IAA - Opel prvi predstavlja električni reli automobil

Svetska premijera zakazana je za Frankfurt! Opel je prvi proizvođač automobila na svetu koji će ponuditi baterijsko električno vozilo za reli

    foto: OPEL
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Električni takmičarski automobil baziran je na modelu Opel Corsa-e, koji je već dostupan za narudžbine, a svoju svetsku premijeru imaće na IAA Salonu automobila u Frankfurtu (otvoren za posetioce od 12. do 22. septembra). Opel i ADAC će 2020. godine pokrenuti ADAC Opel e-Rally Cup, prvi brend reli kup za električne automobile na svetu.

Novom sezonom Opel i ADAC nastavljaju svoje uspešno partnerstvo jer je proteklih godina ADAC Opel Rallye Kup bio ulaznica za okupljanje oko 100 mladih vozača iz 18 zemalja. Najbrži su takođe svoj talenat pokazali na međunarodnoj sceni u timu ADAC Opel Junior Rallye. Juniori Opela su četiri puta uzastopno (od 2015. do 2018. godine) osvajali evropsko prvenstvo sa modelom Opel ADAM R2. Nova Opel Corsa-e sada menja model ADAM na reli trkama. Novi takmičarski automobil razvija 136 KLS i 260 Nm obrtnog momenta iz mesta.

Mihael Lohšeler

-Corsa-e je električni automobil za svakoga, u potpunosti prilagođen za svakodnevnu upotrebu i apsolutno pristupačan, što su osobine koje se jednako mogu primeniti i u auto-moto sportu. Nova Corsa je isto tako zabavna za vožnju i vrlo dinamična. Koristeći serijski automobil kao osnovu, mi smo prvi proizvođač automobila na svetu koji je razvio električni reli automobil - rekao je izvršni direktor Opela Mihael Lohšeler.

Herman Tomčik

-Sa ADAC Opel e-Rally Kupom po prvi put donosimo električni pogon u mejnstrim sport, a posebno kao podršku mladim vozačima. Inovativni koncept i saradnja sa PSA grupacijom otvara nove mogućnosti za nas, posebno što se tiče pružanja podrške mladim vozačima. Siguran sam da će ADAC Opel e-Rally Kup pokazati put unapred za auto-moto sport i van granica Nemačke - rekao je predsednik ADAC Sport-a, Herman Tomčik.

U početku će se ADAC Opel e-Rally Kup održavati tokom trka Reli prvenstva Nemačke i na drugim odabranim takmičenjima. Početak sezone je zakazan za leto 2020. godinu. Najmanje deset kvalifikacionih rundi će do 2021. formirati takozvanu ,,Super Sezonu‘‘. Piramida podrške mladim vozačima deo je koncepta, koji takođe predviđa i novo izdanje uspešne akademije ADAC Opel Rally, osnovane 2016. godine, kao prvi nivo. Tada je više od 1000 mladih pokazalo interes za jedinstvenim ,,reli kastingom‘‘, koji je najtalentovanije učesnike vodio direktno do ADAC Opel Rallye Kupa. Ovaj uspešan koncept biće nastavljen i proširen na glavni ešalon međunarodnog sporta.

Sledeći korak za mlade vozače nakon što diplomiraju na Akademiji i u ADAC Opel E-Rally Kupu biće da učestvuju u Evropskom juniorskom reli šampionatu sa novom Opel Corsom R2. Integracija Opela u PSA grupaciju ponudila je dodatne mogućnosti za vrhunske talente, sestrinska marka Peugeot se takmiči sa moćnim FIA R5 mašinama, a Citroen čak i u Svetskom reli šampionatu, odlična prilika za napredak do najviših nivoa međunarodnog reli sporta.

-Opel tradicionalno ima snažne konekcije unutar relija - rekao je Lohšeler. - Možemo da pogledamo sa ponosom unazad na brojne uspehe, uključujući sedam titula Evropskog šampionata, ali i Svetski reli šampionat koji su 1982. godine osvojili Walter Rohrl i Christian Geistdorfer sa modelom Opel Ascona 400. Sada se krećemo unapred sa električnim pogonom i navijači će biti oduševljeni performansama našeg e-kup reli automobila.

Razvoj modela Opel Corsa-e Rally se nastavlja visokim tempom u Riselshajmu. Planirano je petnaest automobila za sezonu 2020/2021. ADAC Opel e-Rally Kupa. Cena automobila za buduće korisnike iz Opel Motosporta biće značajno niža od 50.000 evra.

Opel Corsa-e Rally tehnički podaci

Tip elektromotora - Sinhroni

Snaga - 136 KS

Obrtni moment - 260 Nm

Baterija - Litijum-jonska, 50 kWh

Prenos - Pogon na prednje točkove sa Torsen diferencijalom

Vešanje - Reli vešanje McPherson sa uniball zglobovima napred

Točkovi - 7 x 17, ET20

Upravljanje - Električni servo upravljač

Kočnice - Kočione čeljusti sa 4 klipa

Prednji diskovi ventilirani iznutra 332x28-mm, 264x12-mm zadnji diskovi, hidraulički pritisak kočnice podesiv pozadi, posebno podešen za rekuperaciju

Prilagođeno upravljanje kočnicama i rekuperacija

Šasija - Lagana karoserija u beloj boji sa integrisanim zaštitnim kavezom

Zaštita podvozja za motor i menjač

Električni aparat za gašenje požara, suva baterija (standardno u motornom prostoru)

Brzo oslobađajuči pričvršćivači za poklopac motora i vrata prtljažnika

Elektronski sistemi - ESP, sistem za kontrolu vuče (TC) i ABS deaktivirani Motorsport displej sa logerom podataka

Novorazvijeni bezbednosni sistem upozorenja u slučaju visoke voltaže (HV)

Opciono - Tripmaster i dodatna svetla

Dimenzije - Dužina 4.060 mm

Širina - 1.770 mm (5,0 mm širi od produkcijske verzije) Visina - 1.440 mm (5,0 mm viši od produkcijske verzije) Međuosovinsko rastojanje - 2.540 mm (2,0 mm duže od produkcijske verzije)

Komentari(0)

sortiraj