povećati vrednost za klijente s pristupom koji je fokusiran na klijente, smanjenje emisija ugljenika upotrebom održivih materijala, stvarati prihode i ujedno delovati kao odgovorna kompanija. Nakon uspeha modela EV6 Kia predstavlja novi model EV9 koji postavlja nove standarde i jača posvećenost elektrifikaciji. Sve veća ponuda električnih vozila koje će Kia predstaviti do 2027. je sastavni deo plana da Kia zadrži Evropu kao svoje najvažnije tržište električnih vozila, pri čemu predstavljanje modela EV9 u Evropi dolazi nakon što je Kia u prvom kvartalu ostvarila rekordnu prodaju, od koje čak 34,9 % predstavljaju elektrifikovana vozila.

Na svetskom nivou Kia namerava do 2030. godine povećati udeo prodaje elektrifikovanih vozila na 55 % (2,38 miliona vozila) ukupne prodaje i postati vodeći brend električnih vozila. Ovaj cilj potkrepljen je planom Kije da u narednih 5 godina uloži 22 milijarde evra, pri čemu će 45 % tog iznosa nameniti budućim poslovnim područjima (npr. robotika, elektrifikacija i autonomna vožnja). Kijin položaj u Evropi nikad nije bio tako dobar kao danas. Lane je Kia u Evropi prodala 542.423 vozila, što je za 7,9 % više nego u 2021. Elektrifikovana vozila su predstavljala 34,9 % ukupne prodaje. Evropa će i dalje igrati ključnu ulogu na Kijinom putu da postane pružalac rešenja održive mobilnosti, pri čemu ovaj brend planira rast prodaje električnih vozila u Evropi od 28,5 % u narednih sedam godina.

EV9 napravljen je na posebnoj platformi za električna vozila, zbog čega je opremljen tehnologijama, dizajnom i funkcijama kakve veliki električni SUV još nije imao. SUV koji će biti raspoloživ s mogućnošću autonomne vožnje 3. stepena, funkcijom AutoMode i funkcijom Highway Driving Pilot (isprva samo u Nemačkoj), pokazuje kakva budućnost čeka Evropu. AutoMode je Kijin sistem za pomoć vozaču koji će biti moguće bežično osvežavati. Kia planira da do 2026. uvede funkciju Highway Driving Pilot 2 koja će pod određenim uslovima podržavati vožnju "bez očiju", s krajnjim ciljem da u skoroj budućnosti omogući potpuno autonomnu vožnju.

EV9 nije samo tehnološko čudo i novi standard za električne SUV-ove, nego i vozilo bez prave životinjske kože. Uključuje više održivih materijala i eko materijala koje je moguće reciklirati. To je i prvo vozilo Kia koje nudi nadgradnju preko onlajn trgovine Kia Connect. Predstavljanje modela EV9 sledi godini punoj nagrada i priznanja za model EV6 i Kiju. EV6 je osvojio nagradu "Evropski auto godine," najprestižniju evropsku automobilsku nagradu, priznanje "Auto godine" po izboru What Car 2022? Awards, dobio je i nagradu na takmičenju Trophée de L'argus i osvojio priznanje Red Dot Design "Best of the Best" za svoj u budućnost usmeren dizajn. EV6 nagrađen je i kao "Auto godine" u Irskoj i Rumuniji i pobedio je u kategoriji premium vozila na nemačkom izboru za auto godine. Kijina dizajnerska filozofija "Opposites United", koja je nedavno predstavljena na sedmici dizajna u Milanu, pokupila je brojne simpatije, a brendu je donela i više nagrada iF Design. Pored toga je Kia osvojila i nagradu za proizvođača godine u izboru TopGear.com.
Kijina vizija održive mobilnosti, koja se temelji na strategiji "Plan S", uključuje ubrzanu elektrifikaciju kako bi ovaj brend do 2030. godine u svetu prodao 1,6 miliona baterijskih električnih vozila godišnje i postao jedan od vodećih globalnih proizvođača električnih vozila. Strategija uključuje i veću upotrebu povezivih funkcija vozila i tehnologije autonomne vožnje za sva nova vozila kako bi bila spremna za budućnost, kao što je već sada spreman EV9. Kia namerava od 2025. godine u svojoj fabrici u Slovačkoj proizvoditi mala i srednje velika električna vozila, jer su ona ključna za prodaju u Evropi.

