

Koristeći novi „Bosch bežični softver” vozila će uskoro umrežavanjem moći samostalno da zakazuju servis
Očekuje se da će se 2017. godine prodaja u poslovnom sektoru Mobility Solutions povećati za 7%, na oko 47 milijardi evra. U istom periodu globalna proizvodnja vozila će porasti samo 2,8%.
-Naš
posao u automobilskoj industriji nastavlja da raste, i ostaće stabilan. Na taj
način se dobro pozicioniramo u mobilnosti budućnosti - kaže dr Volkmar Denner,
predsednik upravnog odbora kompanije Bosch.
Trenutno,
posebno brzo raste poslovanje sa sistemom pomoći vozačima. Ovi sistemi su
preteča autonomne vožnje. Rast tržišta je 25%, a Bosch ostvaruje još veći. Već
od 2019. godine, dobavljač tehnologije i usluga će ostvariti prodaju u
vrednosti od dve milijarde evra na osnovu sistema pomoći vozaču. Planira se da
do kraja godine broj saradnika za istraživanje i razvoj u poslovnom sektoru
Mobility Solutions poraste za skoro 10%, na 48.000 ljudi. Tehnički rečeno, put
do vožnje bez nezgoda, bez napora i bez emisije štetnih izduvnih gasova
dolaziće kroz automatizaciju, elektrifikaciju i umrežavanje.
-Nije
poenta samo da napravite bolje automobile. Potrebni su nam novi koncepti
mobilnosti - dodao je izvršni direktor kompanije Bosch.
Bosch rešenja za saobraćaj bez nezgoda
Bilo
da su u pitanju zastoji u saobraćaju, nezgode, zagađenje vazduha ili klimatske
promene, Bosch već ima rešenja za tekuće i buduće probleme i izazove u drumskom
saobraćaju. Trenutno važan zadatak je poboljšanje kvaliteta vazduha u našim
gradovima. Bosch želi da pomogne u tome, kako poboljšanjem motora sa
unutrašnjim sagorevanjem, tako i većim angažovanjem u oblasti
elektromobilnosti. U vezi s trenutnom raspravom o zabrani kretanja vozila sa
konvencionalnim motorima i budućnosti motora sa unutrašnjim sagorevanjem, Dener
kaže:
-
Za nas, to nije isključivo jedno ili drugo. Želimo da naše tehnološke opcije
ostanu otvorene, a ne da se ograničavaju samo na jedan put. Kada su u pitanju
štetne emisije i emisije motora sa unutrašnjim sagorevanjem, značajan napredak
može se postići sintetičkim gorivima. Ona se proizvode uz pomoć obnovljive
energije i može se napraviti motor bez emisije CO2. Pored toga, sintetička
goriva mogu biti dizajnirana tako da sagorevaju praktično bez čađi. Na ovaj
način se troškovi prerade štetnih gasova mogu smanjiti.
-Sintetička
goriva mogu se prodavati na postojećim benzinskim stanicama i, što je
najvažnije, koristiti u postojećim motorima. Pozitivni efekat je brži nego da
se potpuno obnavljaju vozni parkovi i infrastruktura - kaže Dener.
Proboj
elektromobilnosti na tržište se nastavlja i dobija na brzini. Nova Bosch e-osovina
čini električni pogon efikasnijim i ekonomičnijim za automobile, a time i za
sve koji se žele voziti na električni pogon. Za lakšu i bržu primenu u oblasti
elektromobilnosti, Bosch je razvio 48-voltni pogonski sistem na bazi komponenata
koje su već testirane u proizvodnji i radu. Bosch već ima vodeću poziciju u
Kini, najvećem svetskom tržištu elektromobilnosti. U Evropi Bosch isporučuje
pogonski sistem za najveću flotu električnih vozila na kontinentu - ulične
skutere (Streetscooters) nemačke pošte.
Bosch otvara put za autonomnu vožnju
Kompanija
Bosch ima u ponudi konkretna rešenja za autonomnu vožnju. U saradnji sa
kompanijom Daimler, najveći svetski proizvođač automobila će početkom naredne
decenije, na gradske ulice postaviti flote vozila za iznajmljivanje,
opremljenih sistemom za autonomnu vožnju. To će poboljšati uslove saobraćaja u
tim gradovima i doprineti većoj bezbednosti. Prema globalnom istraživanju,
polovina potrošača bi želela da ima automobil koji će osloboditi vozače
zadataka i usmeravati ih kroz saobraćaj. Bosch je već napravio prve korake u
autonomnoj vožnji - od početka 2018. godine automobili u parku Mercedes-Benz
muzeja u Štutgartu tražiće parking mesto i parkirati se bez vozača. Ovo će
smanjiti stres i omogućiti efikasnije korišćenje parking prostora - iste
površine prostora mogu da prime do 20% više vozila. Ovakvo autonomno parkiranje
omogućava pametna garažna infrastruktura koju Bosch nudi.
-Bosch
može napraviti i više od automobila. Koristimo čitav niz tehnologija kako bismo
u praksi sproveli inovativna rešenja mobilnosti - kaže Dener.
Ažuriranja softvera pomoću Bosch Cloud-a
Ova
tehnologija se direktno odnosi na umreženost. U narednih pet godina, tržište
umrežene mobilnosti porašće za skoro 25% svake godine. To znači da će globalna
prodaja porasti sa 47 na 140 milijardi evra (izvor: PwC). Kao nijedna druga
kompanija u automobilskoj industriji, Bosch poseduje senzorsku, softversku i
servisnu tehnologiju koju umrežena mobilnost zahteva. Već sada, 1,5 miliona
vozila je povezano upotrebom softvera Bosch IoT. Umrežavanje vozila čini mnoge
usluge mobilnosti mogućim. Automobili će postati lični asistenti. -Samo vožnja
je stvar prošlosti. Povezujući automobile sa pametnim kućama i kancelarijama,
pretvaramo ih u treće životno okruženje - kaže Dener.
Uskoro, umrežavanje će značiti da vozila samostalno zakazuju servis, koristeći novi „Bosch bežični softver”. Ovo će omogućiti bezbedno i pouzdano ažuriranje podataka o vozilu, na isti način kao i pametni telefoni. Biće moguće preuzeti dodatne funkcije, kao što je pretraživač slobodnih mesta za parkiranje. Upotrebom „bežičnog softvera”, vozači će u budućnosti moći ponovo konfigurisati svoje automobile. U kompaniji Bosch, povezivanje ide daleko iznad haube. Sa uslugama kao što je Coup - servis za razmenu e-skutera koji je sada revolucionaran u gradskom saobraćaju u Berlinu i Parizu - Bosch postaje pružalac usluga mobilnosti. Studije procenjuju da će tržište usluga mobilnosti rasti godišnje za 28% širom sveta.
Komentari(0)