Alfa Romeo Stelvio - Strast u srcu jednog nasleđa, brzine i lepote

Možda nije najbolji u dugoj i bogatoj istoriji brenda Alfa Romeo, ali model Stelvio svakako će ostaviti debeli trag na asfaltu kada je u pitanju poređenje sa njegovom automobilskom familijom

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Kada kupujete neki od modela Alfa Romeo morate znati da sa njim uzimate i njegovu bogatu istoriju od 110 godina postojanja! Jedan od svetskih italijanskih automobilskih velikana proizveo je mnogo kvalitetnih sportskih četvorotočkaša. Kao i svaka fudbalska pijaca u kojoj očekujete sa nestrpljenjem da vaš voljeni klub dovede najboljeg igrača, tako je i sa ovim proizvođačem automobila. Na radost mnogih uvek je pozitivna trema i isčekivanje šta će to italijanski proizvođač spustiti sa proizvodnih traka u "prelaznom roku". Ovoga puta kao dolazak Kristijana Ronalda u FC Juventus, pozitivnu tremu i veliku radost "Alfista" je izazvao model Stelvio. Kao što jedan fudbalski klub živi za pehare, tako je i Stelvio samim izlaskom na ulice pobrao ogromne aplauze i jedan je od retkih četvorotočkaša koji je osvojio najviše nagrada širom sveta u svojoj kratkoj istoriji.

Rame uz rame sa svojom familijom

Slobodno možemo reći da Stelvio može da stane sa svim svojim prethodnicima bogate istorije - rame uz rame. Možda bi neko rekao da je trenutno najbolji iz game ovog proizvođača, ali mi pišemo da neće obrukati nikoga ko je stvarao ovaj automobilski brend čitavih 110 godina. Predstavlja svoje nasleđe sa čistom desetkom. Prvi terenac u bogatoj istoriji brenda, koji se vozi kao jedna sportska limuzina. Ovo SUV vozilo garantovano daje uzbudljivu vožnju koja će zadovoljiti čak i najzahtevnije vozače.

Agregat 2.2 sa 190 KS

Imali smo ga na testu - Alfa Romeo Stelvio Q4! Preuzeli ga na 287. pređenom kilometru, što bi se reklo onako "ispod čekića". Sportska priroda ovog SUV vozila uzdiže ga na jedan poseban nivo. Ispod haube je postavljen snažni agregat napravljen od aluminijuma, verzija 2.2 sa motorom snage od 190 KS i predstavlja ono najbolje kada je reč o tehnologiji konstrukcije agregata. Ima četiri redno postavljena cilindra, kao i poslednju generaciju sistema ubrizgavanja MultiJet II, sa podešavanjem stepena ubrizgavanja. Turbo-punjač sa varijabilnom geometrijom i električnim upravljanjem, nudi vrhunsku mehaniku i minimizuje vreme odziva, istovremeno garantujući efikasnost.

Moćani dizel agregat ovaj SUV model pogoni s lakoćom i kada u njemu sedi pet odraslih osoba. Toliko je startan da u svakom "punjenju" gasa lepi za sedišta sve putnike u vozilu. Naravno, najlepši je osećaj kada ste upravo vi za volanom. Stalno vas ohrabruje da nastavite i vozite punim gasom. Sa njim pričate sve svetske jezike, jer je savremen i snažan, upečatljiv i prijatan, a u svakom njegovom centimetru lepo je skrojen, bilo da je reč o njegovoj unutrašnjosti ili spoljašnjosti. Kod njega papučica gasa je uvek na maksimumu.

Ne piše u prospektu, hteli ili ne, sam vas navodi da vozite brže i britko, jer on tako želi i hoće. Vi ste tu samo da slušate i uživate u njegovoj preciznoj vožnji. Bilo da je na pravcu, blažim ili oštrijim krivinama dominira u svakom segmentu na putu. Svoju pravu narav pokazuje kada ga isterate na prav put i naštelujete dugme D - Dynamic mode, gde mu misli usmeravate da samo razmišlja na sportsku vožnju. Izuzetno povišeno i sportsko sedenje vozača definitivno se uklapa u jednu celinu koja će oduševiti svakog vozača koji sedne u kabinu ovog italijanskog lepotana. Na otvorenom putu ovaj model jednostavno plovi! I pri velikim brzinama deluje strogo postavljen "na nogama" i uliva hrabrost zbog svih bezbednosnih sistema koje poseduje.

