Aleksandar Andrić - Fer igra, jasna pravila i maksimalno uvažavanje

Aleksandar Andrić, PR menadžer Toyota Srbija, kaže za makina.rs da je za Toyotu prethodna 2019. godina bila po mnogo osnova izuzetna, a pogotovo po broju novih modela koji su lansirani

    foto: Dragan Stanimirović, Privatna arhiva
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>


Toyota u Srbiji ove godine imala je zavidan broj automobilskih premijera. Da li su ispunile očekivanja?

-Za Toyotu je prethodna 2019. godina bila po mnogo osnova izuzetna, a pogotovo po broju novih modela koji su lansirani. Stigle su tri potpuno nove Corolle - tradicionalni Sedan, kao i Hatchback i Touring Sports koji su zamenili takve verzije Aurisa. Predstavljen je i potpuno novi RAV4, nova Supra, a posle 14 godina na tržište Evrope vratila se i poslovna limuzina Camry.

O tome da li su ispunjena očekivanjima najbolje govore prodajni rezultati koji su, takođe, izuzetni. Toyota je u Srbiji ponovo rasla više od tržišta, a govorom brojeva to izgleda ovako. U odnosu na 2018. prodato je 17 odsto više vozila (1681 Toyota i 17 Lexusa), a ako se rezultat u prethodnoj godini uporedi sa 2017. plasman je povećan tačno za trećinu.

Noviteti su tako prihvaćeni da se u jednom trenutku javio problem s količinama jer je tražnja prilično premašila planove, posebno za RAV4, a kako je situacija bila slična na većini tržišta bilo je praktično nemoguće da se izađe u susret svim zainteresovanim kupcima.

Da li možete ukratko da nam sumirate 2019. godinu?

-Uz veliki broj noviteta i odlične prodajne rezultate, svakako najviše raduje to što je Toyota pronašla formulu da odgovori zahtevima tradicionalne klijentele, ali i da atraktivnim dizajnom i vrhunskim karakteristikama privuče nove kupce, vozače koji su se iz raznih razloga u prethodnim godinama vezali za automobile konkurencije. Taj iskorak napravljen je zahvaljujući novoj TNGA arhitekturi, odnosno platformama koje su omogućile ne samo dinamičan, sportski dizajn već i znatno unapređenje voznih karakteristika i performansi. Sve to, naravno, uz inovacije na polju bezbednosti i dalji razvoj hibridne tehnologije koja je od vizionarskog projekta postala “mejnstrim”, nešto što se podrazumeva ako ste odgovorni prema društvu i vodite računa o životnoj sredini.

Kakvi su planovi za narednu godinu i koji automobilski noviteti stižu do kraja 2020. iz Toyote?

- U auto-industriji sam više od 30 godina, ali ne pamtim da je bilo koji proizvođač imao ovako veliki broj noviteta u tako kratkom periodu, kao Toyota 2019. Za očekivati je da se tempo malo uspori, ali umesto toga pred nama je još jedna veoma burna godina. Biće dosta noviteta, kako potpuno novih modela, tako i onih temeljno obnovljenih. Već u januaru na srpsko tržište stiže redizajnirani C-HR s jačim dvolitarskim hibridnim pogonom, a svetsku promociju imaće GR Yaris naglašeno sportskih karakteristika. Na BG CAR SHOW-u biće predstavljen novitet u komercijalnom programu Proace City, kome će se sredinom godine pridružiti i elektrifikovani Proace. Na tržište stižu i RAV4 Plug-in Hybrid, redizajnirani Land Cruiser i Hilux, a s posebnom pažnjom očekuje se model Highlander s kojim će SUV ponuda u Srbiji biti značajno obogaćena. Šlag na torti, ipak je potpuno novi Yaris koji će krajem godine postaviti nove standarde u B segmentu tržišta. I kao što smo rekli na tradicionalnom novogodišnjem susretu s predstavnicima medija, to nije konačan spisak noviteta.

Koji je model bio najprodavaniji u 2019?

-Yaris je tradicionalno najpopularnija Toyota u Srbiji, a u stopu ga prati nova Corolla. Nas posebno raduje rast tražnje hibrida. U Srbiji je prodato 267% više hibridnih Toyota, tako da modeli s tom vrstom pogona sada čine četvrtinu plasmana. Poređenja radi, 2018. učešće hibrida bilo je samo 11%. To, naravno, još nije na nivou razvijenih zemalja Evrope, gde je svaka druga Toyota opremljena hirbidnim pogonom, ali definitivno idemo u dobrom smeru.

Koje sve pogodnosti očekuju buduće vlasnike vozila Toyota Srbija u 2020. godini?

-Počeću s garancijom od pet godina koja nije najduža na tržištu, ali zato ne postoji ograničenje u broju pređenih kilometara i Toyota je po tome jedinstvena. Sa Eurocare besplatnom pomoći na putu, to je pet godina vožnje bez ikakvih briga, a ako je reč o modelu s hibridnim pogonom onda postoji i desetogodišnja garancija na bateriju. Kupcima je na raspolaganju i Toyota osiguranje koje donosi niz pogodnosti, kao i FLEX finansiranje koje se maksimalno prilagođava željama i potrebama svakog kupca.

