Audi A8 - Lep od glave do pete

Novi Audi A8 predstavlja budućnost luksuzne klase. Dolazi sa novim inovativnim konceptom, kao i odličnim agregatima





Sa svojom četvrtom generacijom, ovaj model ponovo predstavlja primer Audi slogana „Napredak kroz Tehniku“ - novim dizajnerskim izražajem, inovativnim konceptom upravljanja putem touchscreen ekrana i sistemski elektrifikovanom vožnjom. Audi A8 je takođe prvi serijski proizvedeni automobil na svetu koji je od početka razvijen za naprednu autonomnu vožnju. Od 2018. godine Audi će postepeno u proizvodnju uvoditi funkcije autonomne vožnje kao što su parking pilot, garažni parking pilot i asistent vožnje u koloni.

Snažna pojava

Audi A8 definiše stil i nagoveštava novu dizajnersku eru marke. Prednji kraj sa širokom, uspravnom Singleframe maskom i fluidno i mišićavo telo simbolizuju sportsku eleganciju, prefinjenost i progresivni status. Novi A8 nasleđuje dizajnerska rešenja Audijeve prologue dizajnerske studije. Ova luksuzna limuzina ima snažnu pojavu - bilo da se radi od 5,17 metara dugačkoj standardnoj varijanti ili varijanti A8 L koja ima 13 centimetara duži međuosovinski razmak. Marka Audi je u celom svetu poznata po sportskoj privlačnosti, laganim konstrukcijama i quattro permanentnom pogonu na svim točkovima, a dizajn novog A8 odražava ove vrednosti. Izraženiji oblici lukova iznad točkova osiguravaju vizuelni izražaj quattro pogona. Gledajući sa strane, uzdignuti prednji kraj u kombinaciji sa blago nagnutim zadnjim krajem kreira vizuelnu napetost. Ovaj vrhunski model svoj identitet jasno pokazuje i danju i noću, upotrebom uočljivih HD Matrix LED prednjih svetala sa Audijevim laserskim svetlima i LED svetlosnom trakom u kombinaciji sa OLED svetlima sa zadnje strane. Ova svetla emituju jedinstvene svetlosne animacije kad vozač prilazi ili se udaljava od automobila.

Opuštajuće sedište

U poređenju sa prethodnikom, značajno mu je porasla dužina u obe karoserijske varijante. Ponuda opreme i materijala je veoma velika, svaki detalj diše savršenim kvalitetom najvišeg nivoa - od perforacija na presvlakama sedišta do električnog otvaranja i zatvaranja ventilacionih otvora.

U novom modelu sedište najviše klase je zadnje desno sedište koje u varijanti A8 L opciono dolazi kao opuštajuće sedište sa četiri različite opcije podešavanja i osloncem za noge. U ovom sedištu putnik može grejati i masirati stopala sa jedinicom sa višestrukim podešavanjima, koja je integrisana u naslon sedišta suvozača. Doživljaj upotpunjuju novi udobni nasloni za glavu. Putnici na zadnjim sedištima takođe mogu kontrolisati niz funkcija kao što su ambijentalno osvetljenje, nova HD Matrix svetla za čitanje i funkcija masiranja, pored toga mogu obavljati privatne telefonske pozive preko odvojene kontrolne jedinice. Daljinski upravljač za zadnja sedišta, sa svojim OLED ekranom, velikim kao pametni telefon, može se izvaditi iz središnjeg naslona za ruke.

Sve na dodir

Unutrašnja arhitektura je čista i sa strogo horizontalnom orijentacijom. Audi svoje standarde visokog kvaliteta prenosi u digitalno doba sa radikalno novim konceptom upravljanja. Zamenjuje poznato rotaciono dugme i touchpad prethodnog modela. Prednja tabla je očišćena od tastera i prekidača. U njenoj sredini nalazi se 10,1 inčni touchscreen ekran koji se, kada je ugašen, skoro nevidljivo stapa sa crnom okolinom, zahvaljujući svom crnom ramu visokog sjaja.

Korisnički intefejs pojavljuje se čim se automobil otvori. Vozač na velikom ekranu dodirom prsta kontroliše informaciono-zabavni sistem. Za pristup kontrolama klima uređaja i funkcijama udobnosti, kao i za unos teksta, vozač može koristiti drugi touchscreen na centralnoj konzoli. Kada vozač aktivira neku funkciju na gornjem ili donjem ekranu, kao potvrdu može čuti zvuk i osetiti haptički odziv. Na jednaki način reaguju upravljačke komande koje izgledom imitiraju staklo. Kombinacija akustičke i dodirne povratne informacije, zajedno sa upotrebom uobičajenih pokreta kao što je listanje sa povlačenjem prsta preko ekrana (swiping), omogućava da upotreba novog MMI touchscreen interfejsa bude posebno sigurna, intuitivna i brza.

A8 takođe može voditi inteligentne razgovore, jer vozač može aktivirati niz funkcija automobila upotrebom novog, prirodnog oblika glasovnih komandi. Informacije o odredištima i medijske informacije dostupne su iz samog automobila ili se prebacuju iz Clouda putem LTE veze. Iscrpna Audi connect ponuda usluga takođe uključuje prepoznavanje saobraćajnih znakova i informacije o opasnostima - inovativne car-to-X usluge koje koriste "swarm intelligence" sistem razmena podataka Audijeve flote vozila.

