Prva zakrivljena instrument tabla u novom Volkswagen Touaregu

Bosch predstavlja prvu zakrivljenu instrument tablu na svetu! Svetski debi Inovativnog kokpita u novom Volkswagen Touaregu

    foto: Dragan Stanimirović, Bosch
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Neverovatno dostignuće! Bosch donosi prvu zakrivljenu instrument tablu u kabinu vozila. Ono što je odavno stiglo u dnevne sobe i za pametni telefon, Bosch sada donosi na puteve kao prvu ove vrste u masovnoj proizvodnji.

Stefen Berns, predsednik divizije Car Multimedia

-Ravne instrument table su prošlost. Sa prvom zakrivljenom instrument tablom na svetu, Bosch otvara nove dimenzije u pogledu kabine vozila - kaže Stefen Berns, predsednik divizije Car Multimedia.

Zakrivljena instrument tabla će proslaviti svoj debi u Inovativnom Kokpitu novog VW Tuarega. Ovo znači da Volkswagen menja tehnologiju analognih ekrana novim slobodno podešavajućim, zakrivljenim ekranima visoke rezolucije. U zavisnosti od toga šta vozač želi da vidi u datom trenutku, ekran je u mogućnosti da prikaže širokougaone navigacione mape, informacije o vozaču ili status sistema asistencije vozaču. Tajna koja stoji iza oštrine i kontrasta novog ekrana je novi proizvodni proces, u kom instrument tabla reflektuje četiri puta manji odsjaj, čak i pri sunčevoj svetlosti.

Više bezbednosti, mesta i slobode

Svi znaju da zemljina kugla nije ravna, a uz digitalne, zakrivljene ekrane, Bosch dokazuje da ni instrument table više ne moraju biti ravne. Njihova zakrivljenost imitira zakrivljenost ljudskog oka, a kao rezultat vozač je u mogućnosti da bolje detektuje svetla i znake upozorenja, čak i na ivicama ekrana. Ovo takođe pruža jasnu prednost u odnosu na poznate zakrivljene ekrane u dnevnoj sobi, gde samo jedna osoba može da sedi u odnosu na optimalan ugao gledanja u jednom trenutku. Nasuprot tome, zakrivljene instrument table u vozilima uvek se optimalno prilagođavaju pogledu vozača.

-Vozači imaju koristi od zakrivljenih instrument tabli u pogledu bezbednosti i pogodnosti, istovremeno ovakav tip ekrana pruža proizvođačima automobila veću slobodu i više mesta za dizajn kabine - kaže Berns.

Danas, proizvođači automobila sve više žele da izbegnu upotrebu mehaničkih prekidača, dugmića i tastera. Međutim, veliki ekrani su na visokoj poziciji liste želja, kao i zakrivljene instrument table proizvedene od strane kompanije Bosch. Ispod površine ekrana, kombinuje se veliki broj digitalnih prikaza, koji zauzimaju skoro dva centimetra manje prostora od nezakrivljenih ekrana sličnih veličina.

Šta god poželite u kabini

Brzinomer, navigacione mape i telefonski kontakti, sadržaji prikazani na instrument tabli dijagonale ekrana od skoro 31 centimetar (12,3 inča) su određene od strane dobavljača u zavisnosti od situacije i ličnog izbora. Pametan sistem upravljanja, nevidljiv za vozača, je sakriven iza ekrana u kontrolnoj jedinici, i omogućava vozaču da uvek vidi upravo ono što želi u tom trenutku. Postoji izbor između, na primer, detaljnih informacija o putovanju, navigacione mape, telefonskih kontakata ili detalja na plejlisti koja trenutno svira.

Svaki deo informacije može biti prikazan preko celog ekrana ili u kombinaciji sa ostalim sadržajem, kako bi svako ko želi da prikaže mape ili spisak telefona kao dodatak tradicionalnom brzinomeru to mogao lako i bez muke da uradi koristeći multifunkcijski točkić ili infotejment ekran osetljiv na dodir. Takođe je moguće uvećati sliku navigacionih mapa direktno na instrument tabli, što predstavlja još jednu novinu koja će debitovati u Tuaregovom Inovacionom Kokpitu.

Četiri puta manji odsjaj

Vibracije, temperaturna variranja, podložnost kvarenja, ovi visoki zahtevi su na ekranima u vozilu u smislu kvaliteta i robusnosti. Dodatno, vozač mora biti u mogućnosti da pouzdano čita sa ekrana čak i kada sunce direktno baca svetlost na ekran u vozilu. Upravo zato nova zakrivljena instrument tabla kompanije Bosch koristi specijalan proces proizvodnje. Do sada, ovaj proces je korišćen kako bi se napravili ravni ekrani sa visokim kontrastom, čak i pri jakom ambijentalnom osvetljenju.

U saradnji sa svojim partnerima, Bosch sada koristi ovaj proces prvi put za masovnu proizvodnju zakrivljenih ekrana za kabinu vozila. U optičkom lepljenju, kako je nazvan ovaj process, tanak sloj tečnosti je korišćen za direktno lepljenje ekrana instrument table i stakla jedno za drugo. Zahvaljujući savršenoj povezanosti ove dve komponente, instrument tabla reflektuje više od četiri puta manji odsjaj. Za vozača, ovo znači bukvalno odsustvo rekfeksije i bogatstvo kontrasta i jasnoće kako na svetlosti tako i u tami.

Komentari(0)

sortiraj