FCA Iza scene - daleki sever i daleki jug

FCA je predstavila projekat Iza scene (What's behind)! Prvi put je prikazano šta se dešava „iza scene“ u fazama proizvodnje i razvoja FCA automobila

    foto: FCA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Ne tako uobičajena priča izašla je u vidu pet video zapisa koji govore da ispunjavanje najviših standarda kvaliteta, bezbednosti, pouzdanosti i komfora u svakom modelu zahteva stalan rad! Projekat FCA Iza scene (FCA What’s Behind) predstaviće mesta, ljude i tehničke aspekte svega što pominjemo, sada i sa prevodom na srpski jezik. U narednim danima na makina.rs možete pogledati odlične video zapise ovog čuvenog italijanskog proizvođača automobila.

Jedinstveni prikazi

Predstavljen projekat FCA „Iza scene“ je serija živopisnih dokumentarnih filmova koji svedoče o neverovatnim procesima upravo iza podijuma i javnosti pred koju vozila izlaze u složenim fazama istraživanja i razvoja vozila brenda FCA - po prvi put, FCA otvara vrata svojih operativnih centara širom sveta. Svi ljubitelji automobilizma mogu da uživaju u jedinstvenom, specijalnom prikazu svih metodičnih aktivnosti inženjera i tehničara koji bez prestanka rade kako bi garantovali kvalitet, bezbednost, pouzdanost i komfor proizvoda u svim uslovima.

Zato se zahtevna testiranja, provere, validacije i stres testovi obavljaju u najekstremnijim predelima. Strukturna validnost svakog test projekta je ključni element aktivne bezbednosti, i optimalno bi bilo da se izmeri u različitim uslovima, počevši od temperatura od minus 40°C u Arjeplogu u Švedskoj, do plus 40°C u Apingtonu u Južnoj Africi.

Mesto gde se istorija i budućnost spajaju

Mesta i konteksti čine prvu tematsku sekciju serijala FCA Iza kulisa - ledeni svet severne Švedske i pustinje Južne Afrike tema su prve dve epizode ove dokumentarne serije, dok će naredne epizode pokrivati posete drugim FCA centrima za izvrsnost kao što su Poligon Baloko (Probna staza Balocco), Centar za bezbednost i centar za istraživanje „Centro Ricerche Fiat“ u Orbasanu (provincija Torino). Svi tehnički centri za istraživanje i razvoj poslednje generacije: eksperimentalni centri, staze za testiranje, tehnološka postrojenja i kancelarije posvećene postizanju potpunog kvaliteta.


Paljenje automobila - sinteza beskrajnih operacija

Kada se istraže mesta gde se istorija i budućnost FCA grupe pišu svakodnevno, Iza scene će istražiti konkretnije teme kao što su ekonomičnost motora, tehnologija, pažnja za detalje, komfor i zadovoljstvo pri vožnji, plus aerodinamika i režimi vožnje. Kada sednete za volan automobila FCA grupe i iskusite sve njegove vrline, od jednostavnosti paljenja motora do manevrisanja i uživanja u njihovoj bezbednosti, tihom radu, elanu i prianjanju na put, to vam omogućava dugačak, kompleksan, zahtevan i stalan proces. Projekat FCA Iza kulisa otvara vrata grupe kako bi otkrio ogromne količine posla i znanja koje se koriste za razvoj svakog modela.

Arjeplog - FCA poligon za testiranje (Proving Ground)

Arjeplog je grad u severnoj Švedskoj koji se prostire na oko 14.500 km2, i u kome se nalazi FCA poligon za testiranje (Proving Ground). Arjeplog nudi idealne uslove i postrojenja za testiranje automobila u ekstrenim uslovima niskih temperatura. Njegova nadmorska visina je slična Islandovoj i temperatura može da padne do -40°C, ali bezbednost je glavni prioritet.

Prisustvo brojnih zamrznutih jezera nudi veliki broj kilometara staza za testiranje s mnogobrojnim, bezbednim putevima za evakuaciju. Još jedna prednost, s obzirom na takmičarsku prirodu sektora, jeste to što je oblast izolovana - nalazi se na oko 1.000 kilometara od Stokholma i Severnog rta, što garantuje maksimalnu diskreciju. Ledeni prekrivač je nepopustljiv, i to omogućava specijalizovanim tehničarima da ponovno vrše testiranja kako bi fino podesili sisteme za klimatizaciju, odleđivanje i odmagljivanje, kao i da provere performanse svih materijala, i vreme reagovanja mnogih aktivnih sistema vozila.

Pored toga, spektakularni zaleđeni pejzaž obezbeđuje klizave površine na kojima su napravljene ogromne snežne staze i nizbrdice. One se koriste za obavljanje brojnih testova, od podešavanja osovine vozila do kinematike (popustljivost materijala je ovde smanjena na nulu) i ponovna testiranja guma, kočnica, kontrolnih sistema, prianjanja i sistema diferencijala. Sve mora da radi savršeno čak i u najtežim situacijama!

Apington - testiranje na vrućini

Ako s jedne strane polarne temperature Arjeploga pružaju grupi FCA savršene uslove za testiranje na hladnom vremenu, Apington je s druge strane idealan za testiranje po surovoj vrućini. Kao grad u severnom delu Južne Afrike, blizu granice s Bocvanom i Namibijom, Apington se nalazi na ivici pustinje Kalahari, u blizini ogromnog parka Kgalagadi, čije ime na jeziku Bantu znači „mesto bez vode“.

Apington je jedan od najvrelijih predela u Južnoj Africi i pruža optimalne uslove za evaluaciju uticaja maksimalnih temperaturnih ekstrema, prašine i suvoće vazduha na ispravno funkcionisanje vozila. Kako bi se obezbedila pouzdanost u svim uslovima, komponente i sistemi vozila podvrgavaju se besumučnom testiranju - motori, klima uređaj, bezbednosni sistemi i materijali moraju da pretrpe sve vremenske i terenske uslove. U ovom delu Južne Afrike, klima je stalno vrela, što omogućava da se obavi fino podešavanje testova iznova.

Komentari(0)

sortiraj