Alfa Romeo Tonale - Veran plemenitom italijanskom sportskom duhu

Tonale je napravljen u Italiji, u redizajniranom postrojenju Giambattista Vico u Pomiljanu d’Arku, jednom od najnaprednijih proizvodnih postrojenja u automobilizmu

    foto: ALFA ROMEO
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Dok ostaje veran svom DNK i plemenitom italijanskom sportskom duhu još od 1910. godine, s modelom Tonale, Alfa Romeo donosi radikalnu evoluciju i gleda napred u novu eru povezanosti i elektrifikacije. Konačni dizajn modela Tonale je izuzetno veran konceptu automobila iz kojeg vodi poreklo, zahvaljujući izvanrednom poslu obavljenom u centru Centro Stile Alfa Romeo. Namenjen mladom, „velegradskom“ i dinamičnom kupcu, Alfa Romeo Tonale nudi prepoznatljiv, senzualan i napredan dizajn, ističući nove stilske kanone koji su predodređeni kao referentne tačke u razvoju Alfa Romeo postavke - felne sa pet rupa, grupa u „teleskopskoj“ instrument tabli, sportski volan sa tri kraka i farovi sa sinusnom krivom. Njegove kompaktne dimenzije, dužina od 4,53 metara, širina 1,84 i visina 1,6 metara, na taj način obuhvataju jedinstvenost italijanskog dizajna i originalnog savremenog stila karakterističnog za Alfa Romeo, u sintezi između prestižnog nasleđa i pogleda u budućnost.

Vidimo da se ponavljaju stilske karakteristike koje su ušle u istoriju svetskog automobilizma, kao što je GT Line, koja se proteže od zadnjeg dela do farova, podsećajući na forme modela Giulia GT i smenjujući se sa punim i sofisticiranim kapacitetima, koji podsećaju na legendarne modele kao što je 8C Competizione. Na prednjoj strani nalazi se neponovljivi Trilobo i prepoznatljivi štit Alfa Romea Scudetto, koji predstavlja glavni fokus. Prednja svetla „3+3“ sa novom Full-LED adaptivnom matricom dočaravaju ponosni izgled SZ Zagato ili Proteo koncepta automobila. Razvijena u saradnji sa kompanijom Marelli, tri modula čine jedinstvenu liniju fronta za automobile i istovremeno obezbeđuju dnevno svetlo, dinamičke pokazivače pravca i funkciju „Dobrodošli i doviđenja“, kako bi se osigurali najbolji uslovi osvetljenja zahvaljujući uvođenju dve sofisticirane tehnologije. Zadnja svetla poprimila su iste dizajnerske naznake kao i prednja svetla i formiraju sinusnu krivu koja se u potpunosti obavija oko zadnjeg dela automobila, čineći ga zaista jedinstvenim i prepoznatljivim svetlosnim potpisom.

Senzualnost i dinamika automobila takođe su jasni u sveobuhvatnom zadnjem prozoru, u čast 8C Competizione i u dizajnu aluminijumskih felna koje reprodukuju kanon u stilu Alfa Romea „telefonskog okretanja“. Inspirisan trkačkom istorijom Alfa Romea, unutrašnjost je snažno usredsređena na vozača, sa lakim pristupom svim kontrolama za bezbedno iskustvo vožnje bez premca. Ista briga je rezervisana i za putnike, koji imaju idealan prostor za udobno putovanje. Ovo rezultira okruženjem dizajniranim za i oko putnika, koje karakteriše izuzetna pažnja prema detaljima uparena sa stalnom potragom za najvišim kvalitetom.

Unutrašnjost modela Tonale izaziva prave emocije, a da ne pominjemo najnoviju tehnologiju, koja obezbeđuje povezano i udobno iskustvo, istovremeno zadržavajući zadovoljstvo sportske vožnje koja uvek ostaje na prvom mestu. Tonale zato dolazi sa najnaprednijom tehnologijom, kako bi se obezbedilo povezano i udobno iskustvo. U standardnoj opremi, Tonale dolazi sa ugrađenim i potpuno novim sistemom informisanja i zabave. Sa prilagodljivim Android operativnim sistemom i 4G vezom sa ažuriranjima Over-the-Air (OTA), takođe nudi sadržaj, funkcionalnost i usluge koje se uvek ažuriraju. Ovaj sistem uključuje potpuno digitalni ekran od 12,3 inča, glavnu jedinicu ekrana osetljivog na dodir od 10,25 inča i glatki, sofisticirani interfejs za više zadataka, držeći sve na jednom mestu bez odvlačenja pažnje sa puta. Dva velika Full TFT ekrana od ukupno 22,5 inča su najbolja u kategoriji.

