Hyundai i30 - Maneken na drumu

Sa prefinjenim dizajnom, modernom unutrašnjosti, ukombinovan sa finim performansama i jakim sportskim crtama, Hyundai i30 čini sebe različitim od cele game ovog automobilskog giganta

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Treća generacija modela Hyundai i30 izgleda onako kako i zaslužuje - TOP! I to, slobodno možemo reći, od spoljašnjeg izgleda, pa sve do odlično vizuelno skrojene unutrašnjosti. Južnokorejski proizvođač automobila je sa četvorotočkašem i30, koji je u samom svetskom vrhu po prodaji, poslednjih godina dodirnuo automobilsko nebo.

Nastavio je tamo gde su njegova dva prethodnika stala. Pokupio sve najbolje od njih. Sa elegantnim dizajnom, modernom unutrašnjosti, ukombinovan sa finim performansama i jakim sportskim crtama, Hyundai i30 čini sebe različitim od cele game ovog automobila giganta. Nova generacija modela i30 izgrađena je na osnovama koje Hyundai Motor kompanija razvijala u poslednjih 25 godina u Evropi. Osmišljena je u tehničkom centru Hyundai Motor Europe u Russelsheimu, u Nemačkoj. Proizvedena je u Nošovicama, u Češkoj, a testirana na Nirburgringu. Nova generacija modela i30 ima za cilj da nastavi uspeh prethodne dve generacije modela i30 koji su od 2008. godine prodate u više od 800.000 primeraka u Evropi. Možemo reći da tenutno i u tome uspeva.

Agregat 1.4 MPi sa 100 KS

Kako red nalaže, krećemo priču od agregata i stepena prenosa. Model koji smo vozili ispod haube pokreće benzinski agregat 1.4 MPi sa motorom snage od 100 KS i paketom opreme Style. Precizno i glatko menjanje stepena prenosa se postiže sa šestostepenim manuelnim menjačem, koji u svoje pregrade ulazi jasno i precizno. Kada pritisnete u startu papučicu gasa na maksimum ovaj momak ubrzava od 0 do 100 km/h za finih 13 sekundi, što ga ne čini mnogo startnim, ali dovoljano da zadovolji sve što ovaj provereni i dobar agregat nudi u datom momentu. U punom trku maksimalnu brzinu razvija na dobrih 170 km/h.

Zadovoljavajuća potrošnja

Ukoliko vozite normalno i papučica gasa nije uvek stisnuta do "patosa", za ovaj agregat se može reći i da je štedljiv, tačnije da ima umerenu potrošnju goriva. Iako nije bilo velike gužve u prestonici, dok smo ga vozili kroz gradske ulice, kompjuter je pokazivao da je njegova potrošnja iznosila osam litara. Međutim, kada smo ga isterali na otvoren put i vozili do brzine od 130 km/h, iz rezervoara je isterivao 6,5 litara benzina na pređenih 100 kilometara. Može se reći da je ukupna potrošnja zadovoljavajuća. Za ovaj motor treba reći da je za one vozače koji nisu preterano zahtevni!

Dobra ocena za dizajn

Njegov komlpetan izgled je najlepši od kada se proizvodi ovaj model, a cela gama Hyundai vozila je u njemu dobila ozbiljnu konkurenciju i sledi da će i dalje držati titulu najprodavanijeg vozila. Dizajneri iz Hyundaia su njegovu spoljašnjost učinili da izgleda mišićavo i sportski, pa čak moćno i agresivno. Od svog prethodnika je za stepenicu lepši i prefinjeniji. Dobijen je potpuno novi i jasno lepši izgled. Prepoznatljiv je po prednjem delu, koji ostavlja jak utisak, modernizovanoj haubi, branicima, svetlima...

Svetla koriste više LED projektora

Prednja svetla su elegantno izrađena i koriste više LED projektora za duga svetla, kao i za oborena koja sada imaju mnogo jače osvetljenje. Fino su integrisana u samu karoseriju. Dodatno unapređenoj šestougaonoj rešetki hladnjaka je dodat konusni element kako bi upotpunio kompletnu celinu, koja ima pad na dole.

Oblik kao i svi detalji rešetke hladnjaka inspirisani su talasastim kretanjem topljenog čelika i njegovim slivanjem, odajući utisak snage u pokretu. Spušteni prednji branik je trodimenzionalnog oblika i naglašava široki sportski stav. Da bi se ovaj izgled dodatno upotpunio, prednja svetla za maglu su integrisana u usisnicima za vazduh.

Fino izvajan zadnji kraj vozila

U poređenju sa prethodnikom, zadnji deo vozila je fino izvajan i reklo bi se upakovan onako kako bi se jedan automobil dobro i kvalitetno ulepšao za "udaju"! Jedinstvena skulptura zadnjeg kraja naglašava osećaj povezanosti svakog dizajnerskog elementa. Horizontalno postavljena grupa zadnjih kombinovanih svetala dodatno upotpunjuje osećaj snage, širine i stabilnosti. Takođe su dostupna i LED svetla, koja ne samo da su ekonomičnija nego istovremeno i lepo izgledaju.

Visoko postavljena zadnja grupa svetala i svetala za maglu doprinose celokupnom utisku veličine i stabilnosti ovog automobila. Tanko, ali ipak vrlo uočljivo visoko postavljeno LED stop svetlo, odaje utisak dodatne elegancije ovog četvorotočkaša. Bočni deo vozila ima uočljiv C stub, kao i znatno veće staklene površine od prethodne generacije.

