Bezbednost u saobraćaju - Ognjen Dobrić odabrao model zimskih pneumatika

Ne preskačite odlazak kod vulkanizera! Temperatura koja se u našoj zemlji ovih dana spušta ispod 10C podsetnik je svima koji nisu zamenili letnje gume da to što pre učine

    foto: Anja Stojanović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Pored zakonske obaveze da se koristi zimska oprema na automobilima, daleko veća motivacija je bezbednost u saobraćaju. Dovoljan je podatak da je svaka četvrta saobraćajna nesreća sa lakšim ili težim povredama tokom jeseni i zime prouzrokovana klizavim i zaleđenim putevima, a najčešći razlog je nemogućnost kočenja na vreme, odnosno vožnja letnjim gumama. Put kočenja automobila sa letnjom šarom dubine 3mm je oko 10 metara duži nego kod vozila sa zimskim gumama sa šarom dobine oko 8mm.

Ognjen Dobrić

Toga su svesni brojni vozači koji su na vreme obavili zamenu guma, među kojima je i proslavljeni košarkaš Crvene zvezde Ognjen Dobrić.

-Smatram da je obaveza svakog odgovornog i savesnog vozača da vodi računa o bezbednosti u saobraćaju. Gume na automobilu su jedan od ključnih stvari i bitno je da izbor pneumatika bude u skladu sa vremenskim uslovima, kao i da se blagovremeno zamene. Dešava se da ljudi čekaju prvi sneg ili led na ulicama da odu kod vulkanizera, a tamo se potom naprave gužve. Kod mene je to malo drugačije, jer igram utakmice na dva dana, između su treninzi i nemam previše vremena na raspolaganju. Sa druge strane, volim sve na vreme da uradim i da posle ne brinem. Tako je bilo i ovog puta - ističe Dobrić.

Elastičnije letnje gume

Letnje gume su po sastavu elastičnije, zbog čega na niskim temperaturama postaju tvrđe, a to dalje vodi do sporijeg kočenja i proklizavanja. Ova pojava se zove “efekat staklenog preliva”, zbog prelaza guma iz elastičnog u “stakleno” stanje. Zimske gume, samim tim, imaju bolje prianjanje, kao i kraći zaustavni put pri kočenju.

-Dosta pričam sa klupskim kolegama o tome koji model i brend biraju. Iskustva su različita, ali se uglavnom sve svodi na dve ili tri opcije, koje pružaju maksimalan kvalitet. U mom slučaju to je već tradicionalno Continental guma, i to model WinterContact TS 870. Daje mi savršenu kontrolu na putevima pokrivenim snegom i ledom, lako zadržavam pravac uz izvanredno kočenje na mokrom i otpornost na akvaplaning. Pritom, doprinosi manjoj potrošnji goriva - govori naš reprezentativac.

Užitak, a ne opasnost

U sezoni promene guma, preporuka stručnjaka vozačima je da ne postavljaju zimske pneumatike samo na prednje točkove. Ukoliko se gume stave samo na prednju osovinu lako može doći do proklizavanja automobila i zakretanja vozila u krivinama. Sa druge strane, ukoliko se postave samo na zadnju osovinu može se dogoditi da tokom skretanja prednje gume izgube prijanjanje i vozilo nastavi pravo. Zbog toga je veoma važno postaviti ih na sva četiri točka. Ulaganje u kvalitetne gume je pametna investicija, jer vožnja treba da bude užitak, a ne opasnost.

Komentari(0)

sortiraj