BMW S 1000 XR - Adrenalinski izazov na dva točka

Posle modela Honda Afrika Twin 1100, Dragan Ninković, ljubitelj i dugogodišnji vozač motora, testirao je za makina.rs novu aždaju na dva točka - BMW S 1000 XR. Popularni Gagi prenosi svoje impresije

    foto: DRAGAN NINKOVIĆ
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Toplo i lepo vreme tokom septembra, kako meteorolozi najavljuju, produžiće se dobrim delom na oktobar i novembar mesec, pa će ljubitelji dvotočkaša imati priliku da u “produženom letu” drajverišu motore sa velikim zadovoljstvom. Metar po metar, kliometar za kilometrom, i tako puna dva dana! Dragan Ninković je BMW-ovu perjanicu na dva točka testirao i, kako kaže, potpuno se predao svemu onome što je nudio novi S 1000 XR.

A nudi dosta toga dobrog. Ono što se ističe na samom početku jeste da ovaj dvotočkaš savršeno kombinuje sportski osećaj i performanse za, pre svega, daleka putovanja. Njegov karakter puca na svakom metru asfalta, bilo da se “tera” po gradskim ulicama ili na otvorenom putu.

Težak 226 kilograma

Draganov testirani model BMW S 1000 XR pogonio je agregat 999cc sa izlaznom snagom od odličnih 165 KS. Dugačak je 2,33 metara, 917 mm ide u širinu, a u visinu se proteže na 1,41 metar, međuosovinsko rastojanje je 1,52 metara. Masa praznog motocikla, spremnog za put, punog rezervoara je 226, dok je dozvoljena ukupna masa 450 kilograma. Model S 1000 XR je deset kilograma lakši od svog prethodnika. U njegov rezervoar se može natočiti 20 litara “vatrene vodice”, a maksimalna brzina je preko 200 km/h. Potrošnja goriva na pređenih 100 kilometara je nešto više od šest litara benzina.

Izgled govori više od reči

Kada je u pitanju njegov izgled, on definitivno govori više od reči pre nego li i okrenete ključ na ovom dvotočkašu. Na njemu je sve jasno i precizno, što bi se reklo, zategnuto do najsitnijih detalja. Prednje plastike i svetlosne jednice definišu oštre ivice. Kombinovano sa upečatljivim zakrivljenjima, oblikuju celokupnu liniju, agresivno i dosledno do cilja. Vizuelno rep izgleda kratko i podseća na sportski motocikl.

Istaknut prednji deo, visoka silueta, i udoban guvernal ukazuju na nezasitu glad za kilometrima, koji su za ovaj motor pretvoreni u puno zabave, a sve u položaju sedenja namenjenom za duga putovanja, čak i nakon nekoliko dana uzastopno, a sve zahvaljujući revidiranim oplatama i aerodinamici. BMW S 1000 XR pruža još bolju zaštitu protiv hladnoće, zvukova vožnje i vremenskih prilika. Podesivi vetrobran znači da možete zadržati pogled na putu, i instrument tabli, bez vibracija kacige.

Dragan Ninković

-Ono što se prvo primećuje na njemu su nove svetlosne grupe. Koje su sada potpuno LED. Bočne plastike daju ovom dvotočkašu potpuno novu i agresivniju notu. Šta tek reći za motor koji je savršen, sa kojim nema kompromisa. U svakom momentu daje maksimalnu snagu i jednostavno lepi se za asfalt. Bori se za svoju poziciju na putu i sa njim je svaka krivina i pravac kao novi adrenalinski izazov. Od svog prethodnika izgleda mnogo agresivnije, oštrije i slobodno mogu da kažem lepše - objašnjava Ninković u jednom dahu i dodaje:

-Odakle god da krenem priča o njemu je dobra! Neka to bude položaj sedenja koji je opušten i udoban, zahvaljujući vrlo dobroj visinskoj poziciji od čak 840 mm. Sedi se rekao bih dosta uspravnije, a suvozačevo sedište je isto udobno. Sve na njemu besprekorno funkcioniše. Pošto je sedište znatno suženo i manji vozači će imati veći i bolji osećaj stabilnosti, kao i dobru potporu. Jako je bitno istaći da sada vozač od suvozača ne trpi pritisak koji stalno klizi ka njemu - priča popularni Gagi.

Pregrada koja se nalazi tik do čepa rezervoara izuzetno je dragocena, jer u nju možete smestiti novac, telefon, dokumenta i mnoge druge sitnice.

-Izuzetno je korisno jer u tom slučaju ne morate da skidate rukavice i drugu opremu sa sebe na dužim putovanjima. Novi TFT ekran je izuzetno pregledan i sve parametre vozaču daje u pravom momentu. Od informacija na displeju najzanimljiviji je merač ugla obaranja za levu i desnu stranu, gde ostaje zabeležen maksimalni ugao u koji je motor došao prilikom obaranja u krivinu. Takođe, meri i silu kočenja u m/s2 koja takođe ostaje zabeležana u maksimalnoj vrednosti. Beleži se takođe i “traksen control”, tačnije, ostaje zabeležena maksimalna vrednost - tvrdi Ninković.