Do stotke za devet sekundi

Do stotke ova momčina stiže za devet sekundi, dobrim delom zahvaljujući automatskom menjaču. Samo kratko makismalnu brzinu na cajgeru "razvlačimo" na odličnih 200 km/h. Imamo utisak da je papučica gasa bila spremna da primi još jedno deset odsto brzine nagore, ali pokušali smo samo na trenutak da izvučemo maksimanu brzinu, a pritom da ne izazivamo sudbinu. Vozač sedi na odličnoj poziciji i tokom velikih brzina ima izuzetnu kontrlolu nad vozilom. Pruža vrhunsko upravljanje i bezbednost u svim segmentima vožnje. Ono što je jako bitno, sem prijatnog "režanja" motora, zvučna izolacija je dobro urađena, pa je agregat skoro i nečujan u kabini vozila i pri velikim brzinama.

Štedljiv agregat

Kada smo vozili poštujući sve saobraćajne propise i nismo stiskali "nasilno" papučicu gasa da vidimo koje sve mogućnosti pruža ovaj automobil, potrošnja goriva je bila na zaista zavidnom nivou. U gradskim uslovima vožnje ona je bila 8,2 litara na pređenih 100 kilometara, dok je na otvorenom putu pravo osveženje i iz rezervoara isteruje skromnih 6,7 litara dizela. Treba reći da ukoliko ste jaki na gasu i volite "jaču" vožnju, potrošnja se penje bar za jedan litar više. Međutim, mišljenja smo da kada kupujete ovakav automobil ne treba misliti o potrošnji goriva jer sam užitak u lepljenju glave i leđa za sedišta nema cenu.

ZF osmostepeni automatski menjač

Agregat ove momčine uparen je sa ZF osmostepenim automatskim menjačem. Odlično je podešen, lako i precizno na vreme menja stepen prenosa. Prenosni mehanizam uključuje i blokirajuće kvačilo koje vozaču daje moćan osećaj ubrzanja u okviru istog stepena prenosa nakon prebacivanja u određenu brzinu. Zavisno od izabranog modela sa Alfa DNA selektorom, automatski prenos optimizuje fluidnost, udobnost i lakoću vožnje u svim okruženjima, uključujući i gradsku vožnju i dodatno poboljšava ekonomičnost potrošnje goriva i emisije CO2. Na raspolaganju su komande sa aluminijumskim ručicama montirane na upravljački stub.

Tri različita režima vožnje - DNA

Stelvio ima odličan inteligentni sistem, koji su razvili Alfa Romeo inženjeri kako bi pružili zadovoljstvo u vožnji bez kompromisa. Vozač može da izabere tri različita režima vožnje preko inovativnog Alfa DNA, sistema koji radi na parametrima obrtnog momenta motora, povratnim informacijama iz papučice i kočionog sistema putem uređaja za predpunjenje, odnoso menjanja brzine, ESC i ASR kontroli vuče.

Tehnologija DNA podrazumeva - D - Dynamic mode, za sportsku vožnju. Motor i menjač se prilagođavaju sportskom menjanju brzina, a pojačava se i vuča u krivinama i rekacija pedala gasa prilikom ubrzavanja. N - Natural mode, motor i menjač se prilagođavaju komfornijoj vožnji. A - Advanced Efficiency za sve prilike kada više želite da štedite gorivo, nego da uživate u mogućnostima vozila. Najviše, što je i logično za ovakav automobil, vozili smo u D modu gde Stelvio pokazuje svu svoju snagu i od čega je skrojen.

