Jeep Compass - Inovativan u svakom pogledu

Novi kompaktni SUV Compass donosi odlične mogućnosti pogona 4x4, dinamiku vožnje, kao i karakterističan, autentičan Jeep dizajn



Potpuno novi Jeep Compass pruža neprevaziđenu kombinaciju karakteristika koje uključuju legendarne terenske mogućnosti pogona 4x4, savremen i autentičan dizajn brenda, izvanrednu dinamiku vožnje po putu, slobodu vožnje sa otvorenim krovom i čitav niz naprednih, intuitivnih funkcija povezivosti i bezbednosti. Ovo novo vozilo predstavlja ključnu dopunu portfolija brenda Jeep, čime mu omogućava nadmetanje na tržištu kompaktnih SUV vozila, izuzetno važnom segmentu koji je u porastu širom sveta i za koji se predviđa rast od skoro 20 odsto na 7,5 miliona primeraka do 2020. godine. Samo u Evropi, ovaj segment danas dostiže broj od 1,6 miliona primeraka i očekuje se da će dostići preko dva miliona primeraka do 2020. godine.

U cilju zadovoljenja različitih potreba korisnika širom regiona, Compass nudi dva benzinska i dva dizel motora za ukupno osam različitih kombinacija pogonskih sistema i četiri različite konfiguracije - Sport, Longitude, Limited, verzija iz vrha ponude po pitanju prefinjenosti, standardnog tehničkog sadržaja i opreme, i Trailhawk koji nudi Trail Rated 4x4, pogon najboljih sposobnosti u svojoj klasi.

Savremen dizajn

Jeep Compass poseduje karakterističnu, savremenu estetiku dizajna, uz širok stav i izuzetne proporcije stakla u odnosu na točkove. Kompaktni SUV već na prvi pogled je prepoznatljiv zahvaljujući karakterističnim, tradicionalnim elementima dizajna, poput rešetke sa sedam proreza i trapezoidnih lukova blatobrana. Dizajneri su osvežili izgled legendarne rešetke tako što su svaki od sedam hromiranih proreza postavili na sjajno-crnu pozadinu. Prepoznatljivi okviri LED farova poseduju crnu ivicu koja naglašava ličnost i stav prednje strane vozila. Dinamična, upečatljiva linija krova i snažna ojačanja blatobrana stvaraju zadivljujuć profil. Prepoznatljivo okruženje u potpunosti uokvireno prozorima, sa elementom koji se proteže čitavim obimom vozila, i dostupni krov u sjajno-crnoj boji, daju mu jedinstven, vrhunski izgled. Dodatno dostupan stakleni krov sa dve ploče dizajniran je kako bi maksimalno povećao staklenu površinu, a prostor iznad glave pruža osećaj slobode u vožnji sa otvorenim krovom. Svojstvo koje se ističe na zadnjem delu ovog četvorotočkaša jesu jedinstvena zadnja LED svetla svedenog, pravougaonog oblika. Za još praktičniju upotrebu Compass poseduje automatska zadnja vrata koja omogućavaju lakši utovar prtljaga. Dostupan je u 11 različitih boja eksterijera.

Otmeni dizajn enterijera

Dizajn enterijera sadrži prefinjene materijale i tehničke detalje. Trapezoidni okvir centralne konzole predstavlja karakterističan element dizajna ovog brenda. Na centralnoj konzoli smešten je ekran osetljiv na dodir od 5, 7 ili 8,4 inča u sklopu sistema Uconnect. Centralna konzola elegantno integriše funkcije, uključujući menjač, komande sistema Selec-Terrain, elektronsku ručnu kočnicu, komande stop-start sistema, tastere za kontrolu klime i jačine zvuka, kao i lako dostupne priključke za punjenje i povezivanje medijskih uređaja u sklopu držača na konzoli, a vozačeva instrument-tabla je pažljivo i precizno konstruisana. Info-zabavni sistem nudi tri nova sistema Uconnect i pruža komunikaciona, zabavna i navigaciona rešenja koja unapređuju i doživljaj vožnje i udobnost putnika.

Superiorna dinamika vožnje

„Mala široka arhitektura” grupe FCA, potpuno nezavisno vešanje, sistem ublažavanja vibracija na prednjim i zadnjim amortizerima, ekskluzivan za ovaj segment, kao i precizno servo-upravljanje kombinuju se radi postizanja superiorne dinamike za vožnju. Compass poseduje čvrstu osnovu. Gornji deo strukture karoserije i ram izrađeni su kao jedna celina radi veće čvrstine strukture i bolje optimizovane mase, a vozilo je dizajnirano i izgrađeno uz obilnu upotrebu čelika velike čvrstoće. Korišćeno je više od 65 odsto čelika kako bi se maksimalno unapredila dinamika vozila i izdržljivost u slučaju sudara, uz optimizaciju težine.