Dva nivoa elektrifikacije - Hybrid i Plug-in Hybrid

Tonale debituje sa hibridnim VGT motorom od 160 KS (turbo motor sa promenljivom geometrijom), ekskluzivnim za Alfa Romeo. Njegov turbopunjač promenljive geometrije uparen sa 7-brzinskim Alfa Romeo TCT menjačem sa dvostrukim kvačilom i 48-voltnim električnim motorom od 15-kV i 55 Nm obrtnog momenta „P2“ omogućava 1,5-litarskom benzinskom motoru da pokreće točkove čak i kada je motor sa unutrašnjim sagorevanjem isključen. Alfa Romeo se odlučio za ovo tehničko rešenje kako bi ponudio autentično iskustvo elektrifikacije. Menjač omogućava pokretanje i vožnju u električnom režimu pri malim brzinama i pri parkiranju i vožnji. Prilikom lansiranja, dostupna je i hibridna verzija od 130 KS, ponovo uparena sa 7-brzinskim Alfa Romeo TCT i 48-voltnim „P2“ električnim motorom.

Zagarantovane vrhunske performanse

Vrhunske performanse su zagarantovane ekskluzivnim Plug-in Hybrid Q4 motorom od 275 KS, koji postiže ubrzanje od 0-100 km/h za samo 6,2 sekunde i autonomijom u čisto električnom režimu do 80 kilometara u gradskom krug, najbolje vrednosti u klasi u segmentu. Kao standard u Plug-in hibridnom pogonu, vuča Q4 obezbeđuje neuporediv nivo bezbednosti i užitka u vožnji. Za kompletiranje asortimana motora, novi dizel motor od 1,6 litara, 130 KS sa 320 Nm obrtnog momenta, uparen sa 6-brzinskim Alfa Romeo TCT automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom i pogonom na prednje točkove.

Najbolja dinamika vožnje

Tonale predstavlja reper u svojoj kategoriji u pogledu dinamike vožnje. Obezbeđuje besprekorno dinamičko ponašanje poput sportskog automobila, dokazano najboljom raspodelom težine i najdirektnijim upravljanjem u svom segmentu (13.6) i činjenicom da je to jedini model u svojoj klasi koji je opremljen integrisanim kočionim sistemom (IBS) koji uključuje fiksne lopatice za menjanje od aluminijuma. Usvajanje fiksnih čeljusti od strane Brembo-a, sa četiri klipa i diskovima sa samoventilacijom napred i punim diskovima pozadi, doprinosi poboljšanim performansama kočenja. Tonale se opredelio za potpuno nezavisan MacPherson sistem vešanja, sa amortizerima sa selektivnim prigušenjem frekvencije (FSD). I da bi dodatno poboljšao svoje izuzetne kvalitete na putu, čak i na površinama sa slabim prianjanjem, novi Tonale nudi dva pogonska rešenja - Q4 pogon na sva četiri točka u Plug-in Hybrid e-Q4 verziji i pogon na prednje točkove u Hybrid i dizel verzijama. Poslednji su takođe opremljeni Alfa Romeo elektronskim samoblokirajućim diferencijalom. Specifikacije su upotpunjene aktivnom suspenzijom „Dual Stage Valve” sa elektronski kontrolisanim prigušenjem.

Eksterijer

Bočne strane se ističu po svojoj produženoj krivini ispod struka, koju su dizajneri Alfa Romea nazvali „GT Line“, koja se proteže od zadnjeg dela do farova, dajući definiciju karoseriji automobila i njegovom „stavu“ iz profila. U donjem delu bočnih strana, posebno modelovanje površina prenosi senzualnost i sportski duh u karoseriju automobila. Svi ovi karakteristični elementi su duboko ukorenjeni u DNK brenda, na primer „GT Line“ i njeno jasno podsećanje na jednostavne, legendarne forme modela Giulia GT. Što se tiče „modelovanja“, sa njegovim punim obimom i senzualnošću, moraju se pomenuti određeni modeli koji su postali deo istorije automobila, kao što je 8C Competizione i druge ikone brenda. Automobili su naizgled udaljeni u svojoj generaciji i tipu, ali se mogu lako razlikovati posmatranjem modela Tonale iz više perspektiva.