Autonomni način vožnje

Iznova optimizovana navigacija još je jedan novi detalj. To je sistem koji sam uči na osnovu upravo odvezene rute, što vozaču pruža inteligentne predloge prilikom traženja odredišta. Mape uključuju vrlo detaljne 3D modele većih evropskih gradova. Novi A8 je prvi serijski proizvedeni automobil koji je specifično razvijen za vrlo autonomni način vožnje. Audijev AI pilot u saobraćajnoj gužvi preuzima nadzor nad vožnjom u sporo krećućem saobraćaju u gradskim i otvorenim putevima do 60 km/h gde fizička barijera (bankina) razdvaja dva pravca. Sistem se aktivira upotrebom AI tastera na centralnoj konzoli.

Ovaj pilot u saobraćajnoj gužvi preuzima kretanje, ubrzavanje, upravljanje i kočenje. Vozač više ne mora stalno nadzirati automobil. Može skloniti ruke sa upravljača i zavisno od nacionalnih propisa, fokusirati se na različite aktivnosti koje automobil podržava, kao što je na primer gledanje TV programa na MMI ekranu. Čim sistem dosegne svoja ograničenja, poziva vozača da ponovo preuzme kontrolu nad upravljanjem vozilom.

Iz tehničke perspektive, asistent vožnje u koloni je revolucionaran. Tokom autonomne vožnje, središnji kontrolni sistem pomoći vozaču (zFAS) kombinovanjem podataka sa senzora stalno proučava sliku okoline. Osim radarskih senzora, prednje kamere i ultrazvučnih senzora, Audi je prvi proizvođač automobila koji koristi i laserski skener.

Parking pilot

Audi AI parking pilot i Audi AI garažni parking pilot autonomno upravljaju A8 u i iz parkirnog mesta ili garaže, dok sam manevar nadzire vozač koji ne mora da sedi u automobilu, već može da pokrene odgovarajući sistem uz pomoć svog pametnog telefona koristeći novu myAudi aplikaciju. Za nadzor manevra parkiranja potrebno je držati pritisnut Audi AI taster i uživo na svom uređaju gledati prikaz slike sa kamera automobila.

Jedna od inovacija je i dinamično upravljanje svim točkovima, koje kombinuje direktno, sportsko upravljanje sa naprednom stabilnošću. Prenosni odnos sistema upravljanja prednjim točkovima menja se u zavisnosti od brzine, dok se zadnji točkovi okreću u jednakom ili obrnutom smeru od prednjih točkova zavisno od raspona brzine. Upravljanje automobilom postaje još dinamičnije i preciznije sa sportskim diferencijalom. Aktivno raspodeljuje pogonski momenat između zadnjih točkova, što dopunjuje delovanje quattro permanentnog pogona na sve točkove, koji je deo serijske opreme novog modela A8.

Aktivni sistem oslanjanja

Druga nova tehnologija, Audi AI aktivno oslanjanje, predstavlja potpuno aktivni sistem oslanjanja. U zavisno od želja vozača i situacija u vožnji, u mogućnosti je nezavisno sa električnim aktivatorima podići ili spustiti svaki točak. Ova fleksibilnost u značajnoj meri utiče na karakteristike vožnje - od komforne i udobne vožnje luksuzne do dinamičnosti sportskog automobila. U kombinaciji sa pre sense 360° sistemom, automobil se munjevitom brzinom podiže ako se detektuje neizbežni bočni sudar, čime se za sve putnike umanjuju njegove posledice. Ovaj vrlo inovativni sistem oslanjanja potrebnu energiju dobija iz 48-voltnog električnog sistema. Audi ga sada po prvi put ugrađuje kao primarni električni sistem u sve varijante modela A8.

Odlični agregati

Novi A8 kreće u prodaju sa dva detaljno modifikovana V6 turbo motora 3.0 TDI i 3.0 TFSI. Dizel motor razvija snagu od 286 KS, a benzinski motor 250 340 KS. Nešto kasnije u ponudi će biti dva osmocilindrična motora 4.0 TDI sa 435 KS i 4.0 TFSI sa 460 KS.

Sva četiri motora rade u kombinaciji sa alternatorom-starterom pokretanim remenom (BAS), koji predstavlja osnovu 48 voltnog električnog sistema. Ova mild hybrid tehnologija (MHEV, mild hybrid electric vehicle) omogućava automobilu krstarenje sa ugašenim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem kao i njegovo elegantno paljenje. To takođe uključuje proširenu start-stop funkciju i funkciju rekuperacije energije do 12 kW. Kombinovani efekt ovih mera je dodatno smanjenje potrošnje goriva već efiksnih motora za do 0,7 litara na 100 kilometara u realnim uslovima vožnje. Novi Audi A8 i A8 L pojaviće se u prodaji na tržištu Srbije krajem 2017. godine.

Komentari(1)

sortiraj
Toni 12:06 | 21.07.2017
Kada Skoda superb zagrmi pored ove kante hihihi
0 0 odgovori