Toyota Srbija je osvojila niz vrednih nagrada za kvalitet, prodaju, ekološki automobil…

-Toyota je lider na polju ekologije i sigurnosti, a poslovična pouzdanost i dugotrajnost jasno izdvajaju njena vozila na tržištu. Kada imate TSS (Toyota Safety Sense) kao standardnu opremu, kada diktirate trendove kao u slučaju hibridne tehnologije, kada je vaše ime sinonim za kvalitet - nagrade se nekako podrazumevaju, a nama su posebno drage one koje su stigle od strane organizacija i institucija s jasno definisanim pravilima izbora. Jednu takvu, u vreme Međunarodnog salona automobila u Beogradu, zaslužila je nova Corolla 1.8 Hybrid koja je proglašena za Eko auto godine 2019. u izboru koji, između ostalih, podržava i Ministarstvo za zaštitu životne sredine RS na čelu s ministrom Goranom Trivanom, iz čijih ruku je i primljeno priznanje u Svečanoj sali “Beogradskog sajma”.

Kada bi došli kao kupci u Toyotin prodajni salon, koji bi nam automobil preporučili i zbog čega?

-Teško pitanje. Svaki model je kreiran za jasno definisanu ciljnu grupu. Nekome je potreban automobil za grad, drugi bi limuzinu za duža putovanja, treći vozilo za teško prohodne terene… Toyotina gama je bogata i nudi odgovor na sve zahteve, a na kupcima je da izaberu ono što im najviše odgovara.

Ako govorimo o tome šta se meni najviše dopada u trenutnoj ponudi, to je definitivno C-HR 2.0 Hybrid - crossover koji nudi sjajan miks atraktivnog dizajna, praktičnosti, odličnih voznih karakteristika i ekonomičnosti, uz jedan od najbogatijih sigurnosnih paketa na tržištu i veoma malu štetnu emisiju.

Iza Vas su godine vrednog rada i iskustva! Šta je presudilo da se bavite ovim poslom?

-Uh, malo me je iznenadio ovaj prelazak s poslovnog na lični plan. Odgovor zato neće biti kratak (sami ste krivi). Bez dileme, ljubav prema automobilima i medija. Četvrt veka bio sam specijalizovani novinar, sarađivao sa svim proizvođačima i njihovim predstavnicima u zemlji i inostranstvu. Jesam naporno radio, puno putovao, ali i nesporno uživao na međunarodnim prezentacijama, u testiranju novih modela, obilasku najznačajnih salona automobila u svetu – od većini novinara najdraže Ženeve, preko Frankufta, Pariza, Tokija, Detroita… Iz tog 25-ogodišnjeg iskustva, nakon jednog poziva koji se teško odbija, prešao sam (uslovno rečeno) na drugu stranu, u PR. Nije to bila laka odluka, ali pojavio se izazov kome nisam mogao da odolim. Bukvalno. Pružila mi se prilika da učestvujem u ponovnom rađanju srpske auto-industrije koja se zahvaljujući “novom fići” zaista podigla iz pepela. Moj zadatak nije bio samo “500L”, već sva vozila FCA, ali mi je taj automobil, i sve ono što sam radio na njegovoj promociji (a bilo je zaista puno toga), definitivno pokazao da sam doneo pravu odluku. Otkrio sam novo polje dokazivanja, rodio se neki novi entuzijazam, i više nije bilo povratka na staro.

I onda je usledila Toyota…

-Ne baš odmah, već nakon određene pauze, ali je rad u Toyoti nešto što bi svako ko se opredelio za PR u auto-industriji mogao samo da poželi. Zaista je to, gledano strogo iz ugla profesije, neka vrsta “zlatnog rudnika”. Danas radim možda više nego ikad, ali sam veoma ponosan što sam deo jednog moćnog pobedničkog tima.

Toyota je najveći proizvođač automobila na svetu, što je izazov sam po sebi. Nepresušan je izvor za PR, bilo da je reč o njenoj istoriji, tehnologijama koje je razvila i razvija ili uspesima koje ostvaruje u auto-sportu. Veoma sam srećan i što je Toyota globalni partner Olimpijskog i Paraolimpijskog komiteta, a mene lično posebno inspiriše saradnja s paraolimpijcima. To su sjajni ljudi i sportisti, neko ko se nikada ne predaje i ko ne dozvoljava da ga bilo šta zaustavi.

Ostvarili ste sjajne rezultate tokom prošle godine. U čemu je tajna Vašeg uspeha?

-Nezahvalno je govoriti o sopstvenom učinku. Nema tu posebne tajne, neke čarobne formule. Mislim da je ključ, pre svega, to što i dalje razmišljam kao novinar kada osmišljavam neki događaj, dogovaram saradnju ili pripremam saopštenje. Nikada ne očekujem da neko nešto učini (objavi), ako ja sam to ne bih uradio. Naprosto ne bi bilo pošteno. Volim fer igru, s jasnim pravilima i maksimalnim uvažavanjem. Uostalom, imam puno prijatelja među novinarima, a iskrenost i poštovanje su osnova svakog prijateljstva. Naravno, ima puno i do analitike, osećaja… I kompanije za koju radiš, odnosno vrednosti za koje možeš da se vežeš i da se za njih maksimalno zalažeš i boriš.

Dragan Stanimirović

Komentari(0)

sortiraj