Jeep Compass - Moderan i tehnološki napredan

Novi Compass razvijen je tako na način da je više usmeren Evropljanima i razlikama primetnim zahvaljujući unapređenom kvalitetu završne obrade i naprednoj tehnologiji unutar vozila

    foto: FCA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Predstavlja i bitne nove karakteristike koje na lestvici kvaliteta podižu ocenu kada je reč o dizajnu, bezbednosti, tehnologiji i funkcionalnosti. Gde se krije njegova tajna? U kombinaciji dve duše brenda Jeep, a to je terenski i gradski duh, kako bi se zadovoljile potrebe kupaca u C-SUV segmentu. Novi model ima snažan estetski karakter, pojačan prefinjenim i prepoznatljivim stilom, koji ostaje veran stilskim osobinama brenda, odličnom dinamikom vožnje i još inovativnijim rešenjima za bezbednost i povezanost.

Sve je krunisano poznatom 4x4 sposobnošću brenda Jeep, karakteristikom koja je usavršavana tokom preko 80 godina liderstva u terenskoj vožnji. Ukratko, bilo da je u pitanju briga o pragmatičnoj potrebi za mobilnošću ili želja da se iskuse uzbudljive svakodnevne “avanture”, odgovor leži u novom modelu Compass, koji nudi balans između performansi i emocija, racionalnog korišćenja i snova o slobodi i avanturi. Sve u ime motoa Brenda - “Idi bilo gde, radi bilo šta”. Jer, 80 godina kasnije, Jeep ostaje Jeep.

Predstavljanjem prve generacije 2017. godine, Jeep Compass je označio povratak brenda u C-SUV segment, i bio je prvi Jeep specijalno dizajniran za svetske puteve. Ovo je postavilo čvrste temelje za uspeh ovog modela, sa preko 200.000 primeraka prodatih od premijere u Evropi, kompaktni Jeep terenac je pokretač komercijalnih rezultata brenda i čini preko 40% njegove prodaje, potvrđujući svoju poziciju kao jednog od Jeep modela koji se najviše kod evropskih kupaca i jednog od natraženijih u konfiguraciji 4xe sa plug-in hibridnom tehnologijom. Otprilike je svaki četvrti model Compass prodat u Evropi 4xe verzija. Verzija 4xe je najprodavaniji plug-in hibridni model u Italiji. Novi Compass dolazi sa širokim izborom efikasnih SUS i plug-in hibridnih motora, koji su svi usklađeni sa standardom Euro 6D Final, i paletom najnaprednijih aktivnih i pasivnih bezbednosnih sistema koji unapređuju dinamično ponašanje i poznate 4x4 sposobnosti Jeep vozila.

Izbor motora je proširen sa novim GSE 4-cilindričnim 1,3-litarskim turbo benzinskim motorom, dizajniranim da pruži odlične performanse, istovremeno proužajući odličnu udobnost tokom vožnje i efikasnost, pri čemu su potrošnja i emisije CO2 smanjenje za do 27% u poređenju sa prethodnim benzinskim modelom. Sve ovo je učinjeno još fascinantnijim predstavljanjem verzije sa plug-in hibridnom tehnologijom za 100% električnu vožnju bez emisija - kombinacija 4xe sposobnosti i održive mobilnosti - viđenje elektrifikacije brenda Jeep.

Uz Renegade, Compass je bio prvi model sa 4xe logoom, koji identifikuje sva Jeep 4x4 vozila koja nude unapređenu hibridnu sposobnost i performanse, pružajući najbolji mogući balans između efikasnosti, zabave u vožnji i brige o životnoj okolini. Novi model ima osvežen visokotehnološki profil, zadržavajući svoj poznati urbani, moderni, sofisticirani i ekološki duh. Elegantniji i moderniji, ima potpuno novu kabinu, dizajniranu da unapredi udobnost i život unutar vozila, i da učini iskustvo vožnje po gradu pametnijim. Glavne stavke uključuju potpuno HD digitalni 10,25-inčni klaster instrumenata, DAB radio, Uconnect 5 sistem sa ekranima osetljivim na dodir od 8,4 inča do 10,1 inča, pomerenih na sredinu kontrolne table na izdignutu poziciju, kako bi vozač mogao da ostane fokusiran na put, pet puta brži procesor, Android operativni sistem sa bežičnom Apple CarPlay i Android Auto integracijom pametnih telefona, interaktivnu 3D TomTom navigaciju i prepoznavanje prirodnog govora i Uconnect usluge.

