Hyundai Tucson za čistu peticu

Novi Tucson tokom vožnje potpuno oduzima dah, od izgleda, udobnosti, bezbednosti, pa sve do novih tehnoloških rešenja, perfektan je na svim poljima



Možda će neko posle ovog teksta reći da smo bez granica nahvalili novog Tucson-a, ali kada je on u pitanju nismo mogli drugačije, a da ga ne pohvalimo od glave do pete, ali bukvalno! Jednostavno, svaki predeo u njemu je vredan posmatranja. Novi četvorotočkaš iz porodice Hyundai je promenjen iz korena! Na našem testu je opravdao sva očekivanja. Uloženo je dosta truda kako bi se došlo do najkompaktnijeg, najefikasnijeg i najfleksibilnijeg SUV vozila. U tome je ovaj proizvođač i uspeo!

Krenimo redom. Ovaj četvorotočkaš dolazi kao jedinstvena kombinacija udobnosti, efikasnosti i tehnologije. Na više nego orginalan način spaja napredni dizajn, sjajne vozne karakteristike u gradskoj vožnji i izvaredne brdsko-planinske sposobnosti. Iako po svojim mogućnostima zadovoljava sve terenske mogućnosti , on je jednostavno dinamičan i sportski opredeljen kada je cepanje guma u pitanju. Pre svega, pruža bezbednost u svakodnevnoj vožnji za sve putnike u vozilu.

Agregat + menjač = Savršenstvo

Na tesu WWW.MAKINA.RS našao se ovaj lepotan u verziji 1.7 CRDI sa motorom snage od 141 KS, uparen sa automatskim 7DTC menjačem. Ono što treba istaći jeste automatski menjač sa duplim kvačilom. Novi menjač sa sedam brzina poboljšava kako performanse tako i ekonomičnost potrošnje goriva i pruža sa sigurnošću poseban doživljaj tokom neprikosnovene vožnje ovog SUV modela. Menjač sa duplim kvačilom ima sportski duh i efikasnost koja munjevito obavlja promenu stepena prenosa. Promena brzine traje svega nekoliko stotih delova sekunde i obavlja se skroz bez prekida vučne sile. Snažni agregat ovo vozilo bukvalno pokreće iz mesta. Iako težak nešto više od 1,6 tona, ova momčina do stotke stiže za nešto manje od dvanaest sekundi. Potrošnja goriva se ponaša onako kako ga vozite. Mi smo poštovali saobraćajne propise i u većini slučajeva nismo imali ciglu na gasu. Vozili smo umereno kao da smo ga tek kupili. Može se reći da je za jedno SUV vozilo izuzetno ekonomičan. U gradskoj vožnji, u najvećem saobraćajnom kolapsu u Beogradu (čitaj radovi), potrošnja je sedam litara dizela, dok je na otvorenom putu pri brzini do 120 km/h trošio odličnih 5,4 litara. Naša trenutna makismalna brzina isterana na cajgeru Tucson-a bila je 180 km/h. I pri velikim brzinama ovaj model se ponaša veoma stabilno i u svakom trenutku će vam uliti sigurnost tokom vožnje, jer je utegnut od volana pa sve do točkova.

Enterijer + eksterijer = Za klasu više

Gledano iz profila, naglašena linija proteže se od farova do zadnje svetlosne grupe. Staklene površine stvaraju ovom vozilu dinamičan izgled i daju utisak prozračnosti i velikog pristupnog prostora za vozača i putnike. Ekskluzivni stil je izražen na zadnjem delu vozila, gde segment skladnih proporcija krase svetli okvir svetlosnih grupa, kao i izražajna LED svetla. Prednji deo vozila karakteriše očaravajuće fino oblikovana hauba sa glatkim linijama, koja se nastavlja i proteže preko krova, čineći jednu neprekidnu modernu liniju. Takođe, rešetka hladnjaka čini jednu kompletnu celinu sa fino oblikovanim prednjim svetlosnim grupama, primetno integrisana u karoseriju. Naizmenično umetnuti hromirani detalji na rešetki hladnjaka čine ovo vozilo orginalnim u klasi, gde je u sredini postavljen veliki znak ovog proizvođača automobila. Kompletan prednji deo vozila daje ovom vozilu veoma agresivan i dinamičan izgled, čemu doprinose i LED svetla.

