Ekskluzivno - Prve fotografije Škode Rapid iz 1938. godine

Muzej Škodinih automobila u Čačku uskoro će biti bogatiji za još jedan stari automobil, a foto arhiva makina.rs bogatija za prve i jedinstvene slike u Srbiji

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>


Reč je o modelu Škoda Rapid proizveden 1938. godine! Ovaj jedinstveni primerak u Srbiji, a i šire, uskoro će stići u Muzej Škodinih automobila. Najstariji član automobilske postavke se „doteruje“ u prostorijama kompanije Auto Čačak, tačnije, u limarsko-farbarskoj radionici.

Proizveden davne 1938. godine

Naime, makina.rs imala je jedinstvenu priliku da na kratko vidi i slika ovog staro-novog lepotana na četiri točka. Zaposleni u limarsko-farbarskoj radionici u punom sastavu svakodnevno rade i doteruju Rapid, pazeći da nešto što je „skrojeno“ davne 1938. godine ne oštete i svaki orginalni deo postave na svoje mesto i vrate u mladost ovog krupnog momčinu.

Ugrađeni originalni delovi

Kako su nam rekli u Auto Čačku, na Rapidu se ugrađuju svi originalni delovi. Njegov spoljašnji izgled krasiće crna boja, a u unutrašnjost vozila, kao i delu ka haubi je drveni deo koji je i ulepšavao ovog četovortočkaša davne 1938. godine. Ispod haube se nalazi originalni benzinski agregat od 998 kubnih centimetara sa 33 konjske snage. Mogao je da razvije 100 km/h, a njegova potrošnja je bila između 11 i 12 litara. Ovaj automobil se proizvodio od 1935. do 1947. godine!

Marija Kostić

-Svi u našoj kompaniji svakodnevno pratimo kako napreduju radovi na modelu Škoda Rapid iz 1938. godine. Svaki mali pomak u radu na ovom jedinstvenom automobilu u Srbiji je ogromna radost za sve nas. Kada bude kompletno sređen, zauzeće svoje počasno mesto u muzeju sa ostalim Škoda automobilima! Posetioci će moći da vide jedinstveni primerak, koji će biti najstariji model među postavkom naših izuzetno vrednih automobila. Limarski i farbarski radovi, kompletna reparacija vozila urađena je u radionicama Auto Čačka - rekla je za makina.rs Marija Kostić, marketing menadžer Auto Čačka.

Jedan od tri Škoda muzeja na svetu

Kao što smo ranije pisali, u Čačku se nalazi jedini muzej Škodinih oldtajmera u svetu pored muzeja u Mladoj Boleslavi u sklopu Škodine fabrike i jedan u Danskoj. Kada model Rapid bude uređen i postavljen Auto Čačak može s ponosom da kaže da stoji rame uz rame sa mnogim automobilskim muzejima širom sveta.

U prostoru dela kuće Auto Čačak na ukupno 220 kvadratnih metara, izloženo je devet Škodinih automobila. Trenutno je najstariji oldtajmer Škoda Tudor, model iz 1949. godine. Izloženi četvorotočkaši su uvezeni iz Češke i svi do jednog su originalni! Pojedine komponente su zamenjene, sa originalnim Škodinim delovima. Limarski i farbarski radovi, kompletna reparacija vozila urađena je u radionicama Auto Čačka.

U ovom jedinstvenom muzeju automobila u Srbiji nalazi se i veliki broj priznanja i nagrada od osnivanja firme, mnogobrojni pehari, mali automobili i još mnogo stvari koje pokazuju sve ono čime se ranije ova automobilska marka bavila i decenijama unazad stvarala. Inače, Auto Čačak je jedini prodavac u Evropi kome je Škoda odobrila da otvori muzej van Češke! Ukoliko ga posetite, shvatićete koliko je ljubavi uloženo u eksponate i celokupan prostor od 220 kvadratnih metara. Zaposleni su se potrudili da jedinstvenom tablom i kratkim podacima prikažu istorijat izloženog četvorotočkaša. Svi delovi na oldtajmerima su originalni.

Radno vreme od 8 do 16 časova

Najskuplji model sa kompletnom restauracijom je Škoda Felicia u kabriolet verziji koštao je oko 40.000 evra. Muzej je otvoren od ponedeljka do petka, a radno vreme je od 8 do 16 časova, a subotom od 8 do 12 sati. Ulaz je besplatan za sve posetioce.

Dragan Stanimirović

Komentari(0)

sortiraj