Povećanju broja električnih vozila doprinosi i neprestano širenje evropske mreže punionica, koja klijentima omogućava pristup do više od pola miliona punjačkih mesta u 28 zemalja, zahvaljujući Kijinom partnerstvu s kompanijama Ionity i Digital Charging Solutions (DCS). Ionity je lane sa 1.900 punjačkih mesta dostigao 430 punjačkih parkova. Pored toga trenutno gradi još 56, a do 2025. bi se broj lokacija Ionity trebao povećati na više od 1.000, s ukupno 7.000 punjačkih mesta. Po drugoj strani mreža DCS u Evropi pruža više od 500.000 punjačkih mesta i čini najveću evropsku mrežu punionica. Kia u stvaranju bolje budućnosti razmišlja i šire od vozila. Napredna povezivost modela EV9 mogla bi tehnologijom vozila do mreže pomagati jačanju evropske energetske industrije. Vozilima, kao što je EV9, omogućava skladištenje energije dobijene iz obnovljivih izvora i njeno vraćanje u električnu mrežu, što znači da bi baterija EV9 mogla postati način skladištenja za bržu elektrifikaciju i širu upotrebu zelene energije.

U Nemačkoj Kia Europe sarađuje sa start-up kompanijom encore|DB (Deutsche Bahn) kako bi stvarali sisteme za skladištenje energije iz korišćenih baterija Kijinih električnih vozila. Prvi zajednički pilot projekat bio je uspešno razvijen i predstavljen u avgustu 2022. u Berlinu. Većina baterija u Kia vozilima je spremna za „drugi život“. Ovaj startap je krenuo s isporukom prerađenih baterijskih sistema „Second Life“ za dalju upotrebu u skladištenju energije. U Nizozemskoj Kia sarađuje s vladom u okviru projekta usluge bezbednosnih prioriteta, koji je namenjen pružanju većeg broja unapređenih bezbednosnih upozorenja u vozilu na armaturnoj ploči ili navigacionom sistemu. Cilj ovog projekta je poboljšati mobilnost i bezbednost svih učesnika u saobraćaju i doći do važnih zaključaka koje bi mogli koristiti i u drugim zemljama. Za vodeću ulogu na tržištu buduće mobilnosti i razvoj održivih proizvoda je Kia kao četiri ključne osobine svojih proizvoda opredelila usluge povezivosti, tehnologiju autonomne vožnje, performanse i dizajn.

Održivost je naglašena s 34 kilograma ekološki prihvatljivih materijala koji se koriste za različite delove vozila EV9. Kia do 2030. godine namerava povećati udeo reciklirane plastike u novim vozilima na 20 % i podržavati globalnu ekološku neprofitnu organizaciju The Ocean Cleanup, koja prikuplja otpadnu plastiku iz okeana. Ta otpadna plastika će 2024. biti ponovno korišćena kao dodatna oprema za vozila, a od 2026. će se koristiti za delove vozila. Kia će i dalje smanjivati emisije ugljenika kako bi do 2045. godine dostigla nultu vrednost u svim fazama lanca, uključujući isporuku, proizvodnju, logistiku i otpatke, kao i u fazi upotrebe vozila. Kompanija uvodi i inovacije za poboljšanje gustine baterija – za brže punjenje, veći domet i manju masu, dok ujedno želi do 2026. godine smanjiti ukupne troškove baterija za 25 % u odnosu na cene iz 2018. godine.

Povezivost je sastavni deo Kijinog prelaska na razvoj programsko definisanih vozila (SDV). Cilj je razviti programsku opremu s integrisanom kontrolom različitih sistema i mašinskom opremom i tako ubrzati proces razvoja vozila, smanjiti s tim povezane troškove i omogućiti personalizovane usluge vozila. Od 2025. godine će vozila SDV podržavati „cloud“ platformu s podacima povezanih vozila. To uključuje pristup do usluga koje se temelje na podacima, kao i bežično osvežavanja (over-the-air) koji će klijentima omogućavati nadgradnju vozila u skladu s njihovim željama. Kia namerava svoje kapacitete usredsrediti na iskustvo u vožnji i diferenciran dizajn kao ključne elemente konkurentnosti modela. GT varijanta visokih performansi za model EV9 je pred vratima i nastavlja sportski imidž brenda nakon uspešnog lansiranja modela EV6 GT. Po pitanju dizajna Kia će i dalje pružati korisniku prilagođen dizajn, koji se temelji na filozofiji "Opposites United".

Komentari(0)

sortiraj