Unutrašnjost vozila sportska i nežna

Njegova unutrašnjost je nežna, jednostavna, moderana i sportska u svakom delu vozila. Italijanski dizajn se prepoznaje čim zavirite u ovo vozilo. Sve je lepo i na mestu. Kada sednete u polu-tvrda, ali udobna sedišta, odmah se vidi da se proizvođač potrudio da donese nešto sasvim novo što će se razlikovati od drugih proizvođača. Italijani su u tome i uspeli! Instrument tabla je precizno postavljena, jasna je, a sve komande su na dohvat ruke vozaču kako bi bezbednost u toku vožnje bila na najvišem nivou. Centralna konzola, sa novim stilom, obezbeđuje veće, pristupačnije delove za čuvanje stvari, kao i nova funkcija bežičnog punjača.

Na raspolaganju su komande sa aluminijumskim ručicama montirane na upravljački stub. Na prvi pogled kada uđete u vozilo nisu nam se svidele velike i izražene ručice menjača. Međutim, posle samo desetak kilometara vožnje shvatili smo šta su italijanski dizajneri hteli da nam kažu. Veliko i jednostavno, precizno i prihvatljivo za sve prste. Volan zaslužuje veliku pažnju. Skrojen je da zadovolji i najzahtevnije kritičare. Prijatan je na dodir i svaki ukrasni element je izrađen od finih materijala i sa komandnim detaljima, kao i brojnim izražajima zadovoljstva za vozača. Plastika u ovom automobilu svedena je na mimimum, što je za svaku pohvalu. Komfora ima za pet odraslih putnika u vozilu. Na zadnjoj klupi sede putnici bez guranja i preko 195 centimetara. Prostora ima na pretek i za glavu, ruke i ramena, kako napred tako i pozadi. Sedišta su malo tvrđa, ali kao što smo rekli, udobna za duža putovanja.

Koncept unutrašnjosti podređen vozaču

Koncept unutrašnjosti podređen vozaču naglašen je dijagonalnim tunelom, blago valovitom instrument tablom i malim upravljačem sa direktnim odnosom, presvučenim kožom, koji se efikasno prilagođava svim stilovima vožnje. Stelvio je opremljen i informativnim TFT klaster displejom koji daje sve osnovne podatke, dok interfejs vozač-automobil obuhvata dve kružne komande za laku, momentalnu upotrebu - Alfa DNA selektora i Alfa Connect sistema. Zavisno od verzije, Alfa Connect ima 8,8-inčni displej visoke rezolucije, sa integralnom funkcijom 3D navigacije, koja predstavlja najnovije dostignuće na polju info-zabavne opreme, a koja je razvijena u partnerstvu sa kompanioim Magneti Marelli.

Sa ekranom visoke rezolucije od 8.8 inča i 3D navigacijom, Stelvio dolazi sa potpuno novim infotainment sistemom, koji kontroliše intuitivni Rotary Pad i napredni sistem prepoznavanja glasa. Novi Alfa Connect sistem, kompatibilan sa Apple CarPlay funkcijom za iPhone i sa Android AutoTM funkcijom za Android uređaje, pruža direktan pristup aplikacijama na pametnom telefonu. Postignut je i visok nivo udobnosti u vozilu, sa dvozonskim sistemom upravjanja klimom, sofisticiranim Alfa Connect info-zabavnim sistemom.

Agresivna spoljašnjost

Njegova lepa unutrašnjost se preliva i na spoljašnjost. Prednji deo vozila izgleda agresivno, dinamično, i kompaktno! Mami poglede prolaznika što je jedan od pokazatelja da može da se podiči činjenicom da osvaja na prvi pogled. Kombinacija je izvajane robusne lepote i sportskog duha. Napred se nalazi fino integrisana maska hladnjaka u obliku slova "V". Za agresivni izgled pored fino integrisanih svetala zaslužni su specifični izgledi ispustima za vazduh za međuhladnjake i klasičnim otvorima oko rešetke štitastog oblika, u spoju sa snažnim spoljnim površinama.

Bočni izgled ima konture kompaktnog automobila, počev od prednjeg dela ka zadnjem, i kabinom sa strmim zadnjim delom, zajedno sa elegantnim spojlerom za maksimalne aerodinamičke performanse koje su od suštinskog značaja za automobil. Zadnji kraj Stelvia takođe privlači pažnju zahvaljujući sportskoj pojavi i fino integrisanim svetlima, kao i vidno postavljenim znakom Alfa Romeo na centralnom delu petih vrata.

