Corolla - Kruna od cveća

Toyota Corolla proslavlja 52 godine postojanja. Prvi model sa ovim imenom počeo da se proizvodi još davne 1966. godine i jedan je od najpopularnijih automobila svih vremena

    foto: Toyota Srbija
    Podeli
  • Toyota Corolla - legendarni model
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>


Nijedan četvorotočkaš u istoriji ne može da se pohvali sa toliko dugovečnom popularnošću kao kompaktni Toyotin model. Od njenog nastanka do danas prodalo se više od 44 miliona Corolla, a svakih 40 sekundi negde na svetu se proda još jedan primerak. Od 1974. godine ona je broj jedan, sve vreme se nalazeći na prvom mestu najznačajnijih i najprodavanijih modela u automobilskoj istoriji.

Titulu najprodavanijeg modela na svetu drži od 1997. godine, kada je pretekla legendarni model Volkswagen Beetle, koji se prodavao od 1938. godine. Corolla je tada zauzela važno mesto u automobilskoj istoriji, kao model koji je motorizovao svet.

Dominira u prodaji širom sveta

Na listi najpopularnijih modela u istoriji, Corolla je takođe pretekla Golf, koji se nudi od 1974. godine, kao i Ford F,koji se proizvodi od 1948. godine. Japanski model je voljen zbog pouzdanosti, niskih troškova održavanja i estetike. Već nekoliko godina Corolla dominira u godišnjim prodajnim izveštajima. Svaki peti model koji proizvede Toyota je Corolla. U 2015. godini vlasnici širom sveta registrovali su preko milion primeraka neke generacije ovog modela. U 2013. godini 40-milioniti primerak 11. generacije je sišao sa proizvodnih traka. Danas skoro svaki kontinent ima fabriku u kojoj nastaje Corolla, a prodaje se u 150 zemalja.

Naziv Corolla označava krunu od cveća i deo je nezvanične tradicije davanja imena modelima japanskog brenda koja počinju sa „C“. U 1966. godini, kada je ovaj model imao tržišni debi, ponuda Toyote je sadržavala luksuzni model Crown i srednje-veliku Coronu. U sledećim godinama pridružile su im se Celica, Carina, Corsa (koja je negde nastupala kao Tercel), Camry i Cressida.

Shinischi Yasui, glavni inženjer poslednje generacije Corolle, objašnjava da je za popularnost ovog automobila najzaslužnija posvećenost principima koje je naglasio Tatsuo Hasegawa, šef tima koji je kreirao prvu generaciju - „Corolla donosi sreću i prosperitet ljudima širom sveta.

Nastanak popularne Corolle

Istorija modela Corolla počinje tokom ranih šezdesetih godina, u vreme kada je postajalo jasno da mala Toyota Publica sa motorom od 800 cm3 ne zadovoljava potrebe japanskog društva koje je rapidno ekonomski napredovalo. Ono što je bilo potrebno je automobil koji će da popuni prazninu između modela Publica i Corona, a koje će biti opremljeno motorom zapremine 1.5 litara.

Cena je trebalo da bude niska, kako bi mogle da je priušte porodice, a dizajn i oprema dovoljno atraktivni za ostvarenje sna srednje klase. Zadatak da razvije novi automobil dobio je inženjer Tatsuo Hasegawa, koji je imao reputaciju kompetentnog inženjera i tehnologa.

-Popularan automobil mora da zadovolji više različitih i često konfliktnih zahteva - rekao je Hasegawa i dodao: - Čak i kada obezbeđuje maksimalan komfor i vozi se veoma dobro, neće biti po ukusu kupaca ako je održavanje skupo većini vozača.

Dobar primer takvog pristupa je i izbor motora. Toyota se opredelila za nov vodeno hlađen četvorocilindarski motor, koji je dobio oznaku K, a koji je imao zapreminu od 1.100 cm3, što je bilo 0,1 litar veće od konkurencije. Dodatna zapremina je omogućavala veću snagu (60 KS) i viši nivo zadovoljstva u vožnji. Toyota Publica je bila previše mala za sve imućnije društvo, a Corona previše velika. Ono što je svima trebalo je automobil koji će se uklopiti između ova dva modela.

Generacija 1966 – 1970

Corolla je bila opremljena inovativnim, kompaktnim „mekferson“ oslanjanjem, koje se odlikovalo i manjom masom, a obezbeđivalo visok nivo udobnosti. Međutim, to je bio mehanizam koji do tada nije bio poznat inženjerima Toyote.

-Prvi prototip se raspao nakon što je prevezao samo 500 metara. Posle mnogo izmena u dizajnu, uspeli smo da dosegnemo perfekciju, pa smo koristili to oslanjanje i u budućim modelima - priseća se Hasegawa.

Prva Toyota Corolla je predstavljena u oktobru 1966. godine, neposredno ped otvaranje Salona automobila u Tokiju. Iste godine, 5. i 6. novembra, novi model je predstavljen na posebno organizovanim prezentacijama kod 86 oficijelnih dilera u Japanu. Model je bio ponuđen kao sedan, u verzijama sa dvoja i četvora vrata.

Corolla je postala senzacija

Čak 1,3 miliona ljudi je prisustvovalo prezentacijama, a veliko interesovanje je ubrzo preraslo u rekordnu prodaju. Do maja 1967. godine mesečna prodaja je već premašivala 10.000 primeraka. Istog meseca, Toyota je predstavila i karavan verziju. Prodaja je ubrzo premašila 167.000 primeraka u 1968. godini, odnosno 248.000 sledeće godine.

To je bio početak prve masovne proizvodnje u automobilskoj industriji. Upravo je Corolla učvrstila dominantnu poziciju Toyote na japanskom tržištu i kreirala je standard pojma „popularan automobil“, koji nedugo zatim je osvojila i sve svetske ulice…

Komentari(0)

sortiraj