Fiat 500X sa novim motorima i naprednim tehnologijama

FIAT 500X, italijanski krosover, unapređen je kako iznutra tako i spolja, sa novim izgledom i tehnologijom koji će da zadovolje potrebe modernih vozača u ovom brzo rastućem segmentu

    foto: FCA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Ovaj model je jedan od pet najprodavanijih četvorotočkaša u svom segmentu od 2016. godine. Novi 500X ima potpuno svež eksterijer sa novim klasterima LED svetla i Full-LED prednjim svetlima, kao i novim enterijerom, koji još više naglašava njegov nepogrešiv identitet modela 500 dok pruža veću funkcionalnost i komfor u isto vreme.


Novi model po prvi put nudi novu porodicu trocilindričnih i četvorocilindričnih motora u jednom Fiat vozilu, koji garantuju zadovoljstvo vozača sa do 20% boljom ekonomičnošću potrošnje u odnosu na prethodne benzinske motore, a da su pritom i do 20% tiši od turbo dizel varijanti. Kako navodi italijanski proizvođač automobila, vožnja je prijatnija, komfornija i bezbednija nego ikad do sad sa novim sistemima pomoći pri vožnji koji su deo standardnog paketa opreme na svim verzijama. Sistem automatskog prepoznavanja saobraćajnih znakova, zajedno sa Speed Advisor sistemom za preporučenu brzinu omogućava vozačima da izbegnu kršenje maksimalne dozvoljene brzine tako što jednostvanim klikom prilagođavaju brzinu vozila koristeći informacije očitane sa saobraćajnih znakova kraj puta, dok Lane Assist sistem pomoći pri promeni trake služi kao upozorenje pri promeni trake na auto-putevima.

Novi dizajn, za funkcionalnost i karakter

Kao nepogrešiv prikaz najboljeg dizajna brenda Fiat, novi 500X je evoluirao i postao još moderniji i funkcionalniji, sa novim elementima osmišljenim tako da pružaju komfor i bezbednost, sa detaljima kojima je posvećeno puno pažnje i tipičnim porodičnim stilom karakterističnim za model 500.

Najinteresantnije novine uključuju nove klastere LED svetala. Nova dnevna svetla i klasteri zadnjih LED svetla su standardnog dizajna i imaju još moderniji izgled, u savršenom skladu sa najnovijim stilskim dodacima uvedenim u porodici 500. Po narudžbini su dostupna i nova prednja svetla sa Full LED tehnologjiom, izrađena u partnerstvu sa kompanijom Magneti Marelli, koja, pored nepogrešivog stila modela 500, pružaju i još moćnije osvetljenje, i koja su 20% svetlija od Xenon tehnologije sa prethodnog modela. Konačno, jedna od glavnih karakteristika automobila je stilizovan, visokotehnološki LED potpis oko modula, što daje prednjem delu modela 500X jasan i upečatljiv vizuelni identitet.

Urban verzija ima potpuno nov dizajn prednjeg i zadnjeg branika, dok Cross i City Cross imaju nove zaštitne ploče kojima potvrđuju svoj smeli identitet. Novi eksterijer odražava dve ličnosti modela - urbanu, za lakoću vožnje kroz gradski saobraćaj, zahvaljujući njenim kompaktnim dimenzijama i višom pozicijom vozača, dok je Cross za avanture izvan grada, sa pogonom na četiri točka. Kompaktan spolja, a prostran unutra, njegov veliki i bezbedni enterijer bogato je ukrašen premijum materijalima, detaljima visokog kvaliteta i praktičnim pregradama.

Komforan enterijer, u nepogrešivo italijanskom stilu, sa izborom od sedam različitih presvlaka, izrađenih kombinovanjem različitih vrsta tkanina, kože, detalja i boja, veliki izbor mogućnosti za sedišta i komforan prostor za noge. Jedna od najvećih inovacija je kompletno restilizovan kokpit, sa novom tablom sa instrumentima sa grafikom koja se sada još lakše čita, zajedno sa novim upravljačem koji je oblikovan tako da obezbedi bolji položaj ruku vozača i savršeno rukovanje, sa premijum tehno-kožnom presvlakom i radio kontrolama, za bezbedniju vožnju u svakom trenutku. Ergonomična kabina obezbeđuje komforno i opuštajuće iskustvo, dodatno poboljšano kontrolama koje su na dohvat ruke, položajem menjača i ugodnim prednjim naslonom za ruku.

Instrument tabla je i dalje raspoređena u tri okrugle celine, u najboljem stilu modela 500, sa savršenim spojem starinskog izgleda i moderne tehnologije. Dva analogna prikaza, brzinometar i takometar, su raspoređena sa strane, dok podesivi TFT ekran od 3,5 inča na sredini pruža ključne informacije vozaču ja jednostavan i razumljiv način.

Benzinski motori nove generacije

Novi 500X je prvi Fiat model opremljen inovativnom porodicom turbo motora osmišljenih da postignu odgovarajuću ravnotežu između performansi i zadovoljstva koje pružaju najbolji turbo dizel motori uz 20% bolju ekonomičnost u poređenju sa prethodnim benzinskim motorima.

Novi Firefly turbo motori ispunjavaju standard Euro 6/D – TEMP i imaju filter čestica čađi (GPF), i predstavljaju rezultat više od 75.000 sati virtualnog testiranja, 60.000 sati terenskih testiranja vozila uživo i pet miliona kilometara pređenih na putevima širom sveta kako bi se potvrdila njihova snaga i pouzdanost.