Odlične dimenzije

Alfa Romeo Stelvio je dugačak 4,68 metara, širok je 1,90, u visinu se proteže na 1,69, a međuosovinsko rastojanje je 2,81 metar. Zapremina prtljažnika je izuzetno prostrana i iznosi 525 litara! Ima praktičan poklopac prtljažnika sa električnim upravljanjem. Njegov ukrojeni pravougaoni izgled daje odličan prostor da se u njega stavi sve od većih torbi do manje dečije bicikle. Prostora i pregrada u unutrašnjosti vozila za odlaganje sitnica ima taman za jednu četvoročlanu porodicu da smesti sve ono što bi trebalo da im bude pri ruci. Težak je 1.659 kilograma. Pored odlične vožnje koje nudi i mladalačkog izgleda, možemo ga okarakterisati zbog velikog prtljažnika i odličnih dimenzija i kao porodično vozilo.

Tehnologija Q4

Alfa Romeo Q4 tehnologija za pogon na sva četiri točka sjedinjuje maksimalnu bezbednost sa vrhunskim performansama. Distribucija snage među osovinama prilagođava se u realnom vremenu uslovima na putu i zahtevima vozača, što dovodi do savršene vožnje. Prednosti pogona na četiri točka ne osećaju se samo u uslovima vožnje van puta, on optimizuje i performans na putu u svim vremenskim uslovima.

Tehnologija Q4 je dizajnirana da upravlja potiskom vozila na reaktivan i predvidljiv način, i tako garantuje najviši nivo performansi, učinkovitosti i sigurnosti. Srce tehnologije Q4 je njen aktivni sistem prenosa obrtnog momenta. On nadgleda uslove prijanjanja i unos vozača u realnom vremenu, uvek garantujući optimalni performans. Ekskluzivni Q4 sistem kompanije Alfa Romeo omogućava vožnju na zadnjim točkovima do momenta kada, kako se približava granična tačka prijanjanja ili na zahtev vozača, može zaustaviti kvačila prisutna u distribucijskom sistemu i preneti do 50% obrtnog momenta na prednju osovinu u samo 150 milisekundi. Zahvaljujući inovativnom Alfa aktivnom vešanju vozaču se pruža direktna kontrola nad postavljanjem vešanja, čime se optimizuje udobnost i upravljanje na putu. Sa Alfa DNK u dinamičkom režimu, čvrstoća vešanja se automatski podešava za sportsku vožnju i može se smanjiti jednostavnim dodirom, dok je u normalnom režimu i režimu napredne efikasnosti podešen za udobnost.

Bezbednost za sve pare

Alfa Romeo Stelvio poseduje elemente pasivne i aktivne bezbednosti na bazi najnovije tehnologije kako bi se postigla odlična zaštita putnika u vozilu. Stelvio je opremljen mnogobrojnim ekskluzivnim bezbednosnim sistemima koje je razvio upravo Alfa Romeo, poput sistema integrisanog kočenja (IBS), koji kombinuje komande i komponente tradicionalnog sistema kočenja u jedan jedinstveni elektro-mehanički sistem. Ova inovacija dopušta povratnu informaciju na papučici za kočenje i brz odgovor, čime se poboljšavaju performanse i pouzdanost prilikom svih uslova na putu.

Za kraj mislimo da nismo sve rekli o njemu i da ima još toliko puno toga da se kaže. Svakako je novitet od glave do pete, što negde automobilskoj industriji poodavno nedostaje. Alfa Romeo Stelvio se zaista uklapa u 110 godina postojanja brenda i za pedesetak godina, kao što se trenutno piše o istoriji Alfa Romeo, tako će sigurno neko pričati da je i ovaj automobil u jednom periodu obeležio slavnu prošlost ovog brenda.

Dragan Stanimirović

Lična karta

Zapremina 2.2

Snaga 190 KS

Ubrzanje 9 sekundi

Potrošnja 6,7 - 8,2L

Maksimalna brzina 200 km/h

Cena od 39.000 do 60.000 evra

Komentari(0)

sortiraj