Jubilarni 80. Sajam automobila

Sajmovi automobila BG Car Show i motocikala Motopasion biće u znaku izuzetnog i istorijski vrednog jubileja - 80. godišnjice Prvog međunarodnog salona automobila, održanog u martu 1938. godine

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli




Na sajmovima BG Car Show 06 i 12. Motopasion, u 10 hala Beogradskog sajma, više od 350 izlagača iz dvadesetak zemalja predstaviće više od 50 automobilskih brendova, sa preko 40 sasvim novih modela četvorotočkaša, koje je vodeća svetska produkcija lansirala u proteklih godinu dana. Tu će biti i 10 proizvođača lakih privrednih vozila, ali i više od 40 brendova motocikala, ATV i ostalih motornih vozila i bicikala, saopštio je Beogradski sajam.

Inače, Međunarodni salon automobila iz 1938. godine bio je prva samostalna, specijalizovana sajamska manifestacija tek rođenog Beogradskog sajma, održana svega pola godine po zatvaranju kapija Prvog beogradskog sajma na današnjem Starom sajmištu, septembra 1937. Zanimljivo je da je inicijativa za pokretanje salona automobila tog formata potekla od ljudi iz Dajmler-Benca, i da je direktno omogućila da Beogradski sajam bude prihvaćen kao organizator jednog od devet zvanično registrovanih salona automobila u Evropi, pa samim tim i jedna od metropola svetske automobilske industrije.

I to u vreme kada su iz evropskih sajamskih centara dolazili snažni protesti i protiv same ideje o sajmu u Beogradu, jer se verovalo da će Beogradski sajam biti ozbiljna konkurencija. Na tom Prvom salonu automobila učestvovalo je 107 izlagača iz Amerike, Nemačke, Francuske, Engleske, Italije, Čehoslovačke, Austrije i Belgije, ali i nekoliko domaćih.

Bilo je izloženo 375 vozila, od čega 158 putničkih, 65 teretnih, 10 autobusa, 18 šasija, 105 motocikala i bicikla, deset automobilskih motora, tri traktora i jedan motorni bager. Zanimljivo je da je interesovanje izlagača bilo toliko da su svi štandovi i svi prostori još u polovini izgradnje bili izdati, tako da je tadašnja uprava morala sa žaljenjem da odbije čak 117 izlagača kojima nije mogla da obezbedi prostor.

Priliku da se predstavi iskoristila je kompletna elita tadašnje svetske industrije automobila, a najveše interesovanje posetilaca privukli su modeli Opela, BMW-a, Harda, Fiata, Dodža, Ševroleta, Bjuika i Mercedes-Benca. Salon je posetilo oko 40.000 ljudi, uglavnom zainteresovanih za kupovinu, a izlagači su posetom bili veoma zadovoljni.

Posle tri neverovatno uspešna izdanja, sajamsko okupljanje planirano za maj 1941. godine nije održano, jer su bombardovanje Beograda 6. aprila 1941. godine i početak rata i na ovim prostorima prekinuli organizovanje Salona automobila.

Rad sajma automobila obnovljen je u sklopu Međunarodnog sajma tehnike na novoizgrađenom Beogradskom sajmu 1957. godine, a prva posleratna samostalna Međunarodna izložba motora i motornih vozila održana je krajem 1965. godine. Učestvovalo je 139 domaćih i 41 strani izlagač iz 14 zemalja. Zabeleženo je fascinantnih 525 hiljada posetilaca.

Od tada do danas, beogradski sajam automobila, pod kakvim god imenom bio, postao je jedan od orijentira u auto-moto sektoru i kalendaru svetske sajamske industrije.

Radno vreme ovogodišnjih sajmova BG Car Show 06 i 12. Motopasion biće od 10 do 20 časova. Cena pojedinačne ulaznice je 300 dinara, grupne 200, grupne za đake i studente 150 dinara, a sajamski parking će koštati 100 dinara po započetom satu. Tokom Porodičnog dana 27. marta, cena ulaznice biće 500 dinara, a važiće za decu do 16 godina starosti u pratnji roditelja.

Komentari(0)

sortiraj