Goodyear u iščekivanju rekordnih brzina na 24 časa Le Mana

Goodyear se nakon više od deset godina vraća na jednu od najprestižnijih trka na svetu 24 časa Le Mana

    foto: Goodyear
    Podeli




Proizvođač pneumatika koji se između ostalog ponosi i rekordnim brojem pobeda u Formuli 1, na legendarnoj francuskoj trci izdržljivosti juriće svoj 15. pobednički lovorov venac. Zbog hladnijih temperatura u Le Manu predviđa se najbrža bitka do sada, na šta je Goodyear, koji će svojim pneumaticima opremiti pet takmičarskih ekipa, odlično pripremljen.

Pred nama je trka nad trkama 24 časa Le Mana, najzahtevniji trkački izazov na svetu, koja gledaocima u 24 časa pruža više od 5.000 pređenih kilometara sa prosečnom brzinom iznad 200 kilometara na sat. Goodyear će u ovom svom, željno očekivanom povratku svoju 15. pobedu na Le Manu juriti sa ekipama Jota Sport, Jackie Chan DC Racing, Algarve Pro Racing, G-Drive Racing by Algarve i Panis Racing, a već u sledećoj sezoni prvenstva WEC i evropske serije Le Mana, pneumaticima kompanije Goodyear biće opremljeni svi automobili klase LMP2.

Epska borba izdržljivosti obično se održava u junu, ali će se ove godine zbog pandemije po izuzetku odigrati 19. i 20. septembra. Niže temperature posledično najavljuju da nam možda predstoji jedna od najbržih trka u novijoj istoriji.

Majk Mekgregor

-Hladniji vazduh zbog smanjenog aerodinamičnog otpora i veći kapaciteti motora vode ka većim performansama. Što se pneumatika tiče, ove sezone sa serijom kompanije Goodyear biće načinjen primetan korak unapred u pogledu tempa, ukoliko ga poredimo sa vremenom potrebnim za jedan krug prethodnih godina. Kada združimo sve ove činioce, dobićemo recept za Le Man zahvaljujući kojem padaju rekordi - rekao je Majk Mekgregor, direktor kompanije Goodyear za program trke izdržljivosti.

Maksimalne performanse u svim vremenskim prilikama

Za proizvođače pneumatika jedan od brojnih izazova Le Mana jesu propisi za prvenstvo WEC, koji za celokupnu sezonu dozvoljavaju samo tri tipa pneumatika za suvo vreme. Goodyear je tako razvio seriju koja pokriva izuzetno širok spektar temperatura staze. U Francuskoj će se fokusirati na mekane (soft) „A“ ili najnovije pneumatike srednje tvrdoće (medium) „B“ specifikacije, a u slučaju toplotnog talasa spremiće i srednje tvrde-plus (medium-plus) „C“. Dobro su pripremljeni i na promenljivo jesenje vreme, ako bude bilo potrebe da se upotrebe pneumatici i za mokru podlogu.

U Le Manu, gde se pneumatici menjaju nakon pređene udaljenosti, koja je duža od dve trke Formule 1, cilj kompanije Goodyear jeste da se ekipama obezbede dugotrajne performanse pneumatika, smanji broj zamena i očuvaju najveće performanse u poslednjem delu, kada je nivo goriva nizak. U belgijskom Spaju, pokazalo se da su automobili opremljeni pneumaticima kompanije Goodyear u ovoj fazi trke bili najbrži na stazi.

Bogata trkačka istorija koja vodi do novih uspeha

Goodyear je svojom strašću, performansama i inovativnošću u Le Manu nanizao brojne uspehe. Godine 1965. odneo je prvu pobedu, a do 1997. čak četrnaest puta popeo se na najviši stepenik. Najveći odjek imala je legendarna pobeda Forda 1966. koju smo pre izvesnog vremena mogli da pratimo i na filmskim platnima. Višedecenijsko iskustvo na brojnim trkačkim izazovima ovoga puta biće od velikog značaja jer zbog gustog kalendara u Le Manu nije bilo vremena za tradicionalnu probnu vožnju dve nedelje pre same trke.

Dvadesetčetvoročasovna trkačka poslastica počinje u subotu, 19. septembra, u 14.30 sati po srednjoevropskom letnjem vremenu i završiće se sledećeg dana u 14.30 časova. Le Mana predstavlja pretposlednji test svetskog prvenstva u izdržljivosti FIA WEC, koje će se osmočasovnom trkom u Bahreinu završiti 14. novembra. Rezultati u Le Manu jesu ključni jer francuska klasika donosi dvostruke bodove.

Komentari(0)

sortiraj