EKOauto 2019. godine u Srbiji je Toyota Corolla 1.8 Hybrid

Robertu Lukiću, direktoru Toyota Srbija statuetu simbol priznanja za najbolji automobil u odnosu na životnu sredinu uručio je Goran Trivan, ministar za zaštitu životne sredine u Vladi Republike Srbije

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Polazeći od činjenice da zaštita životne sredine postaje sve veća i vidljivija, posebno uzimajući nastojanje naše države da doprinese razvoju i unapređenju zaštite životne sredine i očuvanju prirodnih resursa, kroz promociju ekološki prihvatljivih saobraćajnih sredstava na tržištu Republike Srbije, Privredna komora Srbije, Agencija za zaštitu životne sredine, Agencija za bezbednost saobraćaja, Centar za motorna vozila AMSS, Centar za promociju održivog razvoja i kompanija Metro Market organizovali su osmu godinu za redom izbor za automobil sa najboljim performansama u odnosu na životnu sredinu - EKOauto godine u Srbiji.

U konkurenciji 12 automobila

U konkurenciji se našlo dvanaest novih modela automobila iz aktuelne produkcije, i to BMW 3 Series, Citroen C4 Cactus, Ford Focus, Honda CR-V, Kia Ceed, Mercedes-Benz A-Class, Opel Combo, Peugeot 508, SEAT Arona, Suzuki Jimny, Toyota Corolla i Volvo S60. Na osnovu Pravilnika i tačno utvrđenih kriterijuma i metodologije ocenjivanja odluku je doneo stučni žiri na čijem je čelu mr Dušan Stokić (Služba za životnu sredinu, tehničke propise, kvalitet i društvenu odgovornost Privredne komore Srbije), Filip Radović (Agencija za zaštitu životne sredine), Milan Božić (AMSS - Centar za motorna vozila), Dr sci med Vladimir Resanović (Klinički centar Srbije), Branislava Jovičić (Centar za promociju održivog razvoja) i Zlatko Mitić (Metro Market - Tržišne komunikacije u oblasti automobilizma).

Da bi žiri meritorno odlučivao uvoznici automobila koji su se našli u kokurenciji dostavili su podatke o konkretnim modelima za koje su smatrali da su u pogledu uticaja na životnu sredinu ekološki najprihvatljiviji, a nalaze se u prodaji ili će se naći na tržištu Srbije do 31. marta 2019. godine. Ključni kriterijumi, u pogledu životne sredine, zajedno sa težinskim koeficijentima, po značaju su potrošnja goriva (30%), emisija štetnih materija (30%), mogućnost reciklaže (20%), buka (10%), zapremina motora (5%) i snaga motora (5%).

Članovi stručnog žirija detaljno su analizirali sve pristigle prijave i vrednovali ih na osnovu podataka i informacija dobijenih od autorizovanih zastupnika automobilskih brendova. Držeći se prethodno utvrđenih pravila i procedura za sprovođenje postupka izbora EKO automobila godine u Srbiji (Pravilnik o izboru EKO automobila godine u Srbiji i Metodologija izračunavanja i rangiranja), doneta je konačna odluka o tome da je EKOauto 2019. godine u Srbiji Toyota Corolla 1.8 Hybrid.

Statueta Robertu Lukiću

Robertu Lukiću, direktoru Toyota Srbija stautetu simbol priznanja za najbolji automobil u odnosu na životnu sredinu uručio je Goran Trivan, ministar za zaštitu životne sredine u Vladi Republike Srbije. Do sada, titulu EKOauto godine u Srbiji, poneli su Honda Civic 5D I-DTEC (2012), Peugeot 208 1.4 e-HDI (2013), Dacia Logan MCV 1.5 dCi (2014), Mazda 2 1.5d (2015) i Mercedes-Benz GLC 350e 4Matic (2016), Citroen C3 1.6 Hdi (2017) i Opel Crossland X B1.6DT Ecoflex (2018).

U skladu sa proklamovanim ciljem izbora automobila sa najboljim performansama u odnosu na životnu sredinu da se promoviše etičko ponašanje i podizanje svesti o potrebi za očuvanjem prirodnih resursa, zaštita životne sredine i korporativna odgovornost žiri je i ove godine dodelio posebno priznanje koje je pripalo Stalnoj konferenciji gradova i opština (SKGO) za organizovanje akcije „Dan bez automobila u gradovima i opštinama“ u okviru Evropske nedelje mobilnosti kojom se podstiču alternativni vidovi saobraćaja u odnosu na motorizovane čime se smanjuje korišćenje putničkih automobila i poboljšavaju uslovi za javni saobraćaj, kretanje biciklista i pešaka.

