Dobar za gradske pustolovine

Na testu makina.rs našao se novi nemački četvorotočkaš Volkswagen Polo, koji se u gotovo svim segmentima pokazao u punom sjaju





Novi Polo je moderan automobil, na prvi pogled osvaja svojim dizajnom i reklo bi se lepši od svih svojih prethodnika. Odličnim dizajnom, snažnim proporcijama i najvišim zahtevima u pogledu kvaliteta, nova Volkswagen-ova uzdanica sada izgleda „top“. Imali smo priliku da vozimo ovog gradskog mališana kod kojeg se ispod haube nalazio trocilindrični agregat 1.0 sa motorom snage od 75 KS. Ovaj četvorotočkaš je ostavio veoma pozitivan utisak, pre svega zbog precizne i veoma udobne vožnje i zato smo ga ocenili sa odličnom ocenom.

Kvalitetan pre svega

Kod pola odmah čim sednete u „sedlo” na prvi pogled se izdvaja kvalitet unutrašnjosti, funkcionalnost i dobra preglednost gde god sedeli u vozilu. Krase ga lep dizajn, mišićava karoserija, fino izvajani farovi, povezani uskom rešetkom hladnjaka. Njegova spoljašnjost je moderna. Izražajnog oblika prednja svetla daju savremen i upečatljiv izgled, a branik i maska su dobro integrisani u karoseriju. Dizajn bočnih strana dodatno naglašava njegov zanimljiv i izvajan izgled.

Ono što se u njemu na prvu loptu vidi jeste da je fino prostran i da ima maksimalno uređen enterijer sa kvalitetnim površinama, sportskim trokrakim upravljačem i izobiljem pregrada za odlaganje sitnica. Ono što treba napomenuti jeste da je kontrolna tabla veoma pregledna. Postavljena je direktno u vozačevo vidno polje i u svakom trenutku će vas informisati o svim bitnim parametrima vožnje. Dobra pozicija sedenja rasterećuje vozača, dok putnici uživaju u komotnom prostoru za noge i odličnoj udobnosti za ovu klasu vozila. Ono što je najbitnije da vozač u svom prostoru ima odličnu funkcionalnost i dobru preglednost, a svi prekidači i elementi rukovanja se nalaze nadohvat ruke. Tokom noći kabina je osvetljena umirujućim ambijentalnim svetlom, a dodatnu svetlost u vozilu krase i najnovije audio i navigacione komande. Pored toga što je enterijer od prethodnika znatno unapređen, sada ima i odeljak za odlaganje mobilnog telefona sa opcijom induktivnog punjenja.

Dinamičan benzinski agregat

Izuzetno dinamičan benzinski agregat je vrlo ekonomičan. Moramo priznati da mu nismo cepali gume, već smo bili umereni u vožnji poštujući saobraćajne propise. Papučicu gasa smo stisli na maksimum kada smo hteli ovom lepotanu da „nabijemo kompresiju” i vidimo kako se ponaša na velikim brzinama, kao i koliko se skala na cajgeru penje. Njegova startnost je na zavidnom nivou. Od nule do stotke ubrzava za 11 sekundi, a maksimalnu brzinu koju je razvio bila je 160 km/h. Ono najbitnije je da i pri tolikoj brzini agregat zbog dobre izoglacije nije bučan, a vozilo se u tim trenucima pokazalo kao stabilno i izuzetno precizno na putu.

Potrošnja mu je izuzetno skromna i u gradskoj vožnji iz rezervoara istera 6,5 litara benzina, dok je na otvorenom putu, pri brzini do 110 km/h potroši svega 4,9 litara. Provereni petostepeni manuelni menjač je više nego precizan. U svoje pregrade ulazi s „malim prstom”. Prtljažni prostor je solidan i u njega se mogu smestiti dve veće putne torbe. Novi Polo je dugačak nešto malo više od četiri metra, širok je 1,7, u visinu se proteže na 1,43, a međuosovinsko rastojanje je skoro 2,5 metara.

Odličan gradski automobil, ali skup

Ono što za kraj možemo reći, novi Polo je odličan gradski četvorotočkaš, ali se prodajnom cenom ne može pohvaliti. Verzija Pola koju smo mi vozili u paketu opreme Comfort košta 15.740 evra. Najjeftiniji model je 14.939, a najskuplja verzija je 19.706 evra sa DSG menjačem i benzinskim agregatom od 1.0 TSI sa motorom snage 115 KS. Međutim, ko ima novca i ova suma mu ne predstavlja veći problem, sa ovim četvorotočkašem može doživeti, pored gradske vožnje, brojne pustolovine kako na moru, tako i na planinama.

Tekst

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 1.0

Snaga 75 KS

Maks. Brzina 160 km/h

Ubrzanje 0-100 11 sekundi

Potrošnja 4,9-6,5 l

Cena: od 14.939 do 19.706 evra

Više slika novog Pola možete videti na našoj Facebook stranici makina.rs

Komentari(0)

sortiraj