Moderna i jednostavna unutrašnjost

Kabina novog i30 je uređena kako bi većina vozača želela. Moderna je i jednostavna, ergonomičnija i kvalitetna. Završna obrada u svakom delu vozila je na odličnom nivou. Sve u njegovoj unutrašnjosti je jasno i precizno postavljeno kako bi svi elementi rukovanja bili nadohvat ruke. Materijali su na zavidnom nivou kada je u pitanju ovaj segmet vozila. Kvalitetni su i prijatni na dodir. Kontrolna tabla je i "za oko" izuzetno lepa. Skrojena je na svim prednostima njegovog prethodnika. Sve nove tehnologije su usmerene ka vozaču. Nivo buke je sveden na minimum, pa ukoliko uživate u muzici dok vozite, dovoljno je da dugme pojačate na "pola gasa".

Dobre dimenzije potvrđuju prostranost

Cela kabina odaje utisak prostranosti, a njegove dimenzije potvrđuje naše mišljenje. Dugačak je 4,3 metara, širok 1,79, u visinu ide na 1,45, a međuosovinsko rastojanje je 2,65 metara. Što se tiče prtljažnog prostora ovaj lepotan na četiri točka ima finih 395 litara, sasvim dovoljno za dve veće putne torbe i mnoštvo sitnica. Na primer, sklopljena dečija kolica se postavljaju bez problema, pa možemo reći da pored sportskog izgleda, može da bude i član jedne četvoročlane porodice. Međutim, kada se zadnja klupa obori kod i30 dobija se dobrih 1301 litar prostora. Treba znati da kada se ona sklopi, u potpunosti se ne dobija ravna površina. Između sedišta i u vratima ima sasvim dovoljno mesta za odlaganje manjih sitnica.

Komotna sedišta

Sistem ventilacije prednjih sedišta omogućuje prirodno kruženje vazduha radi udobnije vožnje. Komotna su kako napred tako i pozadi. Fino su ukrojena, a udobna su i na duže staze. Sedišta su srednje visine i omogućavaju pristup i dobru vidljivost. Zadnja klupa je prostrana ukoliko na njoj sedi dvoje putnika do visine od 190 centimetara. Tada ima više nego dovoljno prostora za glavu, ruke i kolena. Treba reći, da je zadnja klupa deljiva u odnosu 60/40.

Visoko postavljen LCD ekran

Ukoliko "kuburite" sa "rikverc" vožnjom u ovom vozilu je i to rešeno. Putanja kretanja vozila se prikazuje na ekranu u zavisnosti od položaja upravljača kako bi parkiranje vožnjom u nazad bilo lakše. Ima jedinstveni pristup integrisanom povezivanju, navigaciji i karakteristikama sistema za zabavu preko LCD ekrana u boji od 8-inča, osetljivog na dodir, koji je odlično visoko postavljen na središnjem delu instrument table.

Što se tiče same vožnje njegov upravljač je jako precizan i zna kuda vodi u svakom milimetru. Podesiv je po dubini i visini i elegantno je popunjen za razliku od prethodnog modela. Sigurno putovanje kroz sve vremenske uslove nudi odlična preglednost, stabilnost u krivinama, kao i solidna agilnost na pravcu.

Veća bezbednost putnika

Novi Hyundai i30 potkovan je sa mnogobrojnim sistemima kako bi putnici u vozilu bili maksimalno bezbedni, a vožnja lakša i udobnija sa sistemima asistencije. Ima elemente pasivne i aktivne bezbednosti na bazi najnovije tehnologije. Šasija ovog modela je 53,5% izrađena od unapređene legure čelika visoke čvrstoće (AHSS). Dodatno ojačanje šasije doprinosi većoj bezbednosti putnika u slučaju sudara. Bezbednosni sistem sadrži do sedam vazdušnih jastuka.

Na raspolaganju su vazdušni jastuk za vozača, vazdušni jastuk za kolena vozača, bočni vazdušni jastuci kao i vazdušne zavese. Bezbednosni sistem obezebeđuje dodatnu sigurnosti svih putnika u slučaju bilo koje vrste sudara, kao i od sudara sa bočnih strana. Pored mnogobrojnih "pomagala", ima i sistem za upozoravanje o napuštanju vozne trake koji je maksimalno koristan za vozača. Pored njega, tu je i sistem automatskog kočenja u hitnim slučajevima, sistem detekcije mrtvog ugla koji vozaču omogućava znatno bolju preglednost u vožnji, ABS, ESC, HAC...

Bogat paket i u osnovnoj opremi

Dodajemo da ono što izdvaja novi i30 na srpskom tržištu je bogat paket osnovne opreme koji obuhvata, AEB - sistem za autonomno kočenje u hitnim situacijama, LKAS - sistem za upozorenje i asistenciju prilikom nenamerne promene kolovozne trake, FCWS - sistem upozorenja o mogućnosti sudara sa prednje strane vozila, DAA - sistem upozorenja vozača na umor, HBA - automatsko paljenje dugih svetala, STOP&GO sistem, tempomat...

Cena od 13.990 do 16.790 evra

Hyundai i30 je jedno je od najkompaktnijih vozila u segmentu. Za kraj treba reći da sadašnji model izgleda bolje nego prethodnik za jednu stepenicu više. Ne možemo reći da je njegova cena velika ili mala, jer svako od nas ima "plići" ili "dublji džep" što se tiče novca, pa samim tim za nekoga je jeftin, a za druge skup. Vama ostavljamo procenu da li je ovo automobil za koji možete izdvojiti novac iz kućnog budžeta. Novi Hyundai i30 u Srbiji se prodaje od 13.990 do 16.790 evra.

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 1.4 MPi

Snaga 100 KS

Ubrzanje 13 sekundi

Potrošnja 6,5 - 8l

Maksimalna brzina 170 km/h

Cena od 13.990 - 16.790 evra

Komentari(0)

sortiraj