Prošlogodišnja tema kampanje bila je kombinovanje različitih vidova prevoza pod sloganom "Kombinuj i kreći se" u koju se uključilo više od 2.600 gradova i opština iz 50 država sa više od 250 miliona stanovnika. U ime SKGO, nagradu je od Dušana Stokića primio Miodrag Gluščević, šef Odeljenja za komunalna pitanja, urbanizam i životnu sredinu SKGO. Pored gospodina Gluščevića, dodeli nagrade prisustvovali još i Klara Danilović, Ljubinka Kaluđerović, Jana Pavlović i Miloš Obradović.

Toyota Corolla 1.8 Hybrid

Toyota je je već dugo globalni lider u automobilskoj industriji. Hibridna tehnologija, koja ujedno obuhvata i znanje stečeno kroz proizvodnju ekološki prihvatljivih vozila tokom dugog niza godina, postavljena je od strane Toyote kao ključna tehnologija u automobilskoj industriji za zaštitu životne sredine u XXI veku.

Od lansiranja prve generacije Priusa 1997. godine, Toyota je postepeno ugrađivala hibridnu tehnologiju i u ostale modele – od kompaktnog Yarisa do nove Corolle. Potpuno nova Corolla zrači dinamičnijim izgledom, donoseći i potpuno novi hibridni pogon sa funkcijom samopunjenja tako da nova generacija najprodavanijeg Toyotinog modela u čitavoj automobilskoj industriji označava i početak Toyotine strategije dvostrukih hibrida.

Svi osnovni modeli sada su dostupni sa izborom od dva hibridna pogonska sistema. Jedan od njih sastoji se od klasičnog SUS motora zapremine 1,8 litara koji razvija snagu od 122 KS, koji nudi sve odlike četvrte generacije hibridnog sistema, uključujući poboljšani odziv i linearnost uz tradicionalne pogodnosti kao što su mala potrošnja goriva i opuštena vožnja. Četvrta generacija 1,8-litarskog samonapajajućeg hiridnog sistema razvija 122 KS/90 kW uz obrtni moment od 142 Nm, a sa dodatom snagom od 53 kW/600V elektromotora koji razvija maksimalni obrtni moment od 163 Nm.

On je tih, intuitivan, brzo reaguje i ima samodovoljnu EV tehnologiju koja ne zahteva priključivanje na punjač. Troškovi održavanja su niski, nudi velike uštede u gorivu, kao i nisku emisiju CO2 i može da podnese do 50 osto ukupnih svakodnevnih relacija.

Poseduje četiri cilindra, 1,797 cm3, DOHC, kao i Atkinson Cycle sistem sa mnoštvom prednosti koje su dizajnirane da povećaju efikasnost na planu potrošnje goriva, ubrzanja i smanjenja buke. Performanse Corolle Sedan Hybrid opremljene 1,8 litarskim agregatom su ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11 sekundi, a maksimalna brzina projektovana je na 180 km/h. Potrošnja goriva kod Sedan verzije iznosi minimum 3,4 l/100 km, a njegova emisija CO2 je samo 77 g/km (WLTP: 100 g/km).

Manifestacija EKOauto godine u Srbiji treba da doprinese podizanju svesti građana o očuvanju prirodnih resursa, manje štetnom uticaju automobila na životnu sredinu i čoveka od već postojećih na tržištu, pozitivnom uticaju na korisnike/građane da osim uobičajenih elemenata za kupovinu automobila (dizajn, cena, i sl.), razmatraju i aspekte zaštite životne sredine (potrošnja, emisija štetnih materija, reciklabilnost, materijali i dr.), potrebi da se razmišlja o celokupnom životnom ciklusu automobila - ne samo o upotrebi, već i o fazi projektovanja i proizvodnje (upotreba materijala, potrošnja energije...), kao i o fazi post-upotrebe (reciklaža, opasne supstance), dodatnom podsticanju proizvođača i uvoznika da se u ponudi, i na domaćem tržištu, nađu „ekološki podobni“ automobili, kao i društveno odgovornom ponašanju i etičkom poslovanju.

Komentari(0)

sortiraj