Dacia postala treća najprodavanija marka na tržištu privatnih kupaca u Evropi

Prodaja marke Dacija je porasla za 3 odsto u 2021. godini na gotovo 537.095 prodatih vozila na tržištu pogođenom globalnom pandemijom i nestašicom elektronskih komponenti

    foto: Dragan Stanimirović, Dacia
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Na tržištu putničkih automobila za privatne kupce ostvarila je rekordni tržišni udeo od 6,2 odsto i po prvi put u istoriji je postala jedna od tri najprodavanije marke na tržištu privatnih kupaca u Evropi. Za ovaj rezultat su zaslužne uspešne nove generacije Dacia Sandera (više od 226.000 prodatih primeraka) i Dacia Dustera (više od 186.000 prodatih primeraka).

Sandero najprodavaniji model

Sandero je najprodavaniji model na tržištu privatnih kupaca u Evropi još od 2017. godine , dok je Duster najprodavaniji SUV na tržištu privatnih kupaca u Evropi od 2018. Dacia Spring, u prodaji od marta 2021. godine, do sada je prodat u 27.876 primeraka, zbog čega već sada zauzima vodeće mesto na tržištu električnih vozila. Za samo devet meseci prmljeno je više od 46.000 narudžbina za ovaj model.

Rast prodaje i tržišnog udela

Dacia je u prošloj godini prodala 536.870 primeraka na tržištu koje je održalo stabilnost, uprkos globalnoj pandemiji i nestašici elektronskih komponenti i tako ostvarila rast od 3,1 odsto odnosu na prošlu godinu. Tržišni udeo marke Dacia ukupno se povećao za 0,1 postotna boda na 3,5 odsto. Ovaj rast se uveliko pripisuje popularnosti nove ponude modela među privatnim kupcima. Dacia je na evropskom tržištu privatnih automobila ostvarila rekordni udeo od 6,2 odsto i po prvi put je postala treća najprodavanija marka na tom tržištu.

Dacia je vodeći proizvođač privatnih automobila u Francuskoj i Rumuniji i jedna od pet najprodavanijih marki na još nekoliko evropskih tržišta (Italija, Španija, Portugalija, Belgija, Austrija, Poljska, Češka Republika, Mađarska i Hrvatska). U Nemačkoj se smestila među deset najprodavanijih marki, u Srbiji je završila na šestom mestu u ukupnom plasmanu, dok je u Maroku zadržala vodeći položaj. Prodajni uspeh na tržištu privatnih kupaca duguje uspešnim novim generacijama modela Sandero i Duster.

Dacia Sandero je prodat u 226.805 primeraka u 2021. godini, pri čemu 90 odsto ukupne prodaje odlazi na treću generaciju modela. Sandero je i u 2021. godini bio vodeći model na evropskom tržištu privatnih kupaca, što je peta godina zaredom na toj poziciji. U nekim zemljama je Sandero najprodavaniji automobil u svim kategorijama kupaca, što ga čini drugim najprodavanijim automobilom u Evropi. Za njim ne zaostaje ni Duster koji od 2018. godine nosi titulu najprodavanijeg SUV-a na tržištu privatnih kupaca. Sa ukupno 186.001 prodatih primeraka u prošloj godini, prodaja Dustera je dostigla brojku od dva miliona otkako je predstavljen 2010. godine.

Model čija je službena prodaja počela u martu, Dacia Spring, već je ostvario uverljiv uspeh na tržištu električnih automobila sa 27.876 prodatih primeraka i više od 46.000 narudžbina primljenih do kraja 2021. Dizajniran da učini električne automobile što pristupačnijim za svakodnevnu upotrebu, Spring je postao merilo na brojnim tržištima, a čak se 80 odsto kupaca Springa upravo zbog njega po prvi put odlučilo da kupi neko vozilo marke Dacia.

Raznovrsna ponuda koja uključuje verzije višeg nivoa

Iako je Dacijina ponuda osmišljena kako bi kupcima ponudila samo ono najvažnije, kupci sve češće biraju verzije sa boljom opremom - 90 odsto kupaca Dacije Spring je odabralo verziju Comfort Plus, 70 odsto prodatih primeraka modela Sandero u Evropi otpada na verziju Stepway, dok je 60 odsto kupaca modela Duster odabralo nivo opreme Prestige. Popularnost opremljenijih verzija je opravdana prilivom novih kupaca (60 odsto) koji do sada nisu kupovali vozila Renault Grupe. Istovremeno je 75 odsto Dacijinih kupaca odlučilo da zameni svoj automobil novim modelom marke Renault Grupe.

Dacia u Srbiji

U Srbiji je Dacia 2021. prodala 1675 vozilo što je 5 odsto više u odnosu na 2020. godinu i zauzela 6. mesto na ukupnom tržištu sa gotovo 5,5 odsto tržišnog udela. Marka Dacia je postigla zavidan rezultat na tržištu lakih komercijalnih vozila gde je u ukupnom plasmanu zauzela drugo mesto sa 9,7 odsto tržišnog udela, zahvaljujući modelima Duster N1 i Dacia Dokker. Najbolji uspeh je Dacia je ostvarila na tržištu privatnih kupaca B segmenta gde je Sandero Stepway zauzeo prvo mesto sa 27 odsto tržišnog udela, a model Logan se u istom segmentu pozicionirao na šesto mesto sa 6,7 odsto tržišnog udela. Time je praktično svaki treći kupac ovog segmenta izabrao jedno Dacia vozilo.

Dacia Duster je godinu završio na petom mestu na tržištu privatnih kupaca C-SUV segmenta sa 5,5 odsto tržišnog učešća. U 2021. godini Dacia je značajno uvećala udeo ekoloških motora sa LPG pogonom u svojoj prodaji. Čak 15 odsto vozila od ukupne prodaje je prodato sa ovom verzijom, dok je udeo privatnih kupaca koji biraju ovaj pogonski agregat još viši, i predstavlja 27 odsto od ukupnog broja prodatih vozila privatnim kupcima, što je Daciju postavilo na prvo mesto najprodavanijih modela privatnim kupcima sa LPG pogonom. Interesantno je da i u Srbiji kupci prate trend koji je izražen u ostatku Evrope, i biraju bolje opremljene verzije, što je izraženo na modelu Sandero, gde privatni kupci biraju skoro 50 odsto vozila u najvišem nivou opreme.

Pozitivna predviđanja za 2022. godinu

Dacia Jogger će obogatiti ionako uspešnu ponudu marke u 2022. godini. Ovaj novi porodični automobil sa sedam sedišta je namenjen kupcima koji traže udobno, prostrano i prilagodljivo vozilo. Dacijin strateški plan se nastavlja i u 2022. godini, kada bi na nivou mreže (u prvoj polovini godine) i kroz osvežavanje ponude (do kraja godine) trebao da zaživi novi identitet marke.

Denis Le Vot

-Dacia je danas istinski pokretač rasta Renault Grupe. Čak 60 % kupaca Dacije je po prvi put kupilo neki model Renault Grupe, dok je 75 % vlasnika Dacije pri kupovini novog vozila ostalo pri nekom od modela Grupe - izjavio je Denis Le Vot, glavni direktor marki Dacia i Lada. - Za ovakav uspeh su prvenstveno zaslužne bogatije opremljene verzije svih naših modela koje su izbor većine kupaca. Rast tržišnog udela i prodaje dokazuju da Dacia osvaja sve širi spektar kupaca. Dacia u 2022. otvara novo poglavlje i nastavlja da sprovodi strateški plan, prvenstveno kroz predstavljanje Joggera i izgradnju novog identiteta marke.

Komentari(0)

sortiraj