Jaguar Land Rover daje drugi život I-PACE baterijama

Jaguar u partnerstvu s Pramac-om stvara jedinicu za punjenje s nultim emisijama koristeći trajne Jaguar I-PACE baterije. Iskorišćena obnovljiva električna energija ESS se puni pomoću solarnih panela

    foto: Jaguar
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Saradnja će pomoći Jaguar Land Roveru da do 2039. godine postigne status nultog nivoa ugljenika! Jaguarov inženjerski tim je radio sa Pramac-om na razvoju jedinice za skladištenje energije sa nultom emisijom koju napajaju Jaguar I-PACE baterije dugog veka trajanja, preuzete iz prototipa i inženjerskih test vozila.

Nazvana Off Grid Battery Energy Storage System (ESS), Pramac-ova tehnologija, sadrži litijum-jonske ćelije iz Jaguar I-PACE baterije koje poseduju dugi vek trajanja, obezbeđuje snagu nulte emisije tamo gde je pristup mrežnom napajanju ograničeno ili nedostupno. Da bi pokazala svoju sposobnost, jedinica je pomogla Jaguar TCS Racingu da se pripremi za ABB FIA Formula E Svetsko prvenstvo 2022. tokom testiranja u Velikoj Britaniji i Španiji, gde je korišćena za pokretanje najsavremenije dijagnostičke opreme tima koja analizira performanse trkačkih automobila, i za snabdevanje pomoćnim napajanjem garaže Jaguar.

Vodeći ESS sistem ima kapacitet do 125 kVh, više nego dovoljno da u potpunosti napuni Jaguarov višestruko nagrađivani potpuno električni I-PACE SUV sa performansama ili da napaja običnu porodičnu kuću na nedelju dana. Napajan iz solarnih panela, jedinica je samostalno rešenje koje se sastoji od baterijskog sistema povezanog sa dvosmernim pretvaračem i pripadajućim sistemima upravljanja kontrolom. Dostupne za komercijalno iznajmljivanje, jedinice su opremljene priključcima za punjenje električnih vozila (EV) tipa 2 sa dinamičkom kontrolom i nominalne snage do 22 kV AC kako bi se omogućilo punjenje električnog vozila. Pronalaženje drugog života za baterije nakon što su uklonjene iz vozila može izbeći prerano recikliranje i pomoći u stvaranju bezbednog snabdevanja retkim materijalima.

Najsavremenija litijum-jonska baterija od 90kVh u Jaguar I-PACE isporučuje domet do 470 kilometara, a sa 400 KS i 696Nm trenutnog obrtnog momenta omogućava ubrzanje do “stotke” za samo 4,5 sekundi. Baterija je takođe razvijena za izdržljivost koja odgovara njenim izvanrednim performansama i efikasnosti, a kupci I-PACE-a imaju koristi od garancije na bateriju od osam godina ili 160.000 pređenih kilometara. Kada baterija konačno dođe do kraja svog upotrebnog veka, može se 95 odsto reciklirati. Pored saradnje sa liderima u industriji kao što je Pramac, Jaguar TCS Racing je svoju dugoročnu budućnost posvetio eri treće generacije Formule E. Tim će dalje pomoći Jaguar Land Roveru da razvije nove održive tehnologije, postavi nova merila kvaliteta sa svojim partnerima i podržavaju Jaguarovu renesansu kao potpuno električni luksuzni brend od 2025. godine.

Komentari(0)

sortiraj