Unutrašnjost je napravljena još funkcionalnijom sa novim raspoderom centralne konzole i povećanim prostorom tovarnog prostora, pružajući skoro 4,4 litra dodatnog prostora, trostruko povećanje naspram 2,8 litara u prethodnoj verziji, sada sa ukupno 7,2 litre. Takođe, nudi moderniji i prepoznatljiviji stil, zahvaljujući novoj kontrolnoj tabli, centralnom tunelu, volanu i panelima vrata, sa premijum materijalima i finišima. Novi Compass je prvo Jeep vozilo u Evropi koje nudi autonomnu vožnju 2. nivoa opremljeno najnovijom generacijom sistema za pomoć vozaču (ADAS), kao delom standarne opreme, u celoj gami.

Ovo uključuje - Traffic Sign Recognition, sistem koji čita i tumači saobraćajne znakove; Intelligent Speed Assist, sistem za automatsko održavanje vozila unutar okvira dozvoljene brzine, Drowsy Driver Alert, koji upozorava vozače kada im opadne pažnja ili ukoliko detektuje da su umorni; i Automatic Emergency Braking sistem sa prepoznavanjem pešaka i biciklista, koji usporava vozilo do stanja mirovanja, kao bi izbegao potencijalne nezgode. Međutim glavni novitet je Highway Assist, prilagodljivi tempomat i sistem za držanje saobraćajne trake, kako bi automatski prilagodio brzinu i putanju vozila. Vozilo stoga automatski ostaje u sredini trake, na razumnoj udaljenosti od vozila ispred, za iskustvo u vožnji sa totalnim mirom.

Najzad, novi Jeep Compass se sada nudi u novoj gami, koja se sastoji od pet paketa opreme (Sport, Longitute, Limited, S, i Trailhawk), sa pet različitih kombinacija pogonskih sistema – benzinski, dizel i plug-in hibridni, tri menjača (6-stepeni ručni, automatski Dual Dry Clutch Transmission (DDCT) ili 6-stepeni automatski) i prednjim ili pogonom na sva četiri točka. Benzinska verzija ima i 1,3-litarski GSE motor sa 130 KS uparen sa ručnim menjačem ili 150 KS uparen sa DDCT menjačem, oba sa prednjim pogonom. Kompletirajući izbor motora sa unutrašnjim sagorevanjem, dolazi 1,6-litarski dizel motor sa 130 KS uparen sa 6-stepenim ručnim menjačem i pogonom na prednje točkove. Plug-in hibridni motori se nude u dva nivoa snage - 190 KS i 240 KS, upareni sa 6-stepenim automatskim menjačem i eAWD pogonom na četiri točka.

Eksterijer novog modela Jeep Compass ima osveženi izgled sa još sofisticiranijim, modernijim dizajnom, savršeno prilagođenim za njegov urbani karakter. Promene su većinom na prednjem delu, koji sada ima širi, sportski izgled, postignut korišćenjem stilskih elemenata koji se razvijaju horizontalno i naglašavaju širinu vozila i njegovu dominaciju na putu. U poređenju sa odvojenim kućištem za svetlo za maglu na prethodnoj verziji, ove komponente su sada integrisane u jedan široki linearni otvor u centru, što pravi „slojevitu“ konstrukciju prednjeg dela.

