​Corsa nastavlja uspešnu priču

Predstavićemo jednu uspešnu priču u pet činova - od A do aktuelnog modela. Reč je o nemačkoj mezimici Opel Corsa





Peta generacija bestselera Opel Corsa zaokružila je brojku od čak 13 miliona proizvedenih vozila do danas. Uspešnu priču i dalje „tera” poslednja generacija ovog modela. Nemački Opel može biti samo ponosan na svoj novi model Corsa.

Ovaj četvorotočkaš izgleda dinamično i maksimalno praktično. Ono što treba reći u ovoj priči jeste da je peta generacija popularne Corse ponovo preuzela ulogu bestselera, jer je ovaj nemački automobilski gigant ovog meseca primio 750.000 porudžbina za svoj aktuelni model iz B segmenta. Moderni univerzalac je na taj način nastavio uspešnu priču koju je započela prva Corsa davne 1982. godine. Do danas, više od 13 miliona Opelovog predstavnika je proizvedeno računajući dosadašnje generacije.

-Corsa je jedan od naših najvažnijih modela u Evropi i na nju se odnosi oko četvrtina ukupne Opelove prodaje. U zavisnosti od verzije, to je savršen automobil za samce i parove, ali i za porodice - rekao je nedavno Peter Kispert, potpredsednik prodaje i postprodaje „Opela”.

Corsa ne samo što je osvojila srca kupaca, već je tokom godina sakupila brojna priznanja, uključujući i nedavnu titulu za „Mali automobil godine 2016.“ u Irskoj, zvanje „Ekološkog automobila 2016.“ u Letoniji, „Najracionalniju automobilsku kupovinu 2015.“ i titulu „Šampiona vrednosti 2015.“ u Nemačkoj, kao i AUTOBEST priznanje za najbolji automobil u Evropi u smislu „uloženo-dobijeno“ 2015 godine. Sve ovo pokazuje da je Opel Corsa prava Evropljanka. Postoje dobri razlozi za ovakav uspeh. Ovaj četvorotočkaš sjedinjuje prijatnu, modernu atmosferu i zabavu u vožnji sa vrhunskim tehnologijama iz viših automobilskih klasa. U malom bestseleru, Opelova filozofija dizajna, gde se vajarstvo susreće sa nemačkom preciznošću je oličena u sjajnom komforu i modernim sistemima asistencije, kao i najboljoj digitalnoj povezanosti sa Opel OnStarom i IntelliLink info-zabavnim sistemom. Corsin portfolio takođe impresionira moćnim i efikasnim turbo benzinskim, turbo dizel i TNG motorima.

Opel Corsa - Uspešna priča u pet činova

Prvi čin - od 1982.-1993. godine

Kao manja Kadetova „sestra“, Corsa A je debitovala u kompaktnoj, kratkoj formi, dužine 3,62 metra i sa izuzetno niskim, verovatno rekordnim koeficijentom otpora vazduha od samo 0,36. Uz to, imala je naglašene lukove točkova u stilu reli automobila. Glavni dizajner, Erhard Šnel, kreirao je mali sportski automobil oštrih, isklesanih linija, sa namerom da bude posebno zanimljiv „glavi porodice“. Glavni hit je bio model GSi sa 100 KS, a takođe je uveden i dizel motor. Proizvodna linija sastavljena od hečbek i nočbek modela sa dvoje vrata je proširena 1985. godine, kada se pridružio i popularni primerak sa petoro vrata. Corsa A je postala priznati, tržišno uspešni model sa 3,1 milionom prodatih primeraka.


Drugi čin - od 1993.-2000. godine

Uprkos uspehu prvog modela, u Riselshajmu je doneta odluka da se novajlija pozicionira kao „ljubimac dama“. Dizajner Hideo Kodama se dao na posao i kreirao mnogo zaobljeniju, mekšu Corsu, sa izraženim „tanjirastim“ farovima. Corsa B je bila deset centimetara duža i mnogo prostranija unutar kabine. Takođe su uvedeni viši bezbednosni standardi u segment, uključujući ABS, zaštitu od bočnog sudara i prednje vazdušne jastuke. Za posebna tržišta, pored hečbeka, Opel je ponovo u ponudu stavio nočbek, kao i karavan i pik-ap varijante. Benzinski motori su već tada posedovali tehnologiju elektronskog ubrizgavanja goriva i katalizatore, dok je GSi dobio 16 ventila, a dizel motor turbo punjač. Druga Corsa je bila uspešna širom sveta, a prodaja je dostigla brojku od četiri miliona.

Treći čin - od 2000.-2006. godine

Hideo Kodama je ponovo zamoljen da dizajnira formu Corse C. Stajling je bio svesno orijentisan ka uspešnom prethodnom modelu. Nova Corsa je ponovo porasla, i to za deset milimetara u dužinu. Uz to, posedovala je širi stav sa dužim međuosovinskim rastojanjem, što je u velikoj meri pripomoglo izdašnijem unutrašnjem prostoru. Po prvi put, karoserija je bila u potpunosti pocinkovana. Sofisticifani ECOTEC benzinci sa četiri ventila po cilindru i novi turbo dizel motori sa direktnim ubrizgavanjem goriva, obezbedili su snažnu pogonsku osnovu, nisku potrošnju goriva i najniže vrednosti kada je reč o emisiji izduvnih gasova - sve verzije su već tada bile u skladu sa strogim Evro 4 standardima. I ovaj model je takođe doživeo tržišni uspeh, prodata je u 2,5 miliona jedinica.

Četvrti čin - od 2006.-2014. godine

Kao i kod Corse B, verzije sa troje i petoro vrata su krenule odvojenim putevima. Model sa troja vrata je imala jedinstven dizajn u stilu kupea, ciljajući na sportski orijentisane kupce.

Verzija sa petoro vrata je postala prostrani, punokrvni porodični automobil. Corsa D je bila tek malo kraća od četiri metra. Sa Opelovom ecoFLEX tehnologijom, posedovala je Start-Stop sistem za uštedu goriva i veoma efikasne motore. Četvrta generacija je dostigla prodaju od 2,8 miliona vozila.

Peti čin - Od 2014...

Sa 750.000 porudžbina do sada, peta generacija Corse se takođe proizvodi u Opelovim fabrikama u Saragosi i Ajzenahu, u verzijama sa troje i petoro vrata. Ajzenah je takođe mesto gde se proizvodi Opel ADAM porodica, tako da Corsa ima manju „braću“, baš kao što je Kadet nekada imao nju.

Komentari(0)

sortiraj