Terenska sposobnost

Odličnu terensku sposobnost omogućavaju dva napredna, inteligentna sistema stalnog pogona 4x4 - Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low, od kojih poslednji ima najniži prenosni odnos od 20:1, a oba mogu da šalju 100 odsto dostupnog obrtnog momenta na bilo koji točak kada za to postoji potreba. I sistem Jeep Active Drive i Active Drive Low 4x4 obuhvataju sistem Jeep Selec-Terrain koji pruža do pet režima - Auto, Snow (sneg), Sand (pesak) i Mud (blato), uz ekskluzivni režim Rock (kamenita podloga) na modelu Trailhawk, za najbolje performanse pogona na sva četiri točka na bilo kojoj podlozi i svim vremenskim uslovima.

Compass poseduje zadnju osovinu sa mogućnošću isključivanja i jedinicu za pokretanje motora, koji modelima sa pogonom 4x4 obezbeđuju ekonomičniju potrošnju. I Jeep Active Drive i Active Drive Low 4x4 odmah uključuju pogon 4x4 kada je potrebna dodatna vuča. Svi modeli 4x4 Compass takođe poseduju funkciju „4WD Lock” koja trajno zaključava pogon 4x4 i vozač je može aktivirati pomoću posebnog dugmeta na komandama sistema Selec-Terrain.

Dobra ponuda pogonskih sistema

Jeep Compass nudi osam kombinacija pogonskih sistema, uključujući dva benzinca, dva dizel motora i dva menjača - devetostepeni automatski i šestostepeni manuelni. U Evropi, liniju modela Compass pokreću jedan benzinski i dva dizel motora. Ponuda benzinskih motora obuhvata 1,4-litarski MultiAir2 Turbo motor sa Stop-Start sistemom koji razvija 140 konjskih snaga pri 5.000 obrtaja i 230 Nm obrtnog momenta na 1.750 obrtaja u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem i konfiguracijom 4x2, i 1,4-litarski MultiAir2 Turbo motor koji proizvodi 170 KS pri 5.500 obrtaja i 250 Nm obrtnog momenta na 2.500 obrtaja, uparen sa devetostepenim automatskim sistemom prenosa i konfiguracijom 4x4.

Paleta dizel agregata sastoji se od efikasnog 1,6-litarskog motora MultiJet II sa Stop-Start sistemom koji daje 120 konjskih snaga pri 3.750 obrtaja i 320 Nm obrtnog momenta na 1.750 obrtaja, uparenog sa šestostepenim manuelnim menjačem i konfiguracijom 4x2, i 2,0-litarskog MultiJet II sa Stop-Start sistemom koji razvija 140 KS pri 4.000 obrtaja, kada je uparen sa devetostepenim automatskim menjačem, i 140 KS pri 3.750 obrtaja sa šestostepenim manuelnim sistemom prenosa. Snažnija verzija, 2,0-litarski MultiJet II sa Stop-Start sistemom koji daje 170 konjskih snaga u kombinaciji sa devetostepenim automatskim sistemom prenosa i konfiguracijom 4x4 upotpunjuje ponudu dizel motora za potpuno novi model Compass.

Litarski 2,4 benzinski motor Tigershark sa MultiAir2 tehnologijom koji razvija 184 konjske snage pri 6.400 obrtaja i 237 Nm obrtnog momenta dostupan je na liniji modela Compass koja je u prodaji van tržišta EU (Rusija, Afrika i Bliski istok) uz slabiju verziju istog motora od 150 konjskih snaga, a oba su uparena sa devetostepenim automatskim menjačem i konfiguracijom 4x4.

Bezbedan za sve pare

Bezbednost vozača i putnika bila je od ključne važnosti u razvoju Compass-a, koji nudi preko 70 dostupnih aktivnih i pasivnih bezbednosnih i sigurnosnih rešenja - uključujući sistem za upozorenje kod mogućnosti čeonog sudara, sistem za upozorenje pri napuštanju trake, praćenje mrtvog ugla i detekciju bočnog kretanja sa zadnje strane, rezervnu zadnju „ParkView” kameru sa dinamičkom mrežom linija, sistem za automatsko paralelno i normalno parkiranje, prilagodljivo ograničenje brzine, sistem elektronske kontrole stabilnosti sa elektronskim ublažavanjem naginjanja i šest standardnih vazdušnih jastuka. Za dodatnu zaštitu, Compass poseduje i konstrukciju „bezbednosnog kaveza”.

Komentari(1)

sortiraj
Darko P. 08:23 | 10.08.2017
80 posto grand ciroki. Lep je ali italijani su poceli da prave automobile kao folksvagen da budu isti i unutra i spolja kod svih njihovih modela. Unistice autoindustriju ako vec i nisu
4 0 odgovori