Nova linija turbo benzin motora razvijena je na modularnoj strukturi sa cilindarskom jedinicom od 0,33 litra, i obuhvata trocilindrični 1-litarski motor koji proizvodi 120 KS i 190 Nm obrtnog momenta, u kombinaciji sa šestobrzinskim ručnim menjačem i pogonom na prednjim točkovima, kao i četvorocilindrični 1,3-litarski motor sa 150 KS i 270 Nm obrtnog momenta, u ovom slučaju sa šestobrzinskim DCT automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom, i pogonom na prednjim točkovima.

Njihova posebna izrada garantuje efikasnost, modularnost, visok nivo standardizacije komponenata i procesa proizvodnje, kao i fleksibilnost i mogućnost za buduću evoluciju.

Motori od aluminijumske legure

Novi motori napravljeni su u potpunosti od aluminijumske legure, što pruža nepobedivu lakoću (trocilindrična verzija teška je samo 93 kilograma), dok se blok cilindara, izrađen u partnerstvu sa Teksidom, pravi od legure aluminijuma dobijene livenjem pod visokim pritiskom, sa arhitekturom okvira koja pruža najbolju kombinaciju snage, težine i strukturnih performansi.

Upotreba mnogih inovativnih tehničkih karakteristika doprinosi poboljšanju performansi i maksimizovanju komfora pri vožnji, a među njima su direktno ubrizgavanje goriva kojim se postiže maksimalna volumterijska efikasnost, zatim turbo punjač niske inercije koga kontroliše električni aktuator rasteretnog ventila, koji, zajedno sa modulom turbo kompresora sa hlađenjem vodom direktno u sklopu usisne grane, što omogućava bolje reagovanje na skretanje i veoma dobro ubrzanje.

Još jedna inovacija u novim Turbo motorima je uvođenje treće generacije ekskluzivne MultiAir tehnologije (zvane MultiAir III), koja dalje optimizuje efikasnost spaljivanja kroz stalnu kontrolu otvora usisnog ventila i tajminga zahvaljujući posebnim profilima usisne i izduvne bregaste osovine, ovim se poboljšava efikasnost pri niskom opterećenju putem recikliranja izduvnog gasa kroz otvaranje usisnih ventila. Kada je potrebno više snage, MultiAir III tehnologija smanjuje stvarni nivo kompresije usporavanjem zatvaranja ventila, kontrolišući destinacije goriva i značajno poboljšavajući ekonomičnost čak i pri najvećim opterećenjima.

Nova 500X linija benzin motora je kompletirana pouzdanim 1,6 E-Torq sa 110 KS, koji stiže u kombinaciji sa ručnim prenosom i pogonom na prednjim točkovima, i koji je sada unapređen kako bi ispunio Euro 6/D – TEMP standard smanjenja zagađenja. Tri MultiJet II turbodizel motora sa stop-start funkcijom takođe su unapređeni i sada su usklađeni sa Euro 6/D – TEMP standardom. Sa novim 500X dolazi opcija od tri turbo dizel motora sa MultiJet II tehnologijom, razvijenom i patentiranom od strane FCA grupe, koja je sada unapređena sa selektivnom katalitičkom redukcijom (SCR) kako bi model bio usklađen sa Euro 6/D - TEMP standardom.

Ovo su tri dostupna zapreminska kapaciteta 1,3 litre, 1,6 litara i 2,0 litre. Preciznije govoreći, MultiJet II motor koji proizvodi 95 KS uparen je sa ručnim menjačem i pogonom na prednjim točkovima, dok MultiJet II od 1,6 litara i 120 KS dolazi u kombinaciji sa šestostepenim ručnim ili automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom i pogonom na prednjim točkovima. MultiJet II pogonska jedinica od 2,0 litara i 150 KS donosi devetostepeni automatski menjač i pogon na sva četiri točka. Kako bi se obezbedila maksimalna efikasnost, svi dizel motori u sebi sadrže novi sistem koji u jednoj jedinici spaja SCR sa ubrizgavanjem sredstva AdBlue, u cilju smanjenja ispuštanja azotnih jedinjenja (NOx) i filter čestica čađi (DPF) kako bi se čestice (PM) uhvatile i njihov broj se smanjio.

Ovo znači da motor postiže najviši mogući nivo usklađenosti sa ekološkim standardima za dizel sisteme na današnjem tržištu, pri tom ne žrtvujući performanse. Krive koje prikazuju snagu i obrtni momenat potvrđuju vrhunske osobine linije motora MultiJet II koji obezbeđuje svoju prepoznatljivi optimalni obrtni momenat pri niskom nivou obrta po minuti i u ovoj poslednjoj konfiguraciji. MultiJet II od 1,3 litre isporučuje 95 KS i najviši stepen obrtnog momenta ništa manji od 200 Nm pri 1500 rpm, dok MultiJet II od 1,6 litara obezbeđuje 120 KS i najviši obrtni momenat od 320 Nm pri samo 1750 rpm. MultiJet II pruža 150 KS i najviši obrtni momenat od impresivnih 350 Nm pri 1500 rpm.

Pored stila, bogatog sadržaja i besprekorne udobnosti, novi 500X odgovorio je na potrebe kupaca koji žele sisteme za pomoć u vožnji i povezanost, nudeći im uzbudljivu, udobnu i bezbednu vožnju.

Komentari(0)

sortiraj