Honda CR-V jedan od najsigurnijih SUV modela

Kako vozač bira automobil koji će čuvati njega, njegovu porodicu i druge putnike? Upravo ovo pitanje su britanska i švedska vlada postavile sredinom 1990-ih

    foto: HONDA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Da bi odgovorili na ovo pitanje, odlučili su da odaberu među novim popularnim automobilima i strogo ih testiraju kako bi pomogli potrošačima da prepoznaju najsigurniji izbor za svoje potrebe. Ipak ne iznenađuje da je bilo i više istraživanja od toga. Euro NCAP osnovan je 1996. godine i nikada se u nije se ustručavao u iznošenju rezultata. Neki od najprodavanijih automobila u Evropi podvrgnuti su najčešćim vrstama ozbiljnih sudara, zatim su podaci prikupljani i analizirani, a rezultati zatim podeljeni sa potrošačima.

Na testu sedam malih hatchback modela

Euro NCAP je u svom prvom testu sedam malih hatchback modela izložio najčešćem tipu naleta spreda, poznatom kao „offset prednji udar“. Ovde se dva automobila sudaraju prednjim delovima, sa delimičnim preklapanjem od 40%, što znači potencijalno smrtonosni scenario. Euro NCAP test je sproveden brzinom od 40 mph. Nijedan od testiranih automobila nije dobro prošao. Jedan od njih se toliko "zgužvao" da je povučen iz prodaje.

Danas bi ekvivalentni automobil lako prošao takav test. Poboljšanja u bezbednosti vozila znače da će putnici biti nepovređeni u nesreći koja je pre dve decenije mogla biti katastrofalna. Zapravo, ova organizacija je to istakla tokom 2017. godine, upoređujući rezultate Honde Jazz iz 2017. godine sa Roverom 100 iz 1997. godine. Rover je test 1997. godine završio kao "zgužvana olupina", dok je 2017. godine, Jazz prošao čak i bez polomljenog vetrobranskog stakla.

Matthev Averi

Matthev Averi, koji je sa Euro NCAP-om sarađivao od samog početka, kaže da je inicijativa u središte pažnje stavila sigurnost.

-Konkurencija je proizvođače podstakla na poboljšanje sigurnosti i počeli su da se takmiče čiji će automobili biti ocenjeni sa pet zvezdica – rekao je Matthev Averi.

Proces testiranja znatno strožiji

Procesi testiranja su veoma evoluirali, postali strožiji i sveobuhvatniji. Sada ocenjuju aktivne sisteme sigurnosti koji mogu pomoći u sprečavanju nesreće. Stručnjaci organizacije nedavno su ocenjivali model Honda CR-V iz 2019. godine. Model CR-V je jedan od najprodavanijih SUV vozila na svetu i naročito popularan među porodicama, što ga čini automobilom često viđenim u vožnji od i do škole kao i u vožnji sa celom porodicom tokom vikenda. Dakle, njegovo učestvovanje na Euro NCAP testovima trebalo bi da ubedi postojeće vlasnike i druge vozače da je CR-V jedan od najsigurnijih automobila u prodaji, što bi značilo maksimalni rejting od pet zvezdica. Evo kako štiti svoje i druge putnike.

Snaga u brojkama

Nakon testova, Euro NCAP je dao izjavu da je putnički prostor modela CR-V ostao stabilan, a SUV je ostvario ukupnu ocenu zaštite od pet zvezdica i 93% za odrasle. Kako je Honda stvorila tako siguran automobil? Hondini inženjeri dizajnirali su platformu koja uključuje napredni inženjering kompatibilnosti. Jednostavno, to znači da karoserija automobila koristi mrežu povezanih konstrukcijskih elemenata za ravnomernu raspodelu energije. U isto vreme, laki materijali sa visokim zatezanjem, što uključuje i novu generaciju čelika sa vrućim utiskivanjem, koji povećava čvrstoću i smanjuje težinu, pomogli su da se stvori šasija lakša od prethodne generacije CR-V, sa poboljšanjem od 35% kada je reč o tvrdoći savijanja i povećanju torzijske krutosti za 25%.

Bezbednost za sve

Čest slučaj je sa novim automobilima da vozači moraju da plate dodatno kako bi i sigurnosne funkcije bile ugrađene, dok Honda veruje u "Bezbednost za sve" zbog čega je nekoliko aktivnih i pasivnih bezbednosnih sistema deo standardne opreme u svim varijantama CR-V modela. To je pristup koji se ogleda i u Euro NCAP testovima. Šest vazdušnih jastuka pomaže pri zaštiti u slučaju sudara. Ali nadamo se da CR-V paket naprednih sistema aktivne bezbednosti i tehnologija pomoći vozaču da izbegne sudar na prvom mestu. Takozvani Honda Sensing, najnoviji senzori, koji sadrže prednje i zadnje radarske jedinice, kameru na vetrobranskom staklu i ultrazvučne sisteme, rade kao dodatni par očiju i imaju sposobnost da upozore i pomognu vozaču u slučaju da opasnost bude uočena ispred vozila, sa bočne ili čak zadnje strane. Oni su osigurali da CR-V postigne impresivnih 76% u kategoriji Euro NCAP-ove Bezbednosne asistencije.

Kako Euro NCAP testira aktivne sigurnosne sisteme

Različiti sigurnosni sistemi na CR-V modelu su bili oprobani, počevši od upozorenja na sudar i sistema kočenja za ublažavanje sudara. Oni mogu otkriti opasnost i pružiti zvučna i vizuelna upozorenja, pre nego što primene kočenje u slučaju nužde ako je potrebno. U daljnjim testovima su i inteligentnom sistemu ograničavanja brzine i prelaska u drugu saobraćajnu traku dodeljene najviše ocene. Da bi osigurao robustan postupak ispitivanja, Euro NCAP svaki model provodi kroz istu grupu merenja. Oni posmatraju koliko dobro elektronski bezbednosni sistemi automobila reaguju na potencijalnu opasnost, poput pešaka koji izlazi na put, biciklista na putu ili drugog vozila koja se zaustavlja ispred.

Korak dalje

Postoje dodatne karakteristike modela Honda CR-V koje nisu testirane u Euro NCAP testovima, ali pomažu u sigurnosti vozača i njihovih putnika. Na primer, informacije o slepoj tački (dostupne samo u određenim varijantama) koriste radar za otkrivanje vozila koja su možda skrivena u slepoj tački i upozoravaju na njih, što je korisna karakteristika prilikom promene traka u gradu, na glavnim putevima ili tokom preticanja. Svako ko je ikada morao da izađe iz parking mesta u prometnom tržnom centru takođe će umeti da ceni Cross Traffic Monitor.

Ovaj sistem koristi radarske senzore usmerene ka nazad kako bi upozorio vozača da se približava vozilima koja se kreću unazad, a može i samostalno da aktivira kočnice kako bi se izbegao sudar. Ovome je dodata pametna kamera za vožnju unazad, koja se može prebacivati između prikaza od 130 do 180 stepeni, ili čak iz ptičje perspektive, kako bi se pomogla u proveri okruženja i izbegavanju ogrebotina prilikom parkiranja - ili još nečeg goreg.

Komentari(0)

sortiraj