

Pivo je vekovima deo naše, ali i svetske kulture. Ovo omiljeno piće je nezaobilazan činilac velikih proslava, prijateljskih susreta, a nekad samo i povod za trenutak predaha
U Srbiji se popije oko 61 litar po glavi stanovnika godišnje, što nas stavlja na sredinu evropske liste. Pivo je obično i prvo piće uz koje mladi počinju da uživaju u alkoholu. Zato je Udruženju i članicama - (Apatinska pivara, Carlsberg Srbija, Sladara Soufflet i Heineken Srbija) izuzetno važno da se svakodnevno utiče na odgovorno uživanje u ovom piću, da podsećamo na značaj ovog datuma i širimo svest o važnosti umerenosti.
Udruženje
pivara Srbije se godinama na različitim mestima kroz mnoštvo aktivacija,
edukacija i saradnja sa poznatim ličnostima i festivalima, bavi odgovornom
konzumacijom piva i svima šaljemo jedinstvenu poruku da je prava konzumacija
piva upravo odgovorna konzumacija.
Jedan
od najznačajnijih projekata koje Udruženje pivara Srbije organizuje od 2017.
godine je i nagrađivana kampanja „Trezno i oprezno“. Ona je, pre svega, upućena
mladima, jer prema statističkim podacima u Srbiji godišnje strada preko 2.500
ljudi usled neodgovorne konuzmacije alkohola, a posmatrano po starosti najveći
udeo smrtnosti odnosi se upravo na ovu osetljivu populaciju. Kroz svoje akcije
i kampanje Udruženje pivara Srbije, uz adekvatne poruke, kod mladih razvija
svest o značaju umerene konzumacije piva kao i da se nakon konzumacije
alkoholnih pića ne upuštaju u upravljanje motornim vozilima.
Pored
udruženih akcija, sve članice Udruženja pivara Srbije tokom cele godine
sporvode i pojedinačne društveno odgovorne kampanje koje vode ka istom cilju -
Odgovorna konzumacija. Tako je NULA neodgovorne konzumacije piva deo programa
Carlsberg Grupacije „Zajedno ka NULI”, koji je predstavljen u junu 2017.
Heineken je postao prepoznatljiv i po podršci koju godinama svesrdno pruža
lokalnoj festivalskoj industriji i kulturnoj sceni. Svaka prilika i događaj
koji Heineken podržava usmereni su i ka promociji odgovorne konzumacije, u
okviru koje posetioci mogu da učestvuju u aktivacijama posvećenim ovoj temi od
posebnog značaja za Heineken. Kao najstarija pivara u okviru Molson Coors
Beverage Company, Apatinska pivara koja posluje više od 265 godina, među prvim
pivarama u regionu je pokrenula kampanju “Kad pijem ne vozim”. Već 15 godina u
okviru kampanje, pivara posvećeno radi na edukaciji, informisanju i
promovisanju odgovorne konzumacije ka potrošačima i društvu u celini. Globalni
cilj Molson Coors-a je da do 2025. godine kroz partnerstva sa globalnim
proizvođačima alkoholnih pića smanji neodgovornu i neprimerenu konzumaciju
alkohola za 10%.
Prema
statistikama Agencije za bezbednost saobraćaja postoji trend smanjenja u broju
nesreća koje su uzrokovane lošim psihofizičkim stanjem vozača. Verujemo da su
kampanje koje su realizovane u tom periodu doprinele smanjenju saobraćajnih
nesreća i upravo je ovo jedan od razlog što obeležavamo Svetski dan odgovorne
konzumacije piva. Podršku kampanji Udruženja pivara Srbije su pored članica
pružile i ambasada Kanade, ambasada Belgije, AIESEC i NVO ReGeneracija, mediji
i mnoge poznate ličnosti. Pozivamo Vas da u svakom trenutku podržite Trezno,
oprezno i odgovorno!
Treba znati
-Prema Nacionalnom vodiču za
dijagnostikovanje i lečenje alkohola,
najveći procenat ljudi koji piju je u starosnoj grupi 20-34 godine.
-Prema Evropskom istraživanju o upotrebi
alkohola u 2008 koje su realizovali
Ministarstvo zdravlja RS i Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan
Jovanović Batut”, koje je obuhvatilo mlade uzrasta 15-16 godina pokazuje da je
9 od 10 učenika bar jednom u životu popilo jedno ili više alkoholnih pića, a da
jedna četvrtina dece uzrasta 16 godina redovnije konzumira alkohol.
-Statistike Uprave saobraćajne policije
Ministarstva saobraćaja pokazuju da su u više od 4.000 saobraćajnih nesreća u
2016. vozači bili pod dejstvom alkohola. Od ukupnog broja saobraćajnih nesreća
sa smrtnim ishodom, 21% su one u kojima
su vozači bili pod dejstvom alkohola.
-Najveći broj povređenih lica u
saobraćajnim nesrećama su mladi starosnog uzrasta 15-30 godina (Agencija za
bezbednost saobraćaja). U ukupnom broju vozača, najveći procenat su maldi od 18
godina.
Komentari(0)