Njegov enterijer je svetao i prostran za sve putnike u vozilu i održava moderan i čist dizajn Hyundai-eve filozofije eksterijera. Kokpit je uredan i ergonomično osmišljen. Posebno se ističu prednja sedišta sa grejačima i ventilacijom, veliki stakleni panoramski krov koji pruža istinsko iskustvo vožnje pod otvorenim nebom, upravljač obložen kožom sa ugrađenim grejačima... Volan odlično leži u rukama pri malim i velikim brzinama. Sigurno očitavanje instrumenata moguće je u trenutku, dok sedišta odaju utisak izvanredne potpore i držanje tela. Veliki i precizni ekran osetljiv na dodir dijagonale 8 inča nalazi se na središnjem delu armaturne ploče, na kom se, između ostalog, nalazi i jedan od najpouzdanijih i najefektivnijih softvera za navigaciju i pružiće vam informacije o stanju u saobraćaju i pomoći da dođete brzo do željene adrese. Fino uklopljene kontrole parkirne kočnice, sa funkcijom automatskog otpuštanja prilikom polaska iz mesta oslobađaju koristan prostor između prednjih sedišta.

Jednostavno, kada smo seli u njega iznenadio nas je beskrajni prostor i opcije za smeštaj raznih predmeta. Treba reći da je insturment tabla smeštena tako da malo naginje ka prednjem sedištu, savršeno postavljena i u domenu je vozačevog videokruga. Svako dugme je precizno postavljeno i vozaču se nalazi na mestu i nadohvat ruke. Elegantni ambijent zaokružen je svetlom i kontrasnim senkama koje dodatno naglašavaju njegovu prostranost.

Samostalno otvara peta vrata

Kao savršen spoj lepote i funkcionalnosti, ovaj novi četvorotočkaš je dugačak 4,47 metara, širok je 1,85, u visinu se proteže na 1,66, dok mu je međuosovinsko rastojanje 2,67 metara. Dimenzije značajno potvrđuju veličinu putničkog prostora, koji je dovoljno veliki da ugosti pet odraslih putnika. Prtljažni prostor za ovu klasu vozila je više nego zadovoljavajući i ima za primenu 513 litara. Međutim, kada se zadnja klupa obori ovo vozilo dobija više nego odličnih 1.503 litara. Prtljažnik se otvara bez korišćenja daljinske kontrole. Kada oceni da ste dovoljno blizu, samostalno otvara peta vrata.

Novi sistemi bezbednosti

Potpuno nova platforma ovog vozila ja sigurno pravo bogatstvo napredne tehnologije koja donosi unapređene karakteristike bezbednosti. Tucson je najmoderniji SUV iz Hyundai porodice i sa sobom donosi potpuno nove sisteme aktivne i pasivne bezbednosti. Pored već dobro poznatih i ustaljenih sistema bezbednosti kao što su ABS, ESS, ESC, DBC, BAS, donosi i najnovije tehnologije kao što su sistem za autonomno kočenje u hitnim situacijama (AEB), sistem za detekciju vozila u mrtvom uglu (BSD), sistem za pomoć pri zadržavanju u voznoj traci (LKAS), sistem za automatsko parkiranje…

Pored mnogobrojnih naprednih tehnologija u ovom vozilu, izdvojili bi sistem sprečavanja napuštanja trake (LKAS). Trenutno zvučno i svetlosno obaveštenje vas upozorava da nesvesno napuštate traku kojom vozite. Pored toga, ovaj automobil će pokušati da ispravi pravac kretanja preuzimajući za trenutak komande upravljača. Kako bi se smanjila spoljašnja buka u vozilu, urađena je još bolja izolacija nego pre.

Cena testiranog modela je 31.290 evra. Ovaj četvorotočkaš se u odličnom paketu opreme “Style” i benzinskim agregatom prodaje već za 17.990 evra, dok je u istom paketu opreme i dizelašem ispod haube 1.7 CRDI sa 115 KS prodaje za 20.290 evra.

Za kraj dodajemo da o kvalitetu materijala i završnoj obradi ne treba trošiti reči. Danas se to kod ovog proizvođača automobila već podrazumeva. Svakako ovo nije kraj svim iznenađenjima koje nudi ovaj četvorotočkaš. Međutim, neke stvari se mogu, a neke ne, opisati samo rečima.

Tekst

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 1.7 CRDI

Snaga 141 KS

Ubrzanje 12 sekundi

Potrošnja 5,4-7 l

Maks. brzina 180 km/h

Cena od 17.990 do 33.290 evra

Više slika testiranog Hyundai Tucson možete videti na našoj Facebook stranici makina.rs

Komentari(0)

sortiraj