Horizontalni elementi naglašavaju linearnost dizajna, dok oblikovane površine i trodimenzionalni efekat maske hladnjaka sa sedam rešetki naglašavaju njegov dinamizam. Dizajneri su promenili izgled legendarne Jeep maske hladnjaka, podižući njenu vertikalnu poziciju i deleći je u dve horizontalne sekcije. Integriše nove potpuno LED farove sa tanjim, uglađenim profilom (što je sada standarno za celu gamu). Dostupne u tri različite vrste, one daju novom modelu Compass smeliji izgled. Dnevna svetla (DLR) – koja sada obeležava njihov suptilni produženi oblik su takođe repozicionirana i sada su ugrađena u glavne farove. Donji otvor i zaštitna ploča su takođe širi i primetljiviji.

Sve ove promene dodaju osobenost i tehnološki karakter prednjem delu, sad nudeći tri teme prema paketu opreme: funkcionalnija i urbanija Limited verzija, koja ima crne branike sa novim 18-inčnim alu felnama; tema posvećena „Trail-Rated“ performansama van staze Trailhawk paketa, ima specifični tretman maske hladnjaka, okvire svetala za maglu u boji karoserije, i primetljiviju zaštitnu ploču i specifične 17-inčne alu felne. Razvoj karoserije modela Compass je takođe bio fokusiran na funkcionalnost, posebno za Trailhawk verziju, koja sada ima branike i svetla za maglu na višoj poziciji. Ista promena je napravljena na kućištu za foto-radar, koje je sada pomereno na gore sa donjeg usisnika vazduha u centralni otvor za bolju zaštitu tokom vožnje van staze.

Ključne nove karakteristike takođe uključuju potpuno LED dnevna svetla, duga, kratka i svetla za maglu koja unapređuju efikasnost i bezbednost vozila. Zahvaljujući novim prednjim svetlima, osvetljenje je povećano za otprilike 100% u poređenju sa Xenon prednjim svetlima, što daje bolju percepciju dubine i bočno osvetljenje. I zadnji deo je prošao isti tretman, gde se horizontalne linije sa prednjeg dela nastavljaju i karakterišu uglađeni rez zadnjih svetala, dajući mu moderniji i autoritativni izgled. Cilj dizajnerskog tima brenda Jeep je bio da u potpunosti redizajniraju enterijer i daju mu moderniji, sofisticiraniji stil, usklađen sa dizajnom eksterijera što se tiče elegancije, linearnosti i visokotehnološkog jezika. Istovremeno, njihov rad je naglasio potrebu da se ponovo osmisle interna rešenja kako bi se unapredila praktičnost, pružila funkcionalnija upotreba prostora i šire opcije za prilagođavanje.

Promena je bila sveobuhvatna, uključujući kontrolnu tablu, centralni tunel i panele vrata. Rezultat je elegantnija i prostranija kabina, koja sadrži premijum materijale i tehničke detalje. Preklapanje zapremina, materijala i tkanina su dali kontrolnoj tabli trodimenzionalni dizajn sa horizontalnim „troslojnim“ razvojem koji podseća na jezik arhitekture. Centarlni horizontalni panel kontrolne table sada izgleda veoma elegantno, sa ultra-tankim usisnicima vazduha koji skoro nestaju u njegovoj slojevitoj strukturi. Kontrole su neprimetno integrisane i pristupačne, a ekran osetljiv na dodir za funkcije za povezanost koji dominira sredinom kontrolne table sada je u višoj i ergonomičnijoj poziciji.

Slojevita konstrukcija kontrolne table je takođe pružila mogućnost prilagođavanja kabine u skladu sa različitim paketima opreme, korišćenjem različitih uparivanja materijala, tekstura i boja, uključujući i presvlake od prestižne Nappa kože i praktičnu sportsku tkaninu centralnog panela, sa aluminijumskim finišima sa efektom ugljeničnih vlakana za gornji panel. Potpuno novi umetak od hroma okružuje unutrašnji profil kontrolne table koji se može prilagođavati sa tečnim hromom, brušenim hromom, sjajno-crnom (Piano Black) i metalik-sivom (Gunmetal) bojom.

