Da li vam je automobil nekad prebacio režim rada u safe mode

Danas skoro svako vozilo ima sistem kojim upravlja kompjuter. Razni senzori upozoravaju da nešto ne funkcioniše u sistemu ili nas obaveštavaju o mogućim kvarovima

    foto: TS Božec
    Podeli




Kada kompjuter putem senzora ne dobija informacije koje su u skladu sa regularnim funkcionisanjem vozila, automatski se automobil prebacuje u safe mode, što ima za cilj da spreči veću štetu i ozbiljnije kvarove. Vožnja u safe mode-u se nikako ne preporučuje, najpre zbog bezbednosti, a onda i zbog mogućih većih oštećenja. Vozilo u Safe Mode-u nema dovoljno snage, ne može da postigne mnogo obrtaja, tako da je motor pod velikim opterećenjem. Preporuka je da odmah zakažete termin servisa, da stručna lica nakon dijagnostike precizno utvrde šta je kvar.

Kada otkaže turbina

U najvećem broju slučajeva, safe mode kod automobila sa turbo motorima se pali kada je problem sa manjkom ili viškom pritiska u okviru turbokompresora. To primetite kada vam motor nema dovoljno snage, kada ne „vuče“ i kada pri određenom broju obrtaja direktno ode u safe mode, što dosta ograničava samu vožnju, kažu za makinu.rs u www.turboservisbozec.rs.

MAP senzor je senzor pritiska vazduha u usisnom sistemu i šalje podatke računaru da li je pritisak veći ili manji od dozvoljenog. Problem može da bude i u usisnom sistemu, sa ventilima turbine ili geometrijom. U svakom slučaju neophodno je obratiti se turbo servisu odmah, jer ako je problem sa pritiskom u turbokompresoru ili ako je geometrija zakazala mora se uraditi hitan remont turbine. Snaga motora direktno zavisi od sagorevanja goriva i vazduha, što je daleko efikasnije uz ispravan turbokompresor.

Šta raditi kada se safe mode uključi u toku vožnje

Bez panike, to je sistem koji je predviđen da sačuva motor od daljeg oštećenja, što znači da onog trenutka kada se pojavi treba da bude upozorenje i uvek se javlja pre nego što problem postane mnogo ozbiljan. Ako je moguće, odmah pošto primetite safe mode, odvezite se do prvog servisa na dijagnostiku, da biste znali šta od delova otkazuje ili je već otkazalo.

Ako dijagnostika pokaže kvar na turbini, odmah zakažite termin u turbo servisu, što zbog stručnosti, što zbog garancije koju specijalizovani turbo servisi pružaju. Ako niste u mogućnosti da se odvezete direktno u servis, preporuka je da se isključite iz vožnje i eventualno pozovete šlep službu koja će vas uslužno prevesti do određene lokacije. Bićete ograničeni na niže prenose, što znači dosta sporu vožnju i nemogućnost preticanja, što može da bude vrlo nebezbedno i zbog toga je preporuka da se što pre utvrdi uzrok kvara kako bi se auto vratio u normalan režim rada.

U svakom slučaju, ne treba da brinete, za sve postoji rešenje. Preporuka je da se odmah uradi dijagnostika, da se utvrdi uzrok za safe mode. Nakon toga, ako je reč o kvaru na turbokompresoru, imate dve opcije – da zakažete termin za turbo servis ili da nam demontiranu turbinu pošaljete poštom.

Komentari(0)

sortiraj