Čačak - Škoda Rapid iz 1938. godine stigao u Muzej u Auto Čačak

Muzej Škodinih automobila u Čačku bogatiji je za još jedan stari četvorotočkaš! Reč je o modelu Škoda Rapid proizveden 1938. godine

    foto: Dragan Stanimirović, Privtna arhiva
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Kao što smo pre tri godine prvi u Srbiji pisali o ovom modelu, najstariji član automobilske postavke je „doteran“ u prostorijama kompanije Auto Čačak, tačnije, u limarsko-farbarskoj radionici. Zaposleni u ovom delu kompanije u punom sastavu svakodnevno su radili i doterivali ovaj model, pazeći da nešto što je „skrojeno“ davne 1938. godine ne oštete i svaki orginalni deo postave na svoje mesto i vrate u mladost ovog krupnog momčinu. I u tome su i uslepi!

Marija Kostić

-Želimo sa ponosom da vam predstavimo Škodu Rapid koja je postavljena u Muzeju u AutoČačku u Čačku. Pored Modela Škoda Tudor iz 1948. godine, zatim Škoda Felicije kabriolet iz 1959. godine, Octavie i Octavie Combi iz 1960. i 1961. godine i ostalih izloženih modela, ovaj automobil posebno privlači pažnju. To je predratni model iz 1938. godine, samim tim i najstariji izloženi model u našem muzeju. Inače ovaj model su vozili nacisti u drugom svetskom ratu, posle toga su otuđili partizani. Želimo da se zahvalimo našim kolegama iz limarske i farbarske radionice Autočačak koji su vredno radili da bih ovaj model ovako izgledao - rekla je za makina.rs Marija Kostić, marketing menadžer Auto Čačka.

Na Rapidu su ugrađeni svi originalni delovi. Njegov spoljašnji izgled krasi crna boja, a u unutrašnjost vozila, kao i delu ka haubi je drveni deo koji je i ulepšavao ovog četovortočkaša davne 1938. godine. Ispod haube se nalazi originalni benzinski agregat od 998 kubnih centimetara sa 33 konjske snage. Mogao je da razvije 100 km/h, a njegova potrošnja je bila između 11 i 12 litara. Ovaj automobil se proizvodio od 1935. do 1947. godine!

Jedan od tri Škoda muzeja na svetu

Kao što smo ranije pisali, u Čačku se nalazi jedini muzej Škodinih oldtajmera u svetu pored muzeja u Mladoj Boleslavi u sklopu Škodine fabrike i jedan u Danskoj. Kada model Rapid bude uređen i postavljen Auto Čačak može s ponosom da kaže da stoji rame uz rame sa mnogim automobilskim muzejima širom sveta. U prostoru dela kuće Auto Čačak na ukupno 220 kvadratnih metara, izloženo je devet Škodinih automobila. Trenutno je najstariji oldtajmer Škoda Tudor, model iz 1949. godine. Izloženi četvorotočkaši su uvezeni iz Češke i svi do jednog su originalni! Pojedine komponente su zamenjene, sa originalnim Škodinim delovima. Limarski i farbarski radovi, kompletna reparacija vozila urađena je u radionicama Auto Čačka.

Jedinstven muzej u Srbiji

U ovom jedinstvenom muzeju automobila u Srbiji nalazi se i veliki broj priznanja i nagrada od osnivanja firme, mnogobrojni pehari, mali automobili i još mnogo stvari koje pokazuju sve ono čime se ranije ova automobilska marka bavila i decenijama unazad stvarala. Inače, Auto Čačak je jedini prodavac u Evropi kome je Škoda odobrila da otvori muzej van Češke! Ukoliko ga posetite, shvatićete koliko je ljubavi uloženo u eksponate i celokupan prostor od 220 kvadratnih metara. Zaposleni su se potrudili da jedinstvenom tablom i kratkim podacima prikažu istorijat izloženog četvorotočkaša. Svi delovi na oldtajmerima su originalni.

Radno vreme od 8 do 16 časova

Najskuplji model sa kompletnom restauracijom je Škoda Felicia u kabriolet verziji koštao je oko 40.000 evra. Muzej je otvoren od ponedeljka do petka, a radno vreme je od 8 do 16 časova, a subotom od 8 do 12 sati. Ulaz je besplatan za sve posetioce.

Dragan Stanimirović

Komentari(0)

sortiraj