Bosch budućnost drži u svojim rukama

Koristeći novi „Bosch bežični softver” vozila će uskoro umrežavanjem moći samostalno da zakazuju servis





Očekuje se da će se 2017. godine prodaja u poslovnom sektoru Mobility Solutions povećati za 7%, na oko 47 milijardi evra. U istom periodu globalna proizvodnja vozila će porasti samo 2,8%.

-Naš posao u automobilskoj industriji nastavlja da raste, i ostaće stabilan. Na taj način se dobro pozicioniramo u mobilnosti budućnosti - kaže dr Volkmar Denner, predsednik upravnog odbora kompanije Bosch.

Trenutno, posebno brzo raste poslovanje sa sistemom pomoći vozačima. Ovi sistemi su preteča autonomne vožnje. Rast tržišta je 25%, a Bosch ostvaruje još veći. Već od 2019. godine, dobavljač tehnologije i usluga će ostvariti prodaju u vrednosti od dve milijarde evra na osnovu sistema pomoći vozaču. Planira se da do kraja godine broj saradnika za istraživanje i razvoj u poslovnom sektoru Mobility Solutions poraste za skoro 10%, na 48.000 ljudi. Tehnički rečeno, put do vožnje bez nezgoda, bez napora i bez emisije štetnih izduvnih gasova dolaziće kroz automatizaciju, elektrifikaciju i umrežavanje.

-Nije poenta samo da napravite bolje automobile. Potrebni su nam novi koncepti mobilnosti - dodao je izvršni direktor kompanije Bosch.

Bosch rešenja za saobraćaj bez nezgoda

Bilo da su u pitanju zastoji u saobraćaju, nezgode, zagađenje vazduha ili klimatske promene, Bosch već ima rešenja za tekuće i buduće probleme i izazove u drumskom saobraćaju. Trenutno važan zadatak je poboljšanje kvaliteta vazduha u našim gradovima. Bosch želi da pomogne u tome, kako poboljšanjem motora sa unutrašnjim sagorevanjem, tako i većim angažovanjem u oblasti elektromobilnosti. U vezi s trenutnom raspravom o zabrani kretanja vozila sa konvencionalnim motorima i budućnosti motora sa unutrašnjim sagorevanjem, Dener kaže:

- Za nas, to nije isključivo jedno ili drugo. Želimo da naše tehnološke opcije ostanu otvorene, a ne da se ograničavaju samo na jedan put. Kada su u pitanju štetne emisije i emisije motora sa unutrašnjim sagorevanjem, značajan napredak može se postići sintetičkim gorivima. Ona se proizvode uz pomoć obnovljive energije i može se napraviti motor bez emisije CO2. Pored toga, sintetička goriva mogu biti dizajnirana tako da sagorevaju praktično bez čađi. Na ovaj način se troškovi prerade štetnih gasova mogu smanjiti.

-Sintetička goriva mogu se prodavati na postojećim benzinskim stanicama i, što je najvažnije, koristiti u postojećim motorima. Pozitivni efekat je brži nego da se potpuno obnavljaju vozni parkovi i infrastruktura - kaže Dener.

Proboj elektromobilnosti na tržište se nastavlja i dobija na brzini. Nova Bosch e-osovina čini električni pogon efikasnijim i ekonomičnijim za automobile, a time i za sve koji se žele voziti na električni pogon. Za lakšu i bržu primenu u oblasti elektromobilnosti, Bosch je razvio 48-voltni pogonski sistem na bazi komponenata koje su već testirane u proizvodnji i radu. Bosch već ima vodeću poziciju u Kini, najvećem svetskom tržištu elektromobilnosti. U Evropi Bosch isporučuje pogonski sistem za najveću flotu električnih vozila na kontinentu - ulične skutere (Streetscooters) nemačke pošte.

Bosch otvara put za autonomnu vožnju

Kompanija Bosch ima u ponudi konkretna rešenja za autonomnu vožnju. U saradnji sa kompanijom Daimler, najveći svetski proizvođač automobila će početkom naredne decenije, na gradske ulice postaviti flote vozila za iznajmljivanje, opremljenih sistemom za autonomnu vožnju. To će poboljšati uslove saobraćaja u tim gradovima i doprineti većoj bezbednosti. Prema globalnom istraživanju, polovina potrošača bi želela da ima automobil koji će osloboditi vozače zadataka i usmeravati ih kroz saobraćaj. Bosch je već napravio prve korake u autonomnoj vožnji - od početka 2018. godine automobili u parku Mercedes-Benz muzeja u Štutgartu tražiće parking mesto i parkirati se bez vozača. Ovo će smanjiti stres i omogućiti efikasnije korišćenje parking prostora - iste površine prostora mogu da prime do 20% više vozila. Ovakvo autonomno parkiranje omogućava pametna garažna infrastruktura koju Bosch nudi.

-Bosch može napraviti i više od automobila. Koristimo čitav niz tehnologija kako bismo u praksi sproveli inovativna rešenja mobilnosti - kaže Dener.

Ažuriranja softvera pomoću Bosch Cloud-a

Ova tehnologija se direktno odnosi na umreženost. U narednih pet godina, tržište umrežene mobilnosti porašće za skoro 25% svake godine. To znači da će globalna prodaja porasti sa 47 na 140 milijardi evra (izvor: PwC). Kao nijedna druga kompanija u automobilskoj industriji, Bosch poseduje senzorsku, softversku i servisnu tehnologiju koju umrežena mobilnost zahteva. Već sada, 1,5 miliona vozila je povezano upotrebom softvera Bosch IoT. Umrežavanje vozila čini mnoge usluge mobilnosti mogućim. Automobili će postati lični asistenti. -Samo vožnja je stvar prošlosti. Povezujući automobile sa pametnim kućama i kancelarijama, pretvaramo ih u treće životno okruženje - kaže Dener.

Uskoro, umrežavanje će značiti da vozila samostalno zakazuju servis, koristeći novi „Bosch bežični softver”. Ovo će omogućiti bezbedno i pouzdano ažuriranje podataka o vozilu, na isti način kao i pametni telefoni. Biće moguće preuzeti dodatne funkcije, kao što je pretraživač slobodnih mesta za parkiranje. Upotrebom „bežičnog softvera”, vozači će u budućnosti moći ponovo konfigurisati svoje automobile. U kompaniji Bosch, povezivanje ide daleko iznad haube. Sa uslugama kao što je Coup - servis za razmenu e-skutera koji je sada revolucionaran u gradskom saobraćaju u Berlinu i Parizu - Bosch postaje pružalac usluga mobilnosti. Studije procenjuju da će tržište usluga mobilnosti rasti godišnje za 28% širom sveta.

Komentari(0)

sortiraj