Cilj dizajnerskog tima je takođe bio da unaprede funkcionalnost. Redizajnirani centralni tunel je sada na višoj poziciji i nudi novi, veći tovarni odeljak od skoro 5 litara ispod centralnog naslona za ruke i dodatni odeljak od 2,4 litra pored nove ručice menjača, za držanje mini-tableta ili drugih malih stvari. Ova brojna pametna rešenja su povećala kapacitet prostora za odlaganje stvari skoro tri puta (za 4,4 litre). Najzad, unapređena funkcionalnost uključuje eksterijer, sa novim zadnjim vratima koja se otvaraju pomeranjem stopala ispod branika.

Još jedna nova, visokotehnološka karakteristika novog modela Compass je potpuno HD 10,25-inčni digitalni instrument klaster, koji naglašava osećaj modernosti. Kao deo standardne opreme u paketima Limited, Trailhawk i S (opcionalan u Longitute paketu), on pruža korisniku otprilike dvadeset opcija konfiguracije u pet prilagodljivih menija. Novi Compass opremljen je najnovijom generacijom Uconnect™ Sistema, nudeći novi Ultra HD ekran od 10,1 inča za intuitivno korisničko iskustvo. Novi Uconnect 5 sistem dolazi sa snažnijim procesorom visokih performansi i odzivom koji je pet puta bolji od prethodne generacije. Korišćenjem Android operativnog sistema i 4G povezivanja sa Over-the-Air (OTA) ažuriranjima, Uconnect 5 donosi fleksibilnost koja će omogućiti sistemu da se neprekidno razvija i nudi novi sadržaj, funkcije i usluge. Sa novim Uconnect sistemom, vozači imaju izuzetno intuitivni interfejs za pristup svim funkcijama koje su dostupne pomoću dodira i prevlačenja, a mogu i da stvore sopstveni interfejs koji zahteva samo jedan dodir za svoje omiljene i često korišćene funkcije.

Što se tiče bezbednosti, novi Jeep Compass nudi još potpuniju specifikaciju, pogodnu za svakodnevne potrebe u vožnji. Pored sistema koji su sada dostupni kao standardni u čitavom asortimanu – uključujući upozorenje pred prednji sudar, upozorenje izlaska na voznu stazu, elektronsku kontrolu stabilnosti (ESC) sa elektronskim sistemom protiv prevrtanja (ERM) i prednjim, bočnim i airbagovima na prozorima – specifikacije za aktivnu i pasivnu sigurnost su dodatno poboljšane novim uređajima i inovativnom tehnologijom koja poboljšava interakciju između vozača, vozila i puta.

Ovi sistemi povećavaju vidno polje vozača, pomažu da se informacije lakše vide i omogućavaju sisteme za pomoć vozaču da bi se obezbedilo sigurno iskustvo u vožnji, bez stresa, posebno u gradu. Ovo uključuje prepoznavanje saobraćajnih znakova, inteligentnu pomoć za kontrolu brzine, upozorenje za uspavanog vozača i automatsko kočenje u nuždi sa prepoznavanjem pešaka i biciklista, a sve u sklopu standardnih funkcija u čitavom asortimanu. Novi Jeep Compass je ujedno i prvo vozilo brenda Jeep u Evropi koje uključuje pomoć na autoputu – sistem pomoći vozaču za autonomnu vožnju nivoa 2 (L2) – koja koristi prilagodljivi tempomat i centriranje na stazi tokom vožnje na autoputu (opciono dostupni u drugoj polovini godine).