Na prednjoj strani ističe se novi „plutajući“ štit, ne više kao deo branika, već kao prepoznatljiv element. Donji deo uključuje dva glavna bočna usisnika vazduha; zajedno sa štitom stvaraju ono što je nekoliko generacija znalo kao „Trilobo“. U gornjem delu prednjeg dela, značajne karakteristike uključuju farove koji potvrđuju koncept „3+3“, još jedan rezultat prerade kultnih modela kao što su SZ Zagato i konceptni automobil Proteo. 3D geometrija svetala može se lako protumačiti kao direktan spoljašnji produžetak štita. Isti koncept je naglašen redosledom prednjih svetala kao „svetla dobrodošlice“ i kada se koriste pokazivači pravca.

Svetlosna jedinica je ponovo zvezda pozadi. Ona prerađuje predlog napravljen u konceptnom automobilu, u nekoj vrsti sinusne krive koja prelazi sa jedne na drugu stranu zadnjeg dela i postaje nedvosmislen „svetlosni potpis“ modela Tonale. Vraćajući se određenim volumetrijskim elementima, oblik zadnjeg stakla zavređuje pažnju. Njegova zaobljenost i sada klasično preklapanje u donjoj središnjoj liniji karakterišu gornji deo zadnjeg dela automobila, na sportski, ali elegantan način. Ovde takođe postoji više referenci: pogled na gornji deo - gde se spajaju otvor za dnevno svetlo (DLO), ivice bočnih prozora i vrh zadnjeg stakla, odmah dočaravaju kultne automobile poput 8C Competizione.

Enterijer

Dizajn enterijera modela Tonale, koji crpi inspiraciju iz trkačke istorije Alfa Romea, evocira njegovu strast, zahvaljujući dinamičnim i moćnim oblicima. Sve je usredsređeno i usmereno na vozača, iako je unutrašnjost dizajnirana i za udobnost njihovih putnika. Među najkarakterističnijim elementima novog modela ističu se „teleskopska“ instrument tabla, sa jasnom Alfa Romeo stilskom matricom i kompaktni volan sportskog oblika, koji obezbeđuje precizan i direktan osećaj sa volana. Volan je takođe ukrašen ekskluzivnim aluminijumskim ručicama menjača.

U centralnom tunelu nalazi se suštinska karakteristika Alfa Romea - novi D.N.A. birač režima vožnje, a instrument tablu „orijentisanu na vozača“ karakterišu otvori za klimatizaciju: centralni su tanki, sa spoljnim otvorima u čuvenom obliku „turbine“. Sve ovo ulepšano je temom dijamantske teksture koja se vidi na otvorima, centralnom tunelu i ručkama, inspirisana preciznom mehaničkom obradom sa laserskim gravurama. Kontrolna tabla takođe uključuje dodatak osvetljen od pozadi sa efektom „neočekivanog pozadinskog osvetljenja“: kada je panel isključen, pojavljuje se grafika, a kada je uključena, ta grafika nestaje i prikazuje se nova pozadina, koristeći višebojno pozadinsko osvetljenje. Iste 3D karakteristike se mogu videti u tkaninama sedišta, od osnovnih verzija pa sve do efekta preliva sa kontrastnom bojom pozadine u alkantari i veganskoj koži, na verzijama sa najvišim specifikacijama. Ergonomska sedišta savršeno pristaju za svakodnevnu upotrebu, u mladom i dinamičnom stilu koji je rezultat upotrebe neoprenskih tkanina koje se obično viđaju u sportskoj odeći. Unutrašnjost modela Tonale je prema tome izvanredno, inkluzivno iskustvo, omogućeno impresivnom, gostoljubivom kabinom za putnike sa dinamičkim karakteristikama koje cene ljubitelji vožnje.

Komentari(0)

sortiraj