Potpuno novi i praktičan vizir

-Kod novog BMW motora ističe se potpuno novi vizir koji je za svaku pohvalu, jer ima inovativni i veoma zanimljiv sistem podizanja i spuštanja. On je sada znatno širi i podignut, tako da vozač ima mnogo bolju zaštitu od vetra, što izuzetno znači na dugim putovanjima - kaže Dragan.

I sistem nosača kofera je sada izmenjen i donosi prednosti. Nema cevaste delove, već su nosači integrisani u sam motor. Stabilnost kofera je sada mnogo veća, samo skidanje i stavljanje kofera je mnogo lakše.

-Izduvne grane su isto promenjene i izgledaju mnogo skladnije. Motoru daju drugu notu prepoznatljivosti. Ima odličan šestostepeni manuelni menjač koji svoj posao obavlja besprekorno u svakom momentu. Duži prenos u većim brzinama omogućava uglađenu vožnju, što se može osetiti i čuti. I sam menjač je doživeo promene. Sada četvrta, peta i šesta brzina su produžene za dva, četiri i osam procenata, tako da je sam motor lagodan za duga putovanja, a potrošnja goriva je zbog toga smanjena za deset odsto - objašnjava vozač novog BMW motora.

Stabilan tokom vožnje

Ovaj dvotočkaš pored modova za vožnju poseduje i sve asistencije. Sve što postoji od elektronike BMW S 1000 XR to ima. Izuzetno je stabilan tokom vožnje i maksimalno upravljiv, tako da i manje iskusni vozači vozeći ovaj BMW-ov model izgledaju kao surovi profesionalci na dva točka.

-Sa punim rezervoarom može se preći nešto više od 300 kilometara. Ono što me je najviše interesovalo na ovom modelu je “kvikshifter”. On je doveden do savršenstva, precizan, neverovatno koristan i izuzetno upotrebljiv. Kako sam ja i sam zaljubljenik u GS-ove plašio sam se da će slično raditi, ali ta dva menjača nemaju veze. Definitivno na ovom modelu sve radi bez greške i sigurno ima veze sa brojem cilindara, njihovim rasporedom - kaže Ninković i dodaje:

-Motor je vodeno-vazdušno hlađeni četvorotaktni četvoricilindrični linijski, sa četiri ventila po cilindru i dva bregasta vratila. Agregat S 1000 XR-a je baziran na motoru visokih performansi novog RR-a i optimizovan za XR-a za beskompromisne performanse na dugim relacijama, između ostalog specijalan profil bregastog vratila i posebno dizajnirani razvodnici isporučuju impresivan obrtni momenat iz srednjeg broja obrtaja i najveći raspon brzine u svojoj klasi. Ima odličnu agilnost, kraće zaustavne putanje i lako manevrisanje. Iz sebe uvek izvlači maksimum. Zahvaljujući novoj BMW tehnologiji, koja bira vreme otvaranja ventila i podizanje ventila pomoću bregaste osovine, čak i pri malim ili srednjim opsezima brzine motora, primenjuje se znatno više obrtnog momenta i snage - priča Ninković.

Oprema i cena

Novi BMW-ov motor sada u standardnoj opremi dolazi sa punim LED farom, pro modovima vožnje (uključujući HSC Pro (pomoć na uzbrdici), MSR (kontrolu kočenja motorom), ABS Pro (unapređeni ABS sistem i DTC (dinamičku kontrolu trakcije), elektronskim ogibljenjem, integrisanim nosačem bočnih kofera, pregradom za sitnice, kao i pregradom za sitnice ispod sedišta.

Opcionalna oprema (OE) - dinamičko elektronsko ogibljenje, Shift Assist Pro (menjanje stepena prenosa bez upotrebe kvačila), Far Pro (prepoznatljiva poziciona svetla i adaptivna svetla za krivine), sistem paljenja bezkontaktnim ključem, kontrola pritiska u gumama, E-poziv (gde je omogućeno), M kovane felne, M akumulator smanjene mase, LED svetla za maglu, nosač zadnjeg kofera, kao i karbonski paket…

Opcionalni dodaci (OA) - bočni koferi, zadnji kofer, meke torbe, Roll bar od karbona, niski/visoki/zatamljeni vetrobran, M ručno rađeni dodaci… Osnovna cena novog BMW S 1000 XR modela, sa uključenih pet godina garancije, je 17.600, a testirani model, sa dodatnim karbon paketom, košta 22.550 evra.

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Tip - Vodeno vazdušno hlađeni četvorotaktni četvoricilindrični linijski agregat, četiri ventila po cilindru, dva bregasta vratila

Zapremina 999cc

Maksimalna snaga 121 kW (165 ks) na 11,000 rpm

Maksimalni obrtni moment 114 Nm na 9,250 rpm

Maksimalna brzina preko 200 km/h

Potrošnja goriva 6,2 l

Menjač šestostepeni manuelni

Pogon lanac 17/45

Nagnutost upravljača 116 mm

Točkovi aluminijumski

Guma napred 120/70 ZR 17

Guma pozadi 190/55 ZR 17

Komentari(0)

sortiraj