Izbor motora u modelu Novi Compass uključuje benzinske, dizel, plug in hibridne pogonske sklopove, sve u skladu sa Evropskim emisionim standardima. To uključuje ažuriranu verziju Multijet II motora od 1,6 litara, koji sada može da isporuči 130 KS pri 3.750 o/min i 320 Nm obrtnog momenta pri 1.500 o/min, uparen sa šestostepenim ručnim menjačem i pogonom na prednje točkove. Ovo ažuriranje je donelo porast snage od 10 KS u odnosu na motor od 1,6 litara dostupan na prethodnom modelu što takođe rezultira prednostima u pogledu potrošnje (10% niža) i emisije CO2 (manje od 11 g/km u WLTP ciklusu).

Benzinska verzija uključuje GSE turbo motor od četiri cilindra i 1,3 litre sa dva nivoa snage - 130 KS i 270 Nm najvećeg obrtnog momenta u kombinaciji sa šestostepenim ručnim menjačem ili 150 KS i 270 Nm zajedno sa dvostrukim menjačem sa suvim kvačilom (DDCT). Obe benzinske verzije imaju pogon na prednje točkove. Motor od 1,3 litre dizajniran je da pruži izvanredne performance kako na terenu, tako i van njega, pružajući veliku udobnost u vožnji. Ažuriran je specifičnim turbo-podudaranjem, maksimizirajući odziv motora pri malim brojevima obrtaja motora i smanjujući emisiju CO2 i potrošnju do 27% (WLTP ciklus) u poređenju sa prethodnom benzinskom verzijom sa pogonom na sva četiri točka i automatskim menjačem.

Turbo motor sa četiri cilindra i od 1,3 litre sa priključnom hibridnom tehnologijom - plug in hybrid, 190 ks ili 240 KS i 270 Nm obrtnog momenta, šestostepenim automatskim menjačem i električnim pogonom na sva četiri točka pokreće 4xe verzije i upotpunjava asortiman motora modela Novi Compass. 4xe danas identifikuje sva Jeep vozila sa pogonom na sva četiri točka koja imaju poboljšane hibridne sposobnosti i performance koje garantuju najbolju moguću ravnotežu između efikasnosti, zabave u vožnji i pažnje prema okolini.

Kod 4xe verzija, turbo motor od 1,3 litre uparen je sa električnim motorom koji se nalazi na zadnjoj osovini, a napaja ga baterija od 11,4 kWh koja se može puniti tokom vožnje ili putem spoljne utičnice: bilo kod kuće na vašoj kućnoj mreži, pomoću efikasnog i ekskluzivnog easyWallbox ili naprednijeg Connected Wallbox, ili na javnoj utičnici. Sam po sebi, turbo motor od 1,3 litre isporučuje dva nivoa snage (130 KS i 180 KS), plus 60 KS koje proizvodi elektromotor, što čini ukupno 190 ks (Longitude i Limited verzije) ili 240 KS (Trailhawk i S verzija). Što se tiče obrtnog momenta, elektromotor proizvodi 250 Nm, a motor sa unutrašnjim sagorevanjem generiše 270 Nm.

Kombinovanjem motora sa unutrašnjim sagorevanjem i električnih motora, Novi Compass 4xe garantuje izanredne performance i užitak u vožnji sa ubrzanjem od nule do 100 km/h za oko 7,5 sekundi (a zavisnosti od verzije), čistom električnom maksimalnom brzinom od 130 km/h se povećava na 200 km/h u hibridnom režimu. Brz odziv i lako upravljanje osiguravaju maksimalno zadovoljstvo u vožnji. 4xe modeli su takođe idealni automobili za gradsku vožnju, zahvaljujući plug in hibridnoj tehnologiji, nudeći vožnju bez emisije u potpuno električnom režimu, sa dometom između 47 i 49 km (WLTP ciklus), u zavisnosti od verzije. Na dužim potezima, sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, prosečne emisije CO2 su između 44 i 47 g/km u hibridnom režimu (WLTP ciklus), u zavisnosti od verzije, dok su u slučaju produžene terenske vožnje, dva motora sa Powerloop opcijom osiguravaju da je vuča sa električnim pogonom na sva četiri točka uvek na raspolaganju kao bezbedna opcija za ekstremne avanture.

